Gå til innhold

Når ta graviditetstest?

BlaBla

Anbefalte innlegg

Jeg har regnet ut at jeg skal ha mensen den 30. mai. Hadde el om søndag-mandag (skjekket med tester). Men så skal vi ut lør. 28. Så kom jeg til å tenke på at det er noen her inne som har nevnt en test, RFSU, eller no sånt. Kan jeg stole på en slik test og hvor mye koster den? Jeg her litt lei av å sette livet på hold hvis jeg kanskje skulle være så heldig å være gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En test KAN slå ut to dager før ventet mens, men det er ikke sikkert at den gjør det.

Men det skader jo ikke å prøve om det er noe spesielt, liksom.

Testene koster litt i overkant av 100,- om jeg ikke tar helt feil.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint teste deg 8 - 9 dpo, men utslaget er ikke nødvendigvis helt korrekt. Mange tester negativt så tidlig etter EL, mens en mer sikker testing nok vil være å vente til rundt 11 - 15 dpo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galla

Jeg hadde IKM på onsdag og testet meg med RFSU (115kr) i går før jeg gikk ut og drakk alkohol. Den var negativ. Skjønner ingenting jeg.

Nå er det første prøveperiode etter 5 år med p-piller, så kan vel ikke regne med at det klaffer med en gang.

Et annet spm.: Kan testen vise negativt på ettermiddagen og posistivt om morgenen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galla

Jeg hadde IKM på onsdag og testet meg med RFSU (115kr) i går før jeg gikk ut og drakk alkohol. Den var negativ. Skjønner ingenting jeg.

Nå er det første prøveperiode etter 5 år med p-piller, så kan vel ikke regne med at det klaffer med en gang.

Et annet spm.: Kan testen vise negativt på ettermiddagen og posistivt om morgenen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En test kan vise negativt om kvelden, og positivt allerede morgenen etter ja!

Du kan ha teste for tidlig, og konsentrasjonen av hcg i urinen kan være for lav etter en lang dag med væskeinntak og do-besøk til at det slår ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kroppen kan trenge litt tid på "å komme seg" igjen etter p-pillebruk - noen ganger trenger den flere måneder før det kommer en eggløsning.

Lykket il

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia
En test KAN slå ut to dager før ventet mens, men det er ikke sikkert at den gjør det.

Min test slo ikke ut en/to dager før IKM selv om jeg var gravid. Jeg testa fordi vi skulle i stort 30 årslag.

Testen slo ikke ut, men jeg hadde en annen magefølelse og klarte ikke drikke mer enn etpar glass hvitvin til maten.

En dag etter festen hadde jeg IKM, jeg testa på nytt, tidlig tidlig på morgenen. Den var svak positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...