AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #181 Del Skrevet 13. februar 2020 Hun i stedet for henne. Mulig det er lov å skrive det slik for det har jo vært så mange endringer i språkreglene siden jeg gikk på skolen. Men jeg irriterer meg likevel. »Jeg kledde på hun» Jeg må hente hun i barnehagen» Anonymkode: 48cc2...e28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13. februar 2020 #182 Del Skrevet 13. februar 2020 (endret) På 3.11.2019 den 18.15, AnonymBruker skrev: Hate på... Ikke noe skrivefeil i den forstand kanskje, men fortsatt irriterende! Blir gjerne brukt i forbindelse med unge bloggere når de får kritikk. Det er ingenting som heter hate på!! Og hvalp... Overraskende mange skriver det! "Fått meg hvalp" 🤦♀️ Anonymkode: 6687e...a21 Det er ikke så rart mange skriver "hvalp" Jeg lærte å skrive på skolen under 70-tallet. Da ble det stavet hvalp med h. Mye annet som også ble stavet annerledes da, men altså var hvalp blant de ordene som er endret rettskrivingsmåte på i dag. Gidder ikke google og finne ut ca når (årstall) denne endringen skjedde, men de lærte altså oss på skolen den gangen å skrive ord som "hvalp" og "hveps". Det kan være andre ord jeg i dag skriver slik jeg lærte det på skolen, men som har endret rettskrivingsmåte uten at jeg har giddet/klart å ta det til meg 😛 (men valp og veps skriver jeg i hvert fall i dag!) Endret 13. februar 2020 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå