Million Skrevet 26. september 2019 #61 Del Skrevet 26. september 2019 (endret) 37 minutter siden, WCKD skrev: Nå er ikke "forsåvidt" et ord heller da... Det var det da... (jeg vet det er feil å skrive det samlet, men jeg tenker alltid på "hvorvidt" og synes det ordet "for så vidt" hører sammen sammenskrevet rent personlig 😛 Så der gjør jeg feil med hensikt - vet det er dumt) Endret 26. september 2019 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 26. september 2019 #62 Del Skrevet 26. september 2019 7 minutter siden, Hedersbrukeren skrev: Daglig? Eksempler fra de siste sju dagene? Søkefunksjonen her på forumet suger, så det er dessverre ikke noe jeg gidder å sitte og søke opp. Beklager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 26. september 2019 #63 Del Skrevet 26. september 2019 12 minutter siden, PepsiFlax skrev: I forhold til.. aaarrrgghh. *puste inn puste ut slippe opp den stramt knyttede neven* Det er jo riktig å bruke noen ganger? For eksempel om man sammenligner to varer, og trekker frem fordeler og ulemper med dem begge, og ikke vet hvilken av de to man skal velge. Eksempel: "Jeg liker den grønne sofaen bedre enn den blå, for i forhold til den blå er fargen mye mer moderne." Da er det jo riktig å bruke "i forhold til"? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 26. september 2019 #64 Del Skrevet 26. september 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor de skulle forsøke å skrive fransk på en norsk meny er for meg en gåte. Det skyldes nok helst at man ikke gidder å sjekke hvordan det skrives hvis man er usikker. Spesielt når det er skrevet THE på både den norske og den engelske menyen. Da er det ingen tvil. Anonymkode: 3540b...094 Hvorfor skal man forsøke å skrive på engelsk på den norske menyen? Har det falt deg inn at mange serveringssteder ikke har norske ansatte? 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 26. september 2019 #65 Del Skrevet 26. september 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og folk som skriver «den dag i dag» feil. Typisk bloggerfeil 😊 Anonymkode: 7e415...1f0 Hvordan skriver man "den dag i dag" feil? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedersbrukeren Skrevet 26. september 2019 #66 Del Skrevet 26. september 2019 5 minutter siden, Million skrev: Søkefunksjonen her på forumet suger, så det er dessverre ikke noe jeg gidder å sitte og søke opp. Beklager. Grunnen til at jeg spør er at jeg kan huske slike tråder for en god stund siden, 1-2 år, kanskje, men det er svært lenge siden sist jeg så det. Så at det forekommer daglig virker rart. Men det er ikke alle steder her på KG jeg leser så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernova17 Skrevet 26. september 2019 #67 Del Skrevet 26. september 2019 Den aller verste feilen er kanskje "ifjord". 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 26. september 2019 #68 Del Skrevet 26. september 2019 8 minutter siden, Supernova17 skrev: Den aller verste feilen er kanskje "ifjord". Jeg har en eksmann som SIER det. Han sier rett og slett "det gjorde jeg i fjord" med d'en uttalt.... ! Har sagt det til han, men han gir blaffen og går fremdeles rundt og snakker om i fjorD. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #69 Del Skrevet 26. september 2019 33 minutter siden, WCKD skrev: Hvorfor skal man forsøke å skrive på engelsk på den norske menyen? Har det falt deg inn at mange serveringssteder ikke har norske ansatte? 😉 Fordi man tror te (the) skrives likt på engelsk og norsk kanskje? Det har falt meg inn ja. Men det er en veldig dårlig unnskyldning. Hvis man er usikker så finnes det rikelig med mennesker å spørre på et serveringssted. For ikke å snakke om internett. Der finnes det rikelig med kilder. Er du her for å kverulere eller komme med eksempler på skrivefeil som irriterer deg? Anonymkode: 3540b...094 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #70 Del Skrevet 26. september 2019 ..skrive på engelsk på den norske menyen.. Skrive engelsk på den norske menyen! Anonymkode: 3540b...094 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella1 Skrevet 26. september 2019 #71 Del Skrevet 26. september 2019 "Komfirmasjon" "Gulerøtter" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #72 Del Skrevet 26. september 2019 I fjord. Jaha du...i hvilken fjord da? Anonymkode: 1e71a...644 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedonista Skrevet 26. september 2019 #73 Del Skrevet 26. september 2019 (endret) 1 time siden, WCKD skrev: Hvorfor skal man forsøke å skrive på engelsk på den norske menyen? Har det falt deg inn at mange serveringssteder ikke har norske ansatte? 😉 Hva med å sjekke fasiten? (Forpakningen den kom i) Endret 26. september 2019 av Hedonista Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milla29 Skrevet 26. september 2019 #74 Del Skrevet 26. september 2019 Orddelingsfeil Og/å Da/når "At det går ann" "Fint bildet" "I fjord" når man mener i fjor Får/for Undrer meg også over at såpass mange skriver "nysgjerrig" og "interessant" feil. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedersbrukeren Skrevet 26. september 2019 #75 Del Skrevet 26. september 2019 43 minutter siden, Milla29 skrev: Undrer meg også over at såpass mange skriver "nysgjerrig" og "interessant" feil. Hvorfor undrer du deg over det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #76 Del Skrevet 26. september 2019 Hveranda.Eneste ordet som gir meg grøssninger, og som gjør at jeg får aktivt lyst til å skrike. Anonymkode: 6e4d3...1c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #77 Del Skrevet 26. september 2019 1 time siden, Ella1 skrev: "Komfirmasjon" "Gulerøtter" Hvordan skal gulerøtter skrives da? Anonymkode: f6147...d5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #78 Del Skrevet 26. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skal gulerøtter skrives da? Anonymkode: f6147...d5a Gulrot / gulrøtter. Anonymkode: 3540b...094 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paramount Skrevet 26. september 2019 #79 Del Skrevet 26. september 2019 8 timer siden, Thyra skrev: Forholdsregler. Nei, det blir ikke noe annet. Det er ingenting som heter "forhåndsregler". Fint at du poengterer det, så det nylig skrevet av en såkalt "forfatter" her inne. Da blir det litt pinlig. Men har sluttet å irritere meg over språkfeil. Er blitt overveldet, og bruker tiden på andre ting heller. Forsøker heller å skrive riktig selv, og på den måten påvirke/lære andre, indirekte. Det eneste som irriterer meg er folk som kaster seg over de som fremdeles har tålmodighet til å korrigere språket, og kaller de besserwissere. Da er det ikke måte på hvilket engasjement som legges for dagen. Les og lær heller, jeg er selv på langt nær utlært, lærer noe nytt nesten hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #80 Del Skrevet 26. september 2019 Tidelig--nei det heter tidlig! Anonymkode: 3270c...5f7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå