Gå til innhold

Frøken Thunberg sitt budskap er noe vi alle bør stille oss bak, det er faktisk vår plikt som menneske.


Wagner

Anbefalte innlegg

Og hvordan gikk det med Al Gore sine spådommer? Er isen på polene borte og verden oversvømt enda?

Al Gore sin propaganda (som altså har vist seg å være totalt feil) var forøverig obligatorisk i alle Norske grunnskoler. Du syns det er fint å hjernevaske barn med skremselspropaganda altså Wagner...

Endret av bananbøy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 25.9.2019 den 21.06, Drizzt skrev:

Jeg faller ikke i samme felle igjen. Trodde på dømmedagsprofetiene til Al Gore, men har lært leksa denne gangen.

Greta er bare et sårbart barn som blir grovt misbrukt av alle rundt seg. Det er veldig synd og det er veldig trist. Som Al Gore blir hun glemt snart og erstattet av en annen. Men skadene hun blir påført nå kommer ikke til å leges med det første. Hun burde vært hjemme, på skolebenken og fått ro.

thunberg-riposte.jpg?fit=500,712&ssl=1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bananbøy skrev:

Og hvordan gikk det med Al Gore sine spådommer? Er isen på polene borte og verden oversvømt enda?

Al Gore sin propaganda (som altså har vist seg å være totalt feil) var forøverig obligatorisk i alle Norske grunnskoler. Du syns det er fint å hjernevaske barn med skremselspropaganda altså Wagner...

I filmen "An Inconvenient Truth" fra 2006 hevdet Al Gore at det var stor sannsynlighet for at noen av de store isbreene på var iferd med å smelte. 

Og det hadde han faktisk helt rett i. Okjökull var en av de største isbreene på Island og den er nå helt borte. Og det er bare en av mange som har forsvunnet og flere blir det. 

ES-MELTING-COMP-TEMPLATE.jpg

I tiden etter 2006 har vi sett flere og flere oversvømmelser i en rekke land. En fullstendig oversvømmelse innen 2019 var det aldri snakk om, her vart operert med et tidsaspekt på 100 år.

Og det ser også ut til å stemme ganske bra utifra dagens tall. Fortsetter isbreene å smelte i samme tempo vil mange storbyer verden over være oversvømt i 2100. 

Det her er ikke propaganda, det FORSKNING og ting som faktisk kan verifiseres.

https://forskning.no/klima/klimarapport-issmeltingen-pa-gronland-og-antarktis-kommer-ikke-til-a-stoppe-det-gjor-at-havet-fortsetter-a-stige-de-neste-arhundrene/1569031

Issmeltingen på Grønland og Antarktis kommer ikke til å stoppe.
Store byer vil kunne bli lagt under vann og allerede i 2100 kan havet ha steget med en halv til én meter

https://www.independent.co.uk/environment/earth-ice-melting-glaciers-disappearing-glacier-los-glaciares-national-park-us-geological-survey-a7730466.html

Earth is losing its ice: Glaciers around the world are rapidly disappearing
Millions of people will be forced to leave their homes within a lifetime as sea levels rise, warns expert in article in the world-leading journal Science

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greta er bare mediesirkus. Hun står og roper ting vi allerede har hørt fra forskere. Familien har tjent mange millioner på det de fikk datteren til å si. Dette er hva folk er interessert i. Og så hsr vi folk som faktisk gjør en forskjell, som Bojan Slat.  Men han får bortimot ingen oppmerksomhet

6u6o8l9lquq31.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wagner skrev:

Som nevnt så hjalp ikke Al Gore sin rolige og faglige metodikk hvor han viste til harde tall og data, forskningsrapporter og kunnskap. 

Greta prøvde en annen innfallsvinkel og det var å fri til folks emosjoner og det ser ut til å ha hatt en større effekt som også har stimulert til engasjement og interesse verden over. (og også dessverre endel sjikane fra ytre-høyresiden i USA, disse Trump velgerne som tror på kreasjonisme og som føler seg krenket av at noen sier at menneskeheten kan ødelegge guds skaperverk)

Mens Al Gore sitt fornuftige spor ikke stimulerte til noe særlig debatt, så har Greta sitt spor faktisk gjort det.

En kan med dette konkludere med at mennesker er i aller høyeste grad er emosjonelle skapninger og at det er en appell til folks følelser som hjelper og ikke harde tall og data.

Jeg skulle selvsagt ønske at det var motsatt men jeg må forholde meg til de faktiske realitene som menneskeheten utviser. Folk opererer ikke eller booleansk algebra.

For meg spiller det uansett ikke noe særlig rolle hvilken fremføringsmetodikk en bruker så lenge det fører til at folk blir interessert i å lære mer om fremtidens utfordringer for alle og enhver.

Det er gode punkter du belyser, og jeg er veldig enig i vurderingene av Al Gore. Han var nok desverre en so var ute etter å skumme fløten av debatten med å ta høye foredragsgsholderene for sine innspill.

Når det er sagt så etterlyser jeg en langsiktig plan der klodens behov for energi er i fokus.  Ja vi må forandre kurs men vi kan ikke stenge av det kraftforbruket kloden trenger.  Vi må se på både atomkraft og andre kraftkilder som alternativ. Jordens befolkning øker dramatisk of behovet for energi vil ikke bli redusert men tvert imot øke,  Her må det satses vesentlig nå forskning for å finne alternative kraftkilder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Stina234 skrev:

Det er gode punkter du belyser, og jeg er veldig enig i vurderingene av Al Gore. Han var nok desverre en so var ute etter å skumme fløten av debatten med å ta høye foredragsgsholderene for sine innspill.

Når det er sagt så etterlyser jeg en langsiktig plan der klodens behov for energi er i fokus.  Ja vi må forandre kurs men vi kan ikke stenge av det kraftforbruket kloden trenger.  Vi må se på både atomkraft og andre kraftkilder som alternativ. Jordens befolkning øker dramatisk of behovet for energi vil ikke bli redusert men tvert imot øke,  Her må det satses vesentlig nå forskning for å finne alternative kraftkilder.

Godt innlegg og tommel opp. Stiller meg bak dette. 

Vi trenger mer fokus på løsninger og ikke bare prat. Om alle bare prater men ikke handler så koker det bare bort i kålen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Wagner skrev:

I filmen "An Inconvenient Truth" fra 2006 hevdet Al Gore at det var stor sannsynlighet for at noen av de store isbreene på var iferd med å smelte. 

Han sa også at arktis kunne være isfritt til sommeren 2013-2014. Noe som ikke skjedde. Han spådde mer orkaner og tørke, noe som ikke skjedde, han viste skremselspropaganda om at store deler av USA skulle oversvømmes pga høyere havnivå, noe som heller ikke har skjedd, han brukte isbjørn og utrydding av denne som selve symbolet på hele sin propagandakampanje, og i dag trives isbjørnen bedre enn noen gang tidligere i vår instrumenterte historie, osv.

Endret av bananbøy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anngående ekstremvær: Her er flomstøtta på Fetsund Lenser:

Fetsund.png

Flommen i 1995 var ikke høy nok til å komme med på selve steinen en gang men måtte helt ned på fundamentet. Og etter det har det ikke vært noe flom som i det hele tatt kommer med på støtta. Hvor blir det av ekstremværet til dommedagsprofetene?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et litt annet inntrykk av Greta som person etter hun var gjest hos TheEllenShow. Her ser man godt at hun er nervøs og ung, og det er klart det er et maskineri bak henne som dytter henne foran seg. Ganske aggressivt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
On 11/18/2019 at 12:06 AM, Wagner said:

Det er viktig at man setter ting i kontekst og ikke drar det ut av sammenheng. 

Her er hva Greta selv sier om dette utsagnet:

"This is of course a metaphor from a book taken out of its context, taken from a German newspaper. No one has said that I can literally see CO2… that is beyond stupid."

https://www.facebook.com/gretathunbergsweden/posts/of-course-the-ongoing-hate-campaigns-never-rests-there-is-at-least-one-new-consp/823189474715541/

Det er nesten imponerende hvilken fantasirikdom en del har i forhold til å angripe Greta. De kan vanskelig ta henne på det faglige. Dermed angriper de henne som person på de mest kreative og uredelige måter. Som hun selv sier så er det vel et tegn på at hun har innflytelse når de må angripe henne som person i stedet for å gå på sak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 2.14, ops2 skrev:

En leder som bare kan omtales positivt og roses, mens man nikker til hvert ord som blir sagt, maler malerier av og utdeler priser til, er mer en religiøs helgenskikkelse.

Litt som Trump tenker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/18/2019 at 11:09 AM, Sykkelkopp said:

thunberg-riposte.jpg?fit=500,712&ssl=1

Greta snakker om alt livet på jorda mens hennes motstandere er kun fokusert på mennesker. Når hun og forskere snakker om masseutryddelse er det først og fremst annet liv enn mennesker som menes. For kynikerne er det kun mennesker og industrialiserte dyr som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonGangerTo said:

🤮🤮🤮🤮🤮 Spar meg for pisspreiket og løgnene om at mennesker har skylden for klimaendringer! 

Tror du hav og atmosfære er uendelige og ta i mot alt hva vi mennesker kan generere av forurensning?

Løgn? Greta refererer kun til veletablert forskning og har den store majoriteten av klimaforskere bak seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 11/18/2019 at 11:16 AM, Sykkelkopp said:

Greta er bare mediesirkus. Hun står og roper ting vi allerede har hørt fra forskere. Familien har tjent mange millioner på det de fikk datteren til å si. Dette er hva folk er interessert i. Og så hsr vi folk som faktisk gjør en forskjell, som Bojan Slat.  Men han får bortimot ingen oppmerksomhet

Hvor har du det fra at familien har tjent mange millioner på dette? Overskudd fra bøkene går til klimaorganisasjoner og de beholder ingen ting selv. Hvor er disse pengene? Eller er dette bare noe du fantaserer om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Vera said:

https://www.dagsavisen.no/debatt/al-gore-2006-ti-ar-til-kloden-koker-1.454680

 

Beklager..men det eneste jeg ser er en sårbar jente som blir utnyttet for sin sårbarhet. 

Ja det er jo beklagelig at du bare ser det.

Jeg ser en engasjert og samvittighetsfull jente med beina godt plassert på jorda.

Ja også ser jeg en masse voksne personer som er redd for å få redusert levestandard og kommer med masse personangrep på jenta som kun referer til godt etablerte forskningsresultater. Jeg ser også at hun blir angrepet fordi hun "bare er et barn" og dermed ikke skal få mene noe, omtrent som man behandlet kvinner før de fikk stemmerett og folk fra uland før de fikk lov til å få utdanning.

Endret av Bag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...