Gå til innhold

Drømmen om nummer 2❤️


Yucca1

Anbefalte innlegg

CD37

nå har jeg gitt opp denne syklusen for siste gang. Nesten positive el-tester på cd31, men ingen tempstigning, så heller ingen el. Fikk fastlegen til å skrive ut primolut i går, så jeg startet på det i dag. Tenker å ta det i 8 dager, slik jeg gjorde sist for så å prøve trippel letrozol fra cd4. Har time med ny gyn på det som blir cd15, satser på jeg få sjekket om jeg har fått noen modne folikkler da og kanskje jeg får mast meg til en el-sprøyte😅 tenker det går fint at jeg har time på cd15 siden jeg aldri har hatt el før cd17. Kommer til å fortsette å tempe og begynner på nytt med el-tester neste syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CD44

Siste dag på primolut i dag, så da satser jeg på ny syklus på mandag 😊 kjipt med tanterød, men helt greit når jeg uansett ikke har fått el denne pp. Da er det bedre å starte på nytt 😊 Om det mot formodning skulle gå neste pp, så kan vi rekke en desemberbaby i år😍🤞🏻 Jeg som egentlig hadde gitt opp håpet om baby i år har nå fått et ørlite håp som jeg klamrer meg fast til så lenge jeg kan 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 1

Endelig! Tok siste pille med primolut på fredag. Har gått på det to ganger tidligere og da har alltid mens kommet på morgen dag 3 etter tablettslutt. Mandag kom og ingen mens. Ble skikkelig stresset. For hva skulle jeg gjøre om jeg ikke fikk mensen etter primolut heller? Men på kvelden spottet jeg litt lyserosa. I dag har det tatt seg opp litt. Mye blodtilblandet slim, så tolker det som starter på mens og CD 1 i dag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 3

Har hatt veldig svak mens denne gangen, kun trengt gule tamponger. Første gangen på primolut fossblødde jeg så jeg måtte bytte grønn tampong hver time. Rar denne kroppen hvordan den reagerer forskjellig fra gang til gang. Har heller ikke hatt noe spesielt menssmerter, jeg som bruker å ha brutalt med menssmerter.

Startet på trippel letrozol i dag. Første gang på trippel så håper dette gjør susen!🤞🏻
Er spent på om det blir trippelt med bivirkninger også. Siste gangene på letrozol har vært grusomt for kroppen og psyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter inn og sier hei! Håper det klaffer for dere denne gangen 🤞🏻 lykke til med letrozol❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2020 den 13.37, Strikkesokken skrev:

Titter inn og sier hei! Håper det klaffer for dere denne gangen 🤞🏻 lykke til med letrozol❤️ 

Heihei! Så gøy at du gjør 😊 tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 CD13

Lite oppdateringer her inne for tiden. Går å venter på el. Fikk ganske sterke streker allerede på cd7, peak på cd10, men ikke helt positiv. Testet 4 ganger om dagen så har ikke fått glipp av en lh-topp heller. Heller ingen utslag på tempingen, så da går jeg ut i fra at el ikke har vært. El-testene har bare blitt svakere og svakere siden cd10.

Skal til ny gyn i morgen, så det blir spennende. Spent på hvilken oppfølging han foreslår og om han har noe nytt jeg kanskje skal prøver, eller om jeg bare skal fortsette som jeg har gjort siden september?  Er også veldig spent på om jeg har en moden follikkel denne pp eller ikke. Så satser på han tar innvendig ul så jeg får se. Har tatt trippel letrozol denne pp, så trodde først jeg skulle på tidlig el mtp. testene som var så sterke og myye murringer, men den gang nei. Håper bare jeg får til el, er så lei av å ikke ha el og det blir ikke noe baby uten dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD14

Hadde time hos ny gyn i dag. Fantastisk gynekolog, så positiv og grei! Tok innvendig ul og hadde to store eggposer på høgre side. Den største va 18mm så han regnet med at jeg kommer til å få eggløsning i slutten av uken. Han mente det ikke var nødvendig med ovitrelle, men skal ta blodprøve i neste uke for å bekrefte om jeg har hatt el.

Fikk resept på 100 tabletter med letrozol, så nå skal jeg ha en god stund 🙈 Planen er å fortsette på trippel letrozol cd3-7 om det ikke klaffer denne pp’en. Skal også fortsette på metformin.

Gyn mente at det ikke skulle bli noe problem å bli gravid og at vi kanskje bare hadde hatt uflaks siden jeg ikke har blitt det andre ganger enn sa’en i desember. Om jeg mot formodning ikke skal få påvist el på blodprøve ville han henvise med til laparoskopi hvor jeg kan få brent hull i eggstokkene, for å lettere få el. 
 

Er med godt mot og gleder meg til el!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD16

Fremdeles negativ el-test, men har i dag hatt MYE el-slim! Har også hatt en del murringer, men på venstre side 🤔 el skal komme på høyre side denne gangen, så er nok ikke el jeg kjenner på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2020 den 22.26, Yucca1 skrev:

CD14

Hadde time hos ny gyn i dag. Fantastisk gynekolog, så positiv og grei! Tok innvendig ul og hadde to store eggposer på høgre side. Den største va 18mm så han regnet med at jeg kommer til å få eggløsning i slutten av uken. Han mente det ikke var nødvendig med ovitrelle, men skal ta blodprøve i neste uke for å bekrefte om jeg har hatt el.

Fikk resept på 100 tabletter med letrozol, så nå skal jeg ha en god stund 🙈 Planen er å fortsette på trippel letrozol cd3-7 om det ikke klaffer denne pp’en. Skal også fortsette på metformin.

Gyn mente at det ikke skulle bli noe problem å bli gravid og at vi kanskje bare hadde hatt uflaks siden jeg ikke har blitt det andre ganger enn sa’en i desember. Om jeg mot formodning ikke skal få påvist el på blodprøve ville han henvise med til laparoskopi hvor jeg kan få brent hull i eggstokkene, for å lettere få el. 
 

Er med godt mot og gleder meg til el!

Så godt at dere får så god hjelp! Gode nyheter at det bare er uflaks at dere ikke har fått det til enda. Krysser alt jeg har for deg denne PP! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD17

Endelig positiv el-test! Første i år! 🙌🏻❤️
Mye el-slim og murringer i dag også.
🤞🏻🤞🏻🤞🏻

69CFD178-66C2-4299-B639-C3EF2D02F90A.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD19

Mye murringer og stikkinger i går på cd18 på begge sider. El skulle være på høyre side mente gyn, men hadde eggløsningssmerter på begge sider 🤔

Er litt usikker på om egget slapp i går eller om kroppen fremdeles jobber med det. Fikk akkurat noen kraftige stikkinger i høyre eggstokk. I dag ble første dagen med negativ el-test. Tempen økte bare med 0,13 fra i går til i dag, så kan se ut som den ikke har vært, eller kanskje i løpet av natten så tempen ikke rakk å øke før morgenen? 🤔 premom-appen utsatte el til i dag når jeg la inn tempen, mens glow appen holder fast ved at det var i går. Så får fortsette å legge inn aksjer til vi er helt sikkert på at el er overstått 😅

Liten oppsummering på hva vi ha prøvd denne pp’en:

-tripper letrozol fra cd3-7

- el-testing

-temping

-conceive plus glidemiddel

-pute under rumpa etter sex

tenker å prøve ananaskjerne fra i dag da jeg går ut i fra jeg er 1dpo i dag😊

🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD21/3DPO

Mye murringer og stikkinger i dag også. Tempen har forøvrig steget enda meir i dag, så går ut i fra at el faktisk var på fredag. Skal ha blodprøve på fredag som kommer (om det blir mulig mtp. corona) for å sjekke at jeg faktisk har hatt el.

Tenkte også over at brystvortene ble mer fremtredende rosa og bløte (fuktige) på el-dagen. Har aldri tenkt over dette tidligere 🤔 

Ellers så vet jeg fra tidligere erfaringer at jeg ofte har mye symptomer mellom el og ikm som minner om graviditet. Det gjør dessverre at jeg får falske forhåpninger. Skal prøve å ikke få for store forhåpninger denne pp, men lettere sagt enn gjort🙈

 

86DA9B23-E9F9-400F-BC22-E9E19CBD0A18.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD23/5DPO

Siste dag med ananaskjerne. Har laget smoothie hver dag, så dette har vært en fryd 😋 Spennende å se om den kanskje kan ha hatt effekt. Er selvfølgelig lett å si at det er tilfeldig og det kan så vær, men skader ikke å prøve 😅

Ellers kjenner jeg på mye murringer og litt ømme brystvorter. Av og til stikkinger i brystene. Dette er dessverre ikke uvanlig før ikm, så trenger ikke bety noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD24/6DPO

Har i kveld kjent på kraftige murringer/stikkinger bak skambenet og oppover mot venstre side. Har i grunn hatt murringer i venstre side hele syklusen, selv under el som var på høyre side. Brystvortene har også blitt mer ømme. 
🤞🏻 for at det er noe på gang, selv om jeg bare er 6dpo og at dette er normalt for meg før ikm.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD25/7DPO

Skulle ta progesteron-prøve i dag for å se om jeg har hatt eggløsning, men får dessverre ikke tatt den da legekontoret er stengt for alt unntatt de som skal til legevakt. Kan se ut som jeg har hatt eggløsning når jeg ser på tempeskjema. Men det er uansett kjipt å ikke få tatt den da, gyn skulle ringe meg for videre oppfølging når han fikk svar på blodprøven. Håper selvfølgelig det klaffer denne pp’en så jeg slipper mer oppføling 🤞🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD27/9DPO

Tok en test i går 8dpo og i dag og begge var dessverre helt blenda☹️ Brystvortene blir bare mer og mer øm for hver dag, men det er vell bare tegn på at tr nærmer seg...

Føler jeg begynner å miste troen også denne pp’en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD28/10DPO

I dag tidlig testet ikke jeg da jeg har vært på toalettet flere ganger i natt. Tempen økte for øvrig me 0,18 i dag tidlig. Håper så inderlig at den holder seg der oppe og at det er tegn på at jeg er gravid 🤞🏻 Tenker å teste i morgen uansett, men spennende å følge med på tempen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...