Gå til innhold

Drømmen om nummer 2❤️


Yucca1

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tok i p-staven i mai 2018. Prøvde i 1,5 år før jeg ble gravid med første barnet, dette er nå 6 år siden og jeg har glemt mye.

Jeg fikk vite at jeg har pcos og gikk derfor på pergotime dobbelkur i en måned uten resultat. Så en pause måned. Deretter 4 sykluser med trippel pergotimekur hvor jeg tempet og brukte EL-tester. 4. syklusen fikk jeg aldri utslag på EL-test og heller ikke på temping, så jeg «ga litt opp». Dagene gikk, mens kom ikke og heller ikke positiv graviditetstest. Så vi droppet å stresse med det og heller ha sex når vi følte for det. Noen uker senere ble jeg skikkelig trett. Selv hvor mye jeg sov om nettene så slet jeg med å holde meg våken om dagen 🙈 tok en graviditetstest som var tydelig positiv. Dro på apoteket samme dagen og kjøpte digitaltest med ukesindikator som jeg tok morgenen etter. Den viste 3+ ❤️

Siden jeg føler jeg har glemt så mye så blir det nå dagbok for å holde litt orden for meg selv og for å kanskje få innspill fra andre her inne 😊

Vi er begge i midten av 20-årene.

Hadde legetime i slutten av august for å få henvisning til gyn siden vi nå ha prøvd i over 1 år på nr. 2. Fikk gyn time etter bare 2 uker, men denne timen passet dårlig med jobb så måtte derfor utsette timen. Hadde time i dag hvor gyn kunne bekrefte det en annen gyn sa for 6 år siden, at jeg har pcos. Nå veier jeg mye mer enn sist jeg ble gravid, så dette er et stort minus.

Har hatt veldig ustabile sykluser og har nå ikke hatt mens siden mars. Derfor er det vanskelig å følge med på hvilken pp vi er i. Fikk resept på primolut for å få mens og letrozol. Fikk også resept på metformin for å forhåpentligvis klare å gå ned i vekt. Tenker derfor at jeg bare begynner å telle pp nå som jeg forhåpentligvis får stabile sykluser og EL.

Har hørt mye negativt om metformin hvor mange har hatt oppkast og diaré som aldri ga seg så de bare måtte slutte. Prøvde første tablett i dag til lunsj. Merket at jeg hadde litt magesmerter, men ikke mer enn at jeg kan godta det 😊 Skal starte med primolut i morgen og gå på det i 9 dager.

Jeg har testet litt etter EL, men føler det har vært bortkastet siden jeg har hatt så uregelmessige sykluser. Tenker nå å teste når jeg kommer i gang etter å hatt mens.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første dag på metformin 500mg merker jeg ikke noe til bivirkninger 😊 dag 2 og 3 fikk jeg magesmerter og diaré 4-6 timer etter jeg tok tabletten. I dag dag 4 har jeg bare hatt litt magesmerter men eller bra. Satser på at det fortsetter uten diaré. Har heller ikke opplevd nor kvalme som jeg ser mange har hatt.

Har når tatt primolut i tre dager. Har kjent på menssmerter hver dag og mye utflod som minnet om EL-slim på dag 2. Tok EL-test for sikkerhets skyld, som heldigvis var negativ. Krisemaksimerte en stund og var redd jeg hadde ødelagt en eventuelt graviditet med å begynne på primolut for så å få EL og tenke at om jeg hadde vært så heldig å bli gravid så ville det blødd ut pga. Primolut. Dette var heldigvis ikke tilfelle og jeg kan fortsette etter planen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har nå vært hos gyn for å se om letrozol hadde hatt tenkt effekt. Det hadde det ikke, ingen modne folikkler. Det var egentlig ventet siden jeg sist hadde mange trippelkurer med pergotime før resultat, men likevel så ble det en stor nedtur.

Vi planla at jeg skal starte med primolut igjen for å få blødning og så ta dobbel dose letrozol, men siden dette må passe inn i turnusen min (så jeg slipper å måtte ta meg fri fra jobb) så må jeg vente noen dager før jeg starter, så jeg har fri den dagen jeg skal på neste innvendige ul.

Jeg skal også trappe opp dosen med metformin. Har til nå bare tatt til frokost og syntes egentlig det holdt lenge, med tanke på bivirkningene. Store magesmerter, kvalme og diaré. Har vært verst på ettermiddagene faktisk, så å skulle ta en tablett til frister lite, men om det kan hjelpe meg med å bli gravid så gjør jeg det! Videre ønsker gyn at jeg trapper opp til 3 tabletter og tar en til lunsj også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå er det en stund siden jeg har oppdater her.

Når jeg gikk på den første «kuren» med letrozol (enkel) så hadde jeg mye murringer og menssmerter. Føltes ut som noe var på gang. Noe jeg også trodde siden gyn hadde sett en folikkel som var større enn de andre på første time. Syntes derfor der var litt rart at det ikke var noen når jeg var på kontrolltime. 

Har nå tatt primolut, hadde denne gangen en mer normal blødning (sist var det intenst), varte også bare 3-4 dager mot 7 sist.

Tok i dag de siste to tablettene med letrozol, har ikke merket noen murringer eller noe som helst denne gangen. Kanskje det er mer normalt? Tenker at siden jeg ikke har merket noe så virker det ikke nå heller, men det gjenstår å se...

Har også trappet opp betraktelig med metformin. Tar nå 500mg 3-4 ganger pr. dag. Tar til hvert måltid. Har fortsatt diaré og magesmerter som bivirkning, men med tanke på at det kan hjelpe (og vekttapet) så holder jeg ut. Har til nå gått ned 7kg siden jeg begynte i september. 10kg siden august. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På cd13 var jeg til gyn for å kontrollere om jeg hadde noen modne follikkler. Hadde én på venstre side som ble målt til 17mm. Gyn mente jeg kom til å få el på cd16 eller cd17. Hadde heller ikke tykk nok hinne i livmoren, men den kom til å bli tykkere til el mente gyn. Er i dag på cd17 men får bare negative el tester. Har testet siden cd 8.

Har hatt mye el-slim siden cd13 og kjent på mye murringer. 

Krysser fingrene for at det skal gå denne gangen!🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet i ettermiddag og fikk plutselig positiv el-test! Så da skjønner jeg de som sier at selv om man får negativ test om morgenen så er det fortsatt håp. Måtte teste igjen i kveld og den ble knall-positiv! Så nå er det bare å kjøre på! Er såå happy! Første gang med positiv el-test siden vi startet prøvingen i mai 2018!! Jeg ser et ørlite håp!! 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy å lese at du endelig har fått eggløsning 😍 Det blir spennende med veien videre nå, får håpe kroppen fortsetter slik med mindre dere treffer på første forsøk da, det hadde jo vært fantastisk 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Carjo4 skrev:

Så gøy å lese at du endelig har fått eggløsning 😍 Det blir spennende med veien videre nå, får håpe kroppen fortsetter slik med mindre dere treffer på første forsøk da, det hadde jo vært fantastisk 😄

Tusen takk! 😍 så gøy at noen kommenterer her inne 😁 

Blir spennende ja! Krysser fingrene for at det skal gå 🤞🏻
Tror ikke jeg klarer å vente til ikm med å teste 😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Testet 9 dpo med tidligtest som var negativ. Hadde egentlig tenkt at jeg skulle vente til 11 dpo, men klarte ikke vente da jeg kjente på mens murringer og syntes plutselig at ting luktet så sterkt. Dette fortsatt + stikkinger i brystene og såre brystvorter, så måtte teste i dag også 11 dpo, fortsatt blenda hvit 😔. Så da er alt jeg har trudd var symptomer ikke symptomer på graviditet vertfall, for da hadde det slått ut på en test. 
Har nå kjøpt inn flere tester på babyplan sitt black friday-tilbud og venter igrunn bare på at TR skal komme. Alt håp er vell ikke ute før hun dukker opp, men kjente jeg mistet alt av håp da den var negativ i dag.

Tenker tilbake på sist jeg var gravid, fikk aldri mens og heller ikke positiv test og ukene gikk, så plutselig kjente jeg på ekstrem trøtthet, så tok en test og den var knallpositiv 🤩. Har et ørlite håp om at dette skal skje denne gangen også, selv om det ser mørkt ut akkurat nå.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 Ser jeg hoppet inn i boka di på et spennende tidspunkt! Har du fått positiv test (🤞) eller mensen? 

Jeg skal til gyn i morgen, etter godt over et år med uregelmessig mens og manglende eggløsning, så mye mulig det blir medisiner og sånn på meg og. Vi prøver også på nummer 2, den første kom helt uten problemer, så dette er nytt for meg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, rainbow_dash skrev:

Hei 😊 Ser jeg hoppet inn i boka di på et spennende tidspunkt! Har du fått positiv test (🤞) eller mensen? 

Jeg skal til gyn i morgen, etter godt over et år med uregelmessig mens og manglende eggløsning, så mye mulig det blir medisiner og sånn på meg og. Vi prøver også på nummer 2, den første kom helt uten problemer, så dette er nytt for meg! 

Hei! Så gøy at noen kommenterer her 😊

Testet negativt 9, 11 og 13 dpo, så da tenkte jeg egentlig at alt håp var ute. Bestemte meg for å ikke teste før 2 dager over ikm om ikke mens skulle dukke opp. Har gått i hele dag med blandede følelser. Hode ønsket egentlig bare at mens skulle komme så jeg kunne starte på en ny syklus å prøve på nytt, samtidig som hjertet holdt fast ved håpet om at det kaanskje skulle gå denne pp. 
Var akkurat på toalettet og nå kom det rosa utflod på papiret, så da startet nok mens i løpet av natten. Det er selvfølgelig trist, hadde virkelig håpet det skulle gå denne pp, og med symptomer som såre brystvorter så tenkte jeg at det kanskje var en sjanse, for det bruker jeg ikke å ha før mens.

Har letrozol igjen, så da blir det å starte opp igjen med det om noen dager.

 

Lykke til i morgen! Håper du oppdaterer meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Yucca1 said:

Hei! Så gøy at noen kommenterer her 😊

Testet negativt 9, 11 og 13 dpo, så da tenkte jeg egentlig at alt håp var ute. Bestemte meg for å ikke teste før 2 dager over ikm om ikke mens skulle dukke opp. Har gått i hele dag med blandede følelser. Hode ønsket egentlig bare at mens skulle komme så jeg kunne starte på en ny syklus å prøve på nytt, samtidig som hjertet holdt fast ved håpet om at det kaanskje skulle gå denne pp. 
Var akkurat på toalettet og nå kom det rosa utflod på papiret, så da startet nok mens i løpet av natten. Det er selvfølgelig trist, hadde virkelig håpet det skulle gå denne pp, og med symptomer som såre brystvorter så tenkte jeg at det kanskje var en sjanse, for det bruker jeg ikke å ha før mens.

Har letrozol igjen, så da blir det å starte opp igjen med det om noen dager.

 

Lykke til i morgen! Håper du oppdaterer meg!

Takk, men det ble en skikkelig bomtur. Skal ikke legge ut om det her, men du kan jo lese i dagboka mi om du vil. Jeg bestiller time hos privat gynekolog i morgen.

Kjipt med mens, men ny pp og nye muligheter sant? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, rainbow_dash skrev:

Takk, men det ble en skikkelig bomtur. Skal ikke legge ut om det her, men du kan jo lese i dagboka mi om du vil. Jeg bestiller time hos privat gynekolog i morgen.

Kjipt med mens, men ny pp og nye muligheter sant? :)

For en opplevelse! 😱 forstår godt at du er skuffet!

Mensen har ikke kommet skikkelig i gang enda, fortsatt bare rosa utflod 🤷‍♀️ så googler i vei og finner mange som har opplevd dette å vært gravid. Vil så gjerne at det skal gjelde for meg også, samtidig som jeg må prøve å være realistisk og ikke håpe for mye. Småredd når jeg går på do, noen ganger er det ingenting på papiret, andre ganger kommer det rosa, men ingen spor av blod enda. Vil så gjerne at det skal stoppe og at jeg kan være gravid, eller at mensen bare kan komme skikkelig så jeg får en ny mulighet. Vanskelig dette!

Ny pp, nye muligheter var et bra motto! Skal prøve å huske på dette framover! 😘

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt ingen mens... hadde rosa utflod i går, så stoppet det opp på kvelden,  var heller ingenting i natt og i dag tidlig. Når jeg kom hjem fra jobb kom det litt rosa utflod igjen. Ingen tegn til frisk blod. Tenker å ta en test i morgen tidlig. Håper så inderlig på positiv test 🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er vell positiv? 🤞🏻😭

husker sist jeg var gravid, da fikk ikke jeg positiv test før lenge etter ikm. Synes denne er veldig svak til å være 2 dager over ikm, 16 dpo, men jeg klamrer meg fast til håpet! Tenker å teste igjen i morgen og på mandag og om den blir sterkere så tar jeg en digitaltest da 🤞🏻

E9201BD0-D5E2-492F-841C-B69192638E88.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, rainbow_dash skrev:

Så spennende! Ta en test 😄🤞

Testet kl 5 i natt da jeg måtte opp på do 🙊 klarte ikke å sovne igjen etter dette resultatet⬆️🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Yucca1 said:

Testet kl 5 i natt da jeg måtte opp på do 🙊 klarte ikke å sovne igjen etter dette resultatet⬆️🤞🏻

Den er jo klart positiv, gratulerer 😍😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, rainbow_dash skrev:

Den er jo klart positiv, gratulerer 😍😍

Tusen takk!! 🥰 Har fortsatt rosa utflod, så tørr ikke håpe for mye. 🤞🏻for at dette skal gå veien!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynte jeg å blø. Ikke bare litt heller. Skulle vært 5+1 i dag, men endte i sa 😭💔

Prøvde å si til meg selv at jeg ikke måtte glede meg for tidlig, men det gikk ikke. Alt var så perfekt med den terminen og vi hadde allerede begynt å diskutere navn. Diskuterte også hvem vi skulle fortelle det til og hvor lenge vi skulle vente med si det.

Kjenner jeg gruer meg til neste pp allerede. Ventetiden fram mot EL, pliktsex og ventetiden fram mot ikm. Men nå vet vi i det minste at vi kan få det til.

Dette blir en tung dag kjenner jeg... 😭😭😭💔

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...