Gå til innhold

akkuratt startet i ny jobb og dreit meg totalt ut, hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i tiltak gjennom nav. Har vært utplassert i en jobb1 år nå, nå kombinerer jeg to jobber. Har jobbet en uke i ny jobb nå, men jeg trives ikke. Jeg er ikke flink sosialt, og jeg kjenner nå at folk ikke liker meg. Er dte noen sosiale koder jeg ikke kan eller som må følges? Je gruer meg faktisk til jobb og får ikke sove. Tørr nesten ikke snakke med noen, og jeg tror nok at folk merker usikkerheten min og at det gjør dem usikre på meg ...?

ihvertfall, i dag dreit jeg meg ut. (ikke bokstavelig talt) Har mye surr i livet mitt, og klarer såvidt å holde leiligheten ved like. Har akkuratt flyttet for meg selv også og det sliter jeg med... Jeg klarte å tette doen, og visste jo ikke hva jeg skulle gjøre. Lot det være noen dager, og har brukt alle andre doer, vært heldig at jeg er venn med naboen så jeg har fått litt hjelp der. hAR IKKE RÅD TIL RØRLEGGER. ihvertfall så prøvde jeg å fikse det selv i går, gjorde det ekleste jeg noensinne har gjort og sto å spydde samtidig. Måtte dra det opp, så ja det lukta ekstremt av meg, dusja to ganger i natt og klarte sånågeliggunde å få bort lukten på hender. Men så glemte jeg en ting, at jeg hadde grisa åp skoa jeg brukte når jeg holdt på med dette, og det var de samme skoa jeg tok på på jobb i dag. Jge merket det heldigvis raskt og løpte ut. I utgangen møtte jeg på sjefen eller min kontaktperson, hun spør meg hva skal du ? Jeg blir stående og jeg vet ikke hva jeg skal si så jeg sier at jeg tråkka i hundedrit så jeg må nok hjem. Da sier hun, ja er dte fordi det det lukter eller? Jeg svarer at ja... hun ser veldig rar ut, og jeg ser at hun ikke tror på meg... DEt var så flaut!! Jge sier hade og hun svarer ikke..nå sitte rjeg hjemme og lurer på hva jeg skal gjøre i morgen. Skal jeg slutte på jobben? Hva skal man gjøre for å bli likt? Fikk nesten grøsninger om hun dama snakker med de andr ekollegaene om dette..

Anonymkode: cf93f...679

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare drit i det. Se fram over og stå på!

• Liker 4
Skrevet

Donald Duck?! fått deg ny jobb igjen? Denne dasshistorien din høres jo helt vill ut. 

Anbefaler deg å kjøpe sånn gummi dings med skaft som man bruker på tette doer. 

• Liker 3
Skrevet

Det går nok over.

Men huske det er bare tiss, bæsj og toalettpapir som skal i do, ikke noe annet!

Anonymkode: a3714...343

Skrevet
10 minutter siden, Minitroll skrev:

Donald Duck?! fått deg ny jobb igjen? Denne dasshistorien din høres jo helt vill ut. 

Ts: hva er det??

Skrevet
12 minutter siden, Minitroll skrev:

ts: hva mener du med fått deg jobb igjen?...

Skrevet

Hun vet jo ikke hva du holdt på med hjemme på badet med bæsjen. Hun tror bare at du tråkket i hundemøkk, og hun syntes kanskje det er rart at du dro fra jobben fordi du hadde tråkket i hundebæsj. Andre ville i en slik situasjon vasket skoa sine, og jobbet videre. Men jeg skjønner at du dro, ettersom det var din bæsj du hadde på deg. 

Jeg syntes du skal reise tilbake på jobb nå, med et annet par sko. Beklage at du dro, og si at du fikk litt noia da du fant ut at du hadde hundebæsj på skoene. Dersom det ikke er mulig å dra tilbake i dag, bør du ringe eller sende en melding hvor du beklager deg. Så drar du på jobb igjen i morgen. 

Dette kommer til å ordne seg, men du må beklage at du dro. Ikke gi opp en jobb over noe så dumt som dette. Du kan ikke legge deg ned under dyna fordi livet gikk litt imot deg. Dette klarer du! Men kontakt sjefen i dag, og beklag at du dro. Si til slutt, sees i morgen, så er alt i orden. Lykke til. 

Og til neste gang doen blir tett, kanskje det kunne vært lurt å rydde opp i det med en gang..?

Anonymkode: 48d5c...24a

• Liker 20
Skrevet

I morgen møter du opp på jobb og beklager deg. Det er viktig! Si unnskyld for at du dro. Si at du er villig til å jobbe en ekstra vakt som unnskyldning for i går. Si at det ikke skal skje igjen. At du ble så nervøs og flau av situasjonen at du ikke tenkte helt klart der og da. Så lenge du er åpen og ærlig så vil folk forstå! 

Synes også du skal nevne til sjefen at du sliter sosialt men at du ønsker å bli bedre og at du håper de på jobben kan hjelpe/vise forståelse.

• Liker 11
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts: hva er det??

Bilderesultat for avløpspumpeAVLØPSÅPNER

Eller:

Bilderesultat for avløpspumpeAVLØPSPUMPE

Du setter de ned i dass og trykker hardt ned slik at det blir vakuum i dassen og alt løsner. 

ts: hva mener du med fått deg jobb igjen?...

Scenarioet ditt var litt Donald duck-aktig. Og han har stadig nye jobber. Beklager, det var sikkert ikke så morsomt. 

• Liker 2
Skrevet

Selv om det er vanskelig så beklag at du dro og lat som at denne historien aldri skjedde. Både ovenfor deg selv og kollegaer. Det blir helt håpløst om du skal tenke over hva de måtte tenke. 

Anonymkode: 30701...7d4

• Liker 1
Skrevet

Det går nok over.

Men huske det er bare tiss, bæsj og toalettpapir som skal i do, ikke noe annet!

Anonymkode: a3714...343

Oppkast er en fordel å tømme i do da. Også er det ingen fare å tømme vaskebøtta med grønnsåpe og salmiakk i do heller. 

Anonymkode: 548d6...a65

• Liker 1
Skrevet

Du har tydeligvis en form for sosial angst. Du har overdramatisert situasjonen og feiltolket de signalene sjefen din sendte, og fått det til å bli noe mye større enn hva det faktisk var; i ditt hode.

Og det er cluet her, du feiltolker pga den underliggende usikkerheten du har i sosiale settinger. 

Prøv og legg det bak deg og dra på jobb i morgen. Ingen kan vite at du ikke tråkket i hundebajs.

Anonymkode: 47562...81d

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du har tydeligvis en form for sosial angst. Du har overdramatisert situasjonen og feiltolket de signalene sjefen din sendte, og fått det til å bli noe mye større enn hva det faktisk var; i ditt hode.

Og det er cluet her, du feiltolker pga den underliggende usikkerheten du har i sosiale settinger. 

Prøv og legg det bak deg og dra på jobb i morgen. Ingen kan vite at du ikke tråkket i hundebajs.

Det er uansett hvordan man vrir og vender på det en syltynn og dårlig unnskyldning for å reise hjem fra jobb.

Men tiltak og arbeidstrening via NAV er vel nettopp for å lære seg slike ting, så jeg vet ikke helt hva jeg skal si...

Anonymkode: dd3e6...454

• Liker 5
Skrevet

Dette er slikt som er fryktelig pinlig for deg, men som i realiteten blir fort glemt. 

Dra på jobb i morgen, - det viktigste for arbeidsgivere er at du møter. Det mest irriterende kolleger og sjefer vet om, er folk som ikke kommer når de skal. Jeg har jobbet med folk som er flinke, men slurvete med oppmøte og med halvflinke folk som møter i rett tid og jeg foretrekker sistnevnte til hverdags, da de første ofte skaper ekstra stress for de andre, at det ikke hjelper at de kommer og er flinke lenge etter at de skulle.  

Så moralen er: Vær der til rett tid, så er mer en halve jobben gjort. 

Anonymkode: 09a93...6dd

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er uansett hvordan man vrir og vender på det en syltynn og dårlig unnskyldning for å reise hjem fra jobb.

Men tiltak og arbeidstrening via NAV er vel nettopp for å lære seg slike ting, så jeg vet ikke helt hva jeg skal si...

Det er helt irrelevant i forhold til emnet, og som fremgår tydelig i HI ble dette sagt fordi TS var i en presset situasjon. 

• Liker 1
Skrevet

Du dreit deg ut ved at du dro hjem. Forklar sjefen din hva som skjedde og aldri dra fra jobb pga. småtteri en gang til. For ja, det er småtterier. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er helt irrelevant i forhold til emnet, og som fremgår tydelig i HI ble dette sagt fordi TS var i en presset situasjon. 

Og "unnskyldningen" ts kom med gjorde egentlig bare saken verre og fremstilte ts i et dårligere lys enn den egentlige grunnen.

Det er ikke alltid det lønner seg å prøve å unngå sprekker i fasaden, når det til syvende og sist ender med at man driter seg MER ut......

Skrevet

Jeg er forøvrig enig med de over her som sier at det er bedre med en mindre god ansatt som kommer i tide og faktisk møter opp og er tilstede når den skal, enn en teknisk "flinkere" arbeidstager som har et mer lemfeldig forhold til arbeidstid, oppmøte og tilstedeværelse....

Skrevet

Ikke stikk hendene i do på den måten ubeskyttet. Ta på brødposer først om ikke annet...

Tips for neste gang- hell en bøtte vann i do. Vekten av vannet vil ofte presse gjennom det som sitter, proppen løsner. Kan gjentas om vannet siger unna. (Ikke hell vann så doen renner over)

Anonymkode: 6449f...e8a

• Liker 2
Skrevet

Hvis du slutter nå vi du alltid være jenta med dritt på skoen, hvis du fortsetter kommer du til og opparbeide deg andre kvaliteter dine kollegaer vil sette pris på og glemme denne hendelsen, Stå på!! Ikke gi deg!! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...