Gå til innhold

Åndenes makt - sant eller usant?


Arba

Anbefalte innlegg

Problemstilling:

Er Åndenes makt på TVNorge sant eller usant? Kjør debatt og knytt gjerne inn erfaringer, kunnskap, opplevelser etc. 

Skriv gjerne alder og yrke.

Personlig: hvis det hadde vært sant, hvorfor kan ikke fagfolk (forskere etc) settes på saken, delta og fremlegge bevis?? Og hvorfor opplever ikke alle noe? Klarsynte er i hvert fall reint bullshit, tror ikke et kvekk på det etter å ha sett Folkeopplysningen: https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2016/KMTE50009715/avspiller

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det ikke en episode der noe bestikk falt i gulvet? Hvordan forklarer du det? 

Anonymkode: 5d7f9...dd8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som kan vite om det faktisk er sant eller usant, 

Anonymkode: e7fa0...2f8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være tilgjort på så mange måter! Fagfolk burde før eller siden vært satt på saken her og fremlagt bevis - bør da ikke være så vanskelig så mange episoder som legges ut av åndenes makt...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det ikke en episode der noe bestikk falt i gulvet? Hvordan forklarer du det? 

Anonymkode: 5d7f9...dd8

Filmtriks.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usant. Jeg er generelt skeptisk til ånder og spøkelser, selv om jeg faktisk har opplevd merkelige ting selv. Det som kommer fram på Åndenes Makt regner jeg som ren underholdning. Jeg synes ofte det blir alt for mye av det gode. Hadde de nå en og annen gang funnet et sannsynlig spøkelse så skulle jeg vurdert å tro litt på det, men når det blir vikinger og sjamaner og tyskere fra 2. verdenskrig i annethvert hus og innimellom i samme hus også, så blir det rett og slett for mye av det gode til at jeg tror på det.  

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Bottega skrev:

Filmtriks.

Jukser de, kan vennligst Jon Strømsnes komme inn i tråden og bekrefte evt avkrefte? 

Anonymkode: 5d7f9...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bottega skrev:

Filmtriks.

Burde ha trikset mer da, ikke ofte det skjer sånn ting hver episode

Anonymkode: 5d7f9...dd8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart det spøker til de som er med, alle har jo HOME-skilt hjemme. Grøss og gru. Ikke rart det går folk igjen, de er forbanna.

Anonymkode: 27221...3a5

  • Liker 46
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker tull alt sammen. Har bare sitt på det fordi samboeren min ser på det og tror på det. Han tror til og med på de klarsynte fordi ting stemmer helt til slutt i episoden osv. 

Jeg tror ikke på ting som det ikke er bevis for, akkurat som religioner. Det er ingen bevis for at jesus gjorde vann om til vin, eller at han gikk på vannet osv. 

Åndenes makt er så overdramatisert at jeg synes hele programmet er latterlig. Vet at de skal gjøre det spennende osv, men jeg blir ikke redd eller synes det er spennende en plass. Flyvende jakker osv, hvem er så dum som tror på det.. 

Anonymkode: 5161b...af4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Burde ha trikset mer da, ikke ofte det skjer sånn ting hver episode

Anonymkode: 5d7f9...dd8

Okei, men det er hvertfall filmtriks. Skjønner ikke at folk tror på sånn. Ingenting kan bevises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg som skrev oppforbi: Glemte å legge til at jeg og samboer har opplevd merkelige ting selv, som ikke gir en logisk forklaring. Alikevell er jeg veldig skeptisk til det.. 🤔

Anonymkode: 5161b...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men på jobb tror mange på det og blir sur hvis noen sier de ikke tror på det

Anonymkode: 5d7f9...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et underholdningsprogram. Underholdningsprogram baserer seg ikke på sannheten, og det lages fiktive effekter og historier for å trekke seere. Noe dem forsåvidt utrolig nok lykkes godt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvfølgelig er dette 100 % sludder og vås.

Jeg begriper ikke hvordan voksne, "opplyste" mennesker tror på folk med påståtte "klarsynte" evner.  

Anonymkode: 9bb23...40a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkeopplysningen har en agenda med å diskreditere absolutt alt som er alternativt på noen måte. Og de har blitt meldt til PFU flere ganger for vinklingen sin, det er ikke et nøytralt program.

Man kan ikke instruere ånder eller klarsynte i å produsere fenomener og resultater så det passer inn i en vitenskapelig boks. Det er så og si umulig å reprodusere eksperimenter på den måten man kan i den fysiske verden. Men eksisterer, det gjør det. Når det gjelder Åndenes Makt....OM programmet var fake, hvorfor har de ikke ordnet det slik at de klarsynte har mer treff? De kunne gjort det mye mer dramatisk og spennende om de hadde diktet hele programmet, men det gjør de altså ikke. 

Anonymkode: c4a87...08e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Cata said:

Usant. Jeg er generelt skeptisk til ånder og spøkelser, selv om jeg faktisk har opplevd merkelige ting selv. Det som kommer fram på Åndenes Makt regner jeg som ren underholdning. Jeg synes ofte det blir alt for mye av det gode. Hadde de nå en og annen gang funnet et sannsynlig spøkelse så skulle jeg vurdert å tro litt på det, men når det blir vikinger og sjamaner og tyskere fra 2. verdenskrig i annethvert hus og innimellom i samme hus også, så blir det rett og slett for mye av det gode til at jeg tror på det.  

Hvis hensikten med programmet var at vi skulle tro på det så hadde de sikkert funnet mer sannsynlige spøkelser i hver eneste episode. Greia er at de skreddersyr ikke programmet slik at vi skal tro, men dokumenterer objektivt det som skjer.

Anonymkode: c4a87...08e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åndenes makt er tull! Det som vises på TV er nok filmtriks for å vise oss seere hvordan det har spøkt i huset i henhold til hva beboerne sier. Men jeg tror ikke på det. Alt har sin naturlige forklaring, spøkelser kommer ikke inn under den kategori. Og ofte høres historiene som blir fortalt ut som noe de har sett i en dårlig film om hjemsøkte hus o.l. At de selv tror det spøker er sikkert riktig.

Anonymkode: 762ef...fda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...