Gå til innhold

Hvor tidlig kan egget feste seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg hadde eggløsning på søndag, og lurer på hvor fort egget kan feste seg? Jeg var på butikken nå for tjue minutter siden, og da fikk jeg skikkelig mensenkramper i rygg og mage, og det har vart i et kvarter, og nå kjenner jeg ikke stort mer.. i hele dag har jeg hatt en merkelig type utflod. Litt vanskelig å forklare den, men mer enn normalt, og helt annerledes enn jeg noen gang har hatt før, og jeg har ikke eggløsning nå.. kunne det ha vært at egget festet seg? Og i såfall, når kan jeg teste..?

Anonymkode: f8144...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kjenner ikke egget feste seg. 

Anonymkode: 03cae...70b

Jo, det kan man. Men det er selvsagt ikke så lett å si om det Ts kjente var festesmerter. 

Anonymkode: e71a5...7db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det kan man. Men det er selvsagt ikke så lett å si om det Ts kjente var festesmerter. 

Anonymkode: e71a5...7db

Nei.

Anonymkode: 03cae...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Anonymkode: 03cae...70b

Jeg har i hvert fall kjent godt i livmora at noe skjer i alle mine svangerskap. Markant annerledes smerte enn ved vanlig mens, og alltid en liten blødning etterpå. 

Du kan si nei så mye du vil, men det endrer ikke på hva noen erfarer. 

Anonymkode: b4a67...f15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har i hvert fall kjent godt i livmora at noe skjer i alle mine svangerskap. Markant annerledes smerte enn ved vanlig mens, og alltid en liten blødning etterpå. 

Du kan si nei så mye du vil, men det endrer ikke på hva noen erfarer. 

Anonymkode: b4a67...f15

Kan du vise til noen seriøse kilder? Jeg har nemlig hørt av flere leger at dette ikke er fysisk mulig. 

Anonymkode: 03cae...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du vise til noen seriøse kilder? Jeg har nemlig hørt av flere leger at dette ikke er fysisk mulig. 

Anonymkode: 03cae...70b

Kan du vise til kilder som sier at det er fysisk umulig? 

Og hvorfor skulle det være fysisk umulig? 

Anonymkode: b4a67...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan du vise til kilder som sier at det er fysisk umulig? 

Og hvorfor skulle det være fysisk umulig? 

Anonymkode: b4a67...f15

Så du fant altså ingen kilder som støttet deg?

Anonymkode: 03cae...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2019 den 20.20, AnonymBruker skrev:

Du kjenner ikke egget feste seg. 

Anonymkode: 03cae...70b

Jo det kan man. Jeg kjente tvillingene feste seg 7dpo med noen timers mellomrom. Skjønte da at det var noe som ikke stemte da jeg kjente to sterke stikk på noen timers mellomrom. 

Sa faktisk til mannen min at jeg tror jeg faktisk er gravid med tvillinger. Det var umulig å ikke kjenne at det var festesmerter da det var veldig distinkt. 

Ble gravid den prøveperioden og på privat ultralyd fant vi ut at det var tvillinger.

Anonymkode: 358ce...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du fant altså ingen kilder som støttet deg?

Anonymkode: 03cae...70b

AB som sier det er fysisk umulig har tydeligvis snakket med flere leger om man kjenner at egget fester seg. Høres veldig usannsynlig ut å gå til flere leger å forhøre seg om akkurat dette. 

Hvis man søker på engelsk så finner man mye info rundt dette med «implantation bleeding/pain». Så jo det er mulig. Det er ikke vanlig men ikke uvanlig heller. Er mer uvanlig med blødning men å få smerter noen minutter når det skjer er ikke så uvanlig som man skulle tro. Som nevnt over. Jeg kjente tvillingene å det var en type smerte jeg aldri har kjent før men som gikk over fort.

Tror AB blander litt med festesmerter og det å kjenne at egget befruktes. For det kjenner man ikke.  

 

 

Anonymkode: 358ce...9a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

AB som sier det er fysisk umulig har tydeligvis snakket med flere leger om man kjenner at egget fester seg. Høres veldig usannsynlig ut å gå til flere leger å forhøre seg om akkurat dette. 

Hvis man søker på engelsk så finner man mye info rundt dette med «implantation bleeding/pain». Så jo det er mulig. Det er ikke vanlig men ikke uvanlig heller. Er mer uvanlig med blødning men å få smerter noen minutter når det skjer er ikke så uvanlig som man skulle tro. Som nevnt over. Jeg kjente tvillingene å det var en type smerte jeg aldri har kjent før men som gikk over fort.

Tror AB blander litt med festesmerter og det å kjenne at egget befruktes. For det kjenner man ikke.  

 

 

Anonymkode: 358ce...9a3

Det er ikke usannsynlig når man holder på med en ivf-prosess, da snakker man med flere forskjellige leger.

Det finnes jo synske også, hvor seriøst man skal ta det får være opp til hver enkelt. 

Anonymkode: 03cae...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere steder på nett står det at egget trenger 7 dager på å feste seg, ved sjeldnere tilfeller 5 dager, men som regel 7.

Anonymkode: 013e8...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du fant altså ingen kilder som støttet deg?

Anonymkode: 03cae...70b

Det er du som står med bevisbyrden her, ikke jeg ;)

Anonymkode: b4a67...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er du som står med bevisbyrden her, ikke jeg ;)

Anonymkode: b4a67...f15

🤦‍♂️ Iom at man ikke kan kjenne at egget fester seg er det jo selvfølgelig ikke noen kilder på nettet å vise til. Eneste som kommer om man googler er jo fra forskjellige forum hvor folk leter desperat etter tegn. Fant et svar fra en lege 

Screenshot_20190923-173052.png

Anonymkode: 03cae...70b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.9.2019 den 17.33, AnonymBruker skrev:

🤦‍♂️ Iom at man ikke kan kjenne at egget fester seg er det jo selvfølgelig ikke noen kilder på nettet å vise til. Eneste som kommer om man googler er jo fra forskjellige forum hvor folk leter desperat etter tegn. Fant et svar fra en lege 

Screenshot_20190923-173052.png

Anonymkode: 03cae...70b

Kanskje finne noe som ikke er nærmere 20 år gammelt da 🙄 påstå hardnakket hva du vil. Jeg kjente egget festa seg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cer3s skrev:

Kanskje finne noe som ikke er nærmere 20 år gammelt da 🙄 påstå hardnakket hva du vil. Jeg kjente egget festa seg 

Det finnes jo ikke kilder, for det stemmer ikke.

Så flott du kjente det, jeg snakker med døde folk.

Anonymkode: 03cae...70b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/24/2019 at 7:53 PM, Cer3s said:

Kanskje finne noe som ikke er nærmere 20 år gammelt da 🙄 påstå hardnakket hva du vil. Jeg kjente egget festa seg 

Hvordan vet du at det var det du kjente...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Albbas skrev:

Hvordan vet du at det var det du kjente...? 

Kramper. 

Anonymkode: b4a67...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...