Gå til innhold

Er jeg en dårlig mormor som ikke hjelper til ved sykdom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ett barnebarn som nettopp har startet på skolen. Det er litt tøft til tider , og hun har vært syk denne uken. Idag er lillebroren hjemme syk med høy feber, og mitt eldste barnebarn må på SFO, frem til min datter kan hente kl.16. Hun er sliten og vil ikke på SFO , men må idag.

Pappaen til barna er hjemme i permisjon , og kan ikke dra med sykt barn ut i vogn, sier de. De har bare en bil, og min datter var avhengig av bilen idag.

Min datter spør om jeg kan hente på skolen, og enten ta med hjem eller kjøre hjem til dem med henne. Jeg har fri og har sagt jeg ikke orker. Jeg skal vaske hjemme, og besøke en venninne. Venninna jeg skal besøke bor rett ved skolen , og nå maser de om jeg ikke kan svippe barnet hjemom, men jeg orker ikke. 

Er jeg en dårlig bestemor?

 

Anonymkode: 4e554...bfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt er det å kjøre da? Vet ikke om du er dårlig bestemor men om det ikke er spesiell lang kjøretur ville jeg vurderte å hente barnet og levere hos dem.

Anonymkode: bfafa...fd8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trengte ikke hente rett etter skolen, bare barnet fikk litt kortere SFO tid idag, jeg føler de presser meg , og setter meg i situasjoner med dårlig samvittighet.

Anonymkode: 4e554...bfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor langt er det å kjøre da? Vet ikke om du er dårlig bestemor men om det ikke er spesiell lang kjøretur ville jeg vurderte å hente barnet og levere hos dem.

Anonymkode: bfafa...fd8

Hun venninnen bor rett ved skolen , er ikke det som er saken, men at jeg har fri og er sliten.

Anonymkode: 4e554...bfa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye krever dette av din tid? Det er jo vesentlig. Og hvor mye bidrar du ellers?

ellers tenker jeg at man ikke kan FORVENTE hjelp fra besteforeldre, men at det er nydelig med den hjelpen man kan få innimellom. 

Anonymkode: 9ceee...027

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de må klare seg selv, hva hadde de gjort uten deg da? De måtte jo ha funnet en annen løsning da?

Anonymkode: d34a7...357

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor mye krever dette av din tid? Det er jo vesentlig. Og hvor mye bidrar du ellers?

ellers tenker jeg at man ikke kan FORVENTE hjelp fra besteforeldre, men at det er nydelig med den hjelpen man kan få innimellom. 

Anonymkode: 9ceee...027

Krever at jeg må hente barnet og vente hos svigersønnen min kanskje en times tid frem til maten er klar hos vennene , eller komme til venninne før.

Anonymkode: 4e554...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg syntes det er skikkelig dårlig av deg. Familie kommer før venninnebesøk. Og i dette tilfellet er det kun snakk om 5 min av din tid. 

Anonymkode: 7ac86...936

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at de må klare seg selv, hva hadde de gjort uten deg da? De måtte jo ha funnet en annen løsning da?

Anonymkode: d34a7...357

De klarer seg veldig fint selv , min svigersønn har ikke egne foreldre idet hele tatt , men idag trengte de hjelp, og selv om jeg hjelper lite , så er dette upassende tidspunkt.

Anonymkode: 4e554...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

De klarer seg veldig fint selv , min svigersønn har ikke egne foreldre idet hele tatt , men idag trengte de hjelp, og selv om jeg hjelper lite , så er dette upassende tidspunkt.

Anonymkode: 4e554...bfa

Da klarer de seg vel denne gangen også, du har et eget liv å leve. 

Anonymkode: d34a7...357

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krever at jeg må hente barnet og vente hos svigersønnen min kanskje en times tid frem til maten er klar hos vennene , eller komme til venninne før.

Anonymkode: 4e554...bfa

Så du må i såfall flytte på dine avtaler for å få det til? Da synes jeg ikke du er vanskelig. Hadde du kunne gjort det i samme slengen som du uansett skulle dit, så hadde det vært noe annet. 

Anonymkode: 8449b...1e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du fremstiller det her, så syntes jeg det høres rart ut, i det minste. Men om de krever mye og ofte noe av deg, så kan jeg se at du er sliten av det. Evt om du har en veldig tung jobb eller mistrives i livet ditt

Men da tenker jeg at det er på tide å være ærlig om hvorfor du ikke orker, istedetfor å late som ingenting å abre si at du ikke orker. Det vil skape konflikt om du ikke er ærlig. 

 

Anonymkode: 72570...f76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har de all grunn til. Fy f**** hvor egoistisk du er! Du får da både hatt fridagen din, vasket og besøkt venninna di. De ba deg kun om å svippe jenta hjem. Hærregud blir helt dårlig over holdningen din. Man må virkelig ikke hjelpe hverandre i dagens samfunn, familie eller ikke!!

Anonymkode: 07044...1de

Hun skriver dette:

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krever at jeg må hente barnet og vente hos svigersønnen min kanskje en times tid frem til maten er klar hos vennene , eller komme til venninne før.

Anonymkode: 4e554...bfa

Dvs, hun må dra tidligere enn hun skulle gjort for besøket, og enten flytte venninneavtalen en time frem, eller vente en time hos svigersønnen. En time har mye å si om man skal vaske og slappe av litt før besøk. 

Anonymkode: 8449b...1e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...