Gå til innhold

Opplevde overnaturlige ting som barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg var liten skjedde det mye på rommet mitt. Husker faktisk at jeg satt i sprinkelsenga og gråt, jeg ville ikke være der. Så ofte skygger som rørte seg osv... hørte noen som gikk fort over gulvet barbeint. En gang så jeg en figur i et hjørne i soverommet, den hadde rund kropp, ingen armer og bein, rundt hode med bustehår, øyne og munn, ingen nese, høres sikkert komisk ut, men husker dette godt, jeg satt i senga helt stiv av skrekk. Jeg drømte ikke, jeg sverger. Dagen etter var den ikke der, og jeg spurte mamma om hun kunne lete etter den, hun fant den så klart ikke. En gang så slo TV,n i stua til bestemor seg av og jeg så en figur på skjermen, figuren var ikke meg. Senere når jeg ble større opplevde jeg ikke noe rart på dette rommet, eller hos bestemor. Noen som kanskje kan si noe om hva de tror jeg har sett og opplevd? Jeg har tenkt mye på det, mange ganger. Og er det flere som har hatt merkelige opplevelser som barn?

Anonymkode: a73b7...44a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om det var ekte men følte at det stod en mann i frakk og hatt, helt mørk, med kniv i hånda i gangen mellom alle soveromma. Sprang i skrekk inn til foreldra mine ofte pga dette. Snakka litt med søstra mi om dette for ca ett år siden og fjasa det vekk. Ho blei helt stiv og sa «jammen han så jeg også!» da blei det litt mer ekkelt. Googla dark people og jammen er det ikke et innternasjonalt fenomen. Merkelig

Anonymkode: ecccb...e52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det var ekte men følte at det stod en mann i frakk og hatt, helt mørk, med kniv i hånda i gangen mellom alle soveromma. Sprang i skrekk inn til foreldra mine ofte pga dette. Snakka litt med søstra mi om dette for ca ett år siden og fjasa det vekk. Ho blei helt stiv og sa «jammen han så jeg også!» da blei det litt mer ekkelt. Googla dark people og jammen er det ikke et innternasjonalt fenomen. Merkelig

Anonymkode: ecccb...e52

Hva mener du med dark people ? 

Anonymkode: bcfdc...230

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med dark people ? 

Anonymkode: bcfdc...230

Mente shadow people. Søk opp på google. Men tenker ikke så mye på det lengre, er nok litt fantasi, søvnparalyse osv. 

Anonymkode: ecccb...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var liten skjedde det mye på rommet mitt. Husker faktisk at jeg satt i sprinkelsenga og gråt, jeg ville ikke være der. Så ofte skygger som rørte seg osv... hørte noen som gikk fort over gulvet barbeint. En gang så jeg en figur i et hjørne i soverommet, den hadde rund kropp, ingen armer og bein, rundt hode med bustehår, øyne og munn, ingen nese, høres sikkert komisk ut, men husker dette godt, jeg satt i senga helt stiv av skrekk. Jeg drømte ikke, jeg sverger. Dagen etter var den ikke der, og jeg spurte mamma om hun kunne lete etter den, hun fant den så klart ikke. En gang så slo TV,n i stua til bestemor seg av og jeg så en figur på skjermen, figuren var ikke meg. Senere når jeg ble større opplevde jeg ikke noe rart på dette rommet, eller hos bestemor. Noen som kanskje kan si noe om hva de tror jeg har sett og opplevd? Jeg har tenkt mye på det, mange ganger. Og er det flere som har hatt merkelige opplevelser som barn?

Anonymkode: a73b7...44a

En form for søvnparalyse? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Thyra skrev:

En form for søvnparalyse? 

Det kan hende det var det. Men når jeg så den figuren i TV,n så var jeg våken, For satt og så på TV.

Anonymkode: a73b7...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan hende det var det. Men når jeg så den figuren i TV,n så var jeg våken, For satt og så på TV.

Anonymkode: a73b7...44a

Du kunne ha sovna foran TV-en. Ved søvnparalyse så oppleves det som man er våken. 

Ellers så kan jo minnene fra tidlig barndom være litt upålitelige. Små barn kan også mistolke opplevelser. Jeg husker ting fra min tidlige barndom (ikke skremmende ting, riktignok) som jeg vet ikke kan ha skjedd. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke på at det kunne være søvnparalyse, men det kan de jo ha vært.  Sånne figurer, kan kanskje være fantasifigurer som man ser under søvnparalyse?

Anonymkode: a73b7...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevd alt fra en følelse av at noen er i rommet, til at noen setter seg ned på senga. Sistenevnte opplevde jeg i tenårene, turte ikke puste og løp etterhvert til mamma. Bestemor sier at jeg har sett litt av hvert og vært mye redd, men det husker jeg heldigvis lite av :) 

Anonymkode: a8d6b...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er mer mottakelig for overnaturlige ting. Fantasien til barn kan også spille inn. Ikke lett å si hva dette er. Opplevde masse mareritt som barn, men så aldri noe når jeg var våken

Anonymkode: f60c4...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er mer «openminded» enn voksne, ikke helt uvanlig at de ser og hører ting som vi voksne ubevisst blokkerer. Jeg kan ikke forklare hva, hvorfor eller hvordan, men har selv bl.a. opplevd at en stedatter snakket med ei dame på soverommet sitt som etter beskrivelsen i etterkant høres ut som min bestemor. Det skal legges til historien at jeg og min daværende samboer bodde i huset etter mine besteforeldre. 

Anonymkode: c8f45...e51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...