Gå til innhold

Kan jeg leve bare på en pakke oreokjeks i døgnet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som det eneste jeg spiser i løpet av et døgn, og drikker melk og saft ved siden av og utenom. Eller vil det bli for lite eller for mye kalorier? Hva vil skje med kroppen? Kunne du gjort det?

Anonymkode: 84f30...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det er kaloriene jeg ville bekymra meg mest for, gitt. 

Anonymkode: e2687...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalorimessig vil du ligge i underskudd dersom du ikke bare ligger i senga. La oss si du drikker 3dl lettmelk og sukkerfri saft. Drikker du mengder med helmelk og litervis med husholdningssaft vil du få i deg masse kalorier.

Du vil med tiden få mangelsykdommer og livsstilssykdommer, og kaloriene er derfor ikke det du burde bekymre deg for.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som det eneste jeg spiser i løpet av et døgn, og drikker melk og saft ved siden av og utenom. Eller vil det bli for lite eller for mye kalorier? Hva vil skje med kroppen? Kunne du gjort det?

Anonymkode: 84f30...ffe

Forstår du i det hele tatt hva kalorier er?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, NBA skrev:

Forstår du i det hele tatt hva kalorier er?

Ja, jeg vet godt hva kalorier er. det er 480 i en pakke oreokjeks. Jeg kan mye om kalorier og den slags, og ønsker å få i meg færrest mulig av de så jeg fortsetter å se ut som jeg gjør. Knekkebrød og brød og flere måltider om dagen blir for mye for meg fremover. Spiser per nå 2 og et halvt måltid i døgnet. Tenker det blir lettere å holde styr på kaloriene om jeg forholder men bare til en pakke oreokjeks og slipper å bekymre meg for om jeg kan ta en bit til eller ikke. 

Anonymkode: 84f30...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen din bør lære deg opp i ernæring eller du burde få henvisning til ernæingsfysiolog for å lære om hva kroppen trenger for å leve. Det er ikke bare kalorier gitt. 

Anonymkode: 0fc7c...681

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter! 

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver.

Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Tråden er ryddet for avsporinger og brukerdebatt. 

Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...