Gå til innhold

Hvor mange ganger bruker du et skjørt før du vasker det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lyst til å bli flinkere til å bruke skjørt i hverdagen, og lurer på hvor mange ganger dere andre bruker et skjørt før det legges til vask? 

Anonymkode: 16266...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vaskes/renses kun hvis det er kommet flekker på det. Unntaket er selvsagt lyse sommerskjørt som blir skitne av sand, støv og lign.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ganger. Det går til vask hvis det kommer flekker på, selvsagt, men ellers skal det jo mye til før det blir skittent. Om vinteren har jeg jo strømpebukser under, så det er ikke i kontakt med hud engang. Enkelte skjørt (draktskjørt) har jeg aldri hverken vasket eller renset. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett bort fra søl og svette så bruker jeg det ganske mange ganger. Når jeg vasker det er det nesten mer fordi stolen hvor jeg legger "halvbrukte" klær(altså klær som ikke er rene men ikke skitne), begynner å bli full:P

Anonymkode: cb6a3...59f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ganger. Sommerskjørt som brukes både i hage og på båten trenger gjerne hyppigere vask fordi de blir synlig skitne. Vinterskjørt vaskes når de er synlig skitten, eller hvis jeg f.eks har brukt de mye ute på reise. Når man sitter på fly/undergrunn/buss osv så drasser man jo med seg mye bakterier, så da vasker jeg når jeg kommer hjem. 

Anonymkode: c7135...975

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har skjørt jeg aldri har vasket.  Jeg bruker skjørt daglig,  men det er sjeldent jeg vasker skjørtene mine.  Kun hvis det har kommet en flekk på.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg vasker det kun når det er skittent. Se etter flekker, og lukt på plagget. Ikke synlig skit? Ikke lukt? Da er det ingen grunn til å vaske det. Det gjelder akkurat som for alle andre klær. 

Anonymkode: 33484...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...