Gå til innhold

Dattera mi kom og sa at jeg skulle slå henne..langt innlegg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"jeg skal slå deg" er da en setning barnet lærer seg og bruker på skolen. 

"jeg skal gå fra deg" er også samme greia. Trusler, manupulering. 

Anonymkode: a4136...566

Jupp, de lærer det et sted og man må ta tak i det! 

Akkurat nå, BeautyBox skrev:

Jeg synes ikke du virker ekstrem. En god mor er en som oppriktig bryr seg og slik virker du for meg. Kan være denne tanta også oppriktig bryr seg altså, men noe har hun virkelig misforstått og mangler. 

 

Takk ❤️ jeg vet at hun bryr seg og er glad i barna sine, jeg ser hvor mye hun gjør for dem og strekker seg tross situasjonen hjemme der, men hun har misforstått en hel del der.. 

Anonymkode: 62d1a...53c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle som har tatt seg tid til å svare, ble glad for at jeg ikke ble kalt hysterisk😂 har følt meg totalt i mindre tall på denne siden av familien.. 

Jeg kan være litt ekstrem i noen områder, jeg er sånn "lue i september" person og leser meg opp i diverse.. Men dette her, nulltoleranse for alle typer vold. De blir eksponert for slik uansett via film, spill, lekekamerater i skolen.. De er så små, og de greier jo faktisk ikke se konsekvenser og forskjell på tull og alvor.. Blir helt feil for meg.. 

Anonymkode: 62d1a...53c

Jeg synes overhodet ikke du er ekstrem. Jeg synes hele den omgangsformen deres virker både slitsom og usunn og veldig fjernt fra hva jeg er vant til, både hos venner og familie. Jeg hadde mislikt det intenst, og jeg hadde blitt veldig irritert om det hadde smittet over på mitt barn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jupp, de lærer det et sted og man må ta tak i det! 

Takk ❤️ jeg vet at hun bryr seg og er glad i barna sine, jeg ser hvor mye hun gjør for dem og strekker seg tross situasjonen hjemme der, men hun har misforstått en hel del der.. 

Anonymkode: 62d1a...53c

Er hun fra en annen kulturell opprinnelse? Kan være at hun praktiserer oppdragelsesmetoden der og trenger å få hjelp fra dere til å bli en bedre mor?

Anonymkode: 8f94a...d2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg har lært hunden sin opp til å gi beskjed om at det ikke er greit å slå eller true med å slå. Så da tenker jeg at denne tanten også burde klare å lære det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sier "nå stopper du, skal jeg slå deg?" og tar han i armen, og han begynner å gråte.

Wow. Du burde anmelde tanta til barnevernet. Er det din manns søster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, The Kitten skrev:

En kamerat av meg har lært hunden sin opp til å gi beskjed om at det ikke er greit å slå eller true med å slå. Så da tenker jeg at denne tanten også burde klare å lære det. 

Oj, kan man lære hunder til det? Lærer No nytt hver dag 😂 Hun burde lært det for lengst, ihvertfall fra mannen sin. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er hun fra en annen kulturell opprinnelse? Kan være at hun praktiserer oppdragelsesmetoden der og trenger å få hjelp fra dere til å bli en bedre mor?

Anonymkode: 8f94a...d2a

Hun har en annen kulturell bakgrunn, men det har ikke mannen hennes. For å være ærlig, tror jeg at han ikke ser skaden det gir. Han burde være den første til å si at det hun gjør er feil. Jeg tror mannen min kan være riktig person til å gjøre noe her.. 

2 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Jeg synes overhodet ikke du er ekstrem. Jeg synes hele den omgangsformen deres virker både slitsom og usunn og veldig fjernt fra hva jeg er vant til, både hos venner og familie. Jeg hadde mislikt det intenst, og jeg hadde blitt veldig irritert om det hadde smittet over på mitt barn. 

Vi er i en situasjon hvor vi har mye med dem å gjøre. Er sliten av det selv, og gleder meg litt til det er over. 

Anonymkode: 62d1a...53c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, NBA skrev:

Wow. Du burde anmelde tanta til barnevernet. Er det din manns søster?

Nei, men det er i min manns familie, så må ta det hele opp med mannen min før vi foretar oss noe videre. 

Anonymkode: 62d1a...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det er i min manns familie, så må ta det hele opp med mannen min før vi foretar oss noe videre. 

Anonymkode: 62d1a...53c

Hvor er din mann fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oj, kan man lære hunder til det? Lærer No nytt hver dag 😂 Hun burde lært det for lengst, ihvertfall fra mannen sin.

Anonymkode: 62d1a...53c

Jepp, det kan man. Vi har testet det begge veier og hunden gir beskjed uansett om det er jeg eller kameraten min som "slår" eller truer med å "slå." (Bare så det er sagt, ingen av oss er voldelige, så jeg vet egentlig ikke hvorfor han følte for å lære hunden akkurat dette). 

Men: Jeg ville tatt en prat med henne og forklart at det er helt uakseptabelt å true barn med å slå dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det er i min manns familie, så må ta det hele opp med mannen min før vi foretar oss noe videre. 

Anonymkode: 62d1a...53c

Åja, så det er greit å melde alle andre til bv så lenge de ikke er i din familie?

Anonymkode: 8f94a...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, NBA skrev:

Hvor er din mann fra?

Norge? 

Ryddet for sitert innlegg. 

Nettop, barn er mer sårbare. Man slår ikke barn. Uansett om man tar skade av det eller ikke. 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åja, så det er greit å melde alle andre til bv så lenge de ikke er i din familie?

Anonymkode: 8f94a...d2a

Du misforstod setningen.. Han eller hun spurte om tanta var søstera til mannen min, og da svarte jeg "nei, men det er i min manns familie", altså hun er en tante, men ikke min manns søster :) alle er like for meg. 

Anonymkode: 62d1a...53c

Endret av ninab82
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norge? 

Ryddet for sitert innlegg.

Du misforstod setningen.. Han eller hun spurte om tanta var søstera til mannen min, og da svarte jeg "nei, men det er i min manns familie", altså hun er en tante, men ikke min manns søster :) alle er like for meg. 

Anonymkode: 62d1a...53c

Ok :)  Ikke at jeg er så fan av at man kobler inn bv så fort uten å ha prøvd andre midler først uansett. Men bra at du skal ta det opp med dem. Fortell henne at vi ikke gjør sånn her i Norge, og at barnet kan ende opp med traumer pga lapsingen, og de tomme truslene. 

Jeg vet at i mange land som har foreldre en tendens til å komme med tomme trusler til barna uten at de mener det, eller at det plutselig fyker en sko etter et barn som har vært litt rampete, uten at det gjør det til monstre som enkelte skal ha det til her inne. Folk er fra forskjellige kulturer og de fleste oppegående foreldrene mishandler ikke barna sine selv om de gjør en eller to av de overnevnte tingene.

Anonymkode: 8f94a...d2a

Endret av ninab82
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for sitert innlegg. 

Om jeg hadde vært et dyr hadde jeg kanskje oversatt det å bli slått som barn, til det at vold løser alt i livet, for dyr klarer ikke å tenke lengre enn det. Men som en tenkende menneske skjønner jeg forskjellen mellom det ene og det andre, ikke sant? 😊

Endret av ana0603
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok :)  Ikke at jeg er så fan av at man kobler inn bv så fort uten å ha prøvd andre midler først uansett. Men bra at du skal ta det opp med dem. Fortell henne at vi ikke gjør sånn her i Norge, og at barnet kan ende opp med traumer pga lapsingen, og de tomme truslene. 

Jeg vet at i mange land som har foreldre en tendens til å komme med tomme trusler til barna uten at de mener det, eller at det plutselig fyker en sko etter et barn som har vært litt rampete, uten at det gjør det til monstre som enkelte skal ha det til her inne. Folk er fra forskjellige kulturer og de fleste oppegående foreldrene mishandler ikke barna sine selv om de gjør en eller to av de overnevnte tingene.

Anonymkode: 8f94a...d2a

Er helt enig med deg:) man må ta høyde for enkelte forskjeller, og der hun er fra er det faktisk vanlig å få en sko etter seg. 😂 

Jeg tror ikke det er så alvorlig at vi trenger å koble inn bv uten å ha snakket med dem først. Alt jeg kommer til å komme med er at det ikke er greit når barnet mitt sier slike ting hun sa og at det de gjør smitter over på barnet vårt. De er som svamper i den alderen og man skal være forsiktig:) 

Anonymkode: 62d1a...53c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, ana0603 skrev:

Om jeg hadde vært et dyr hadde jeg kanskje oversatt det å bli slått som barn, til det at vold løser alt i livet, for dyr klarer ikke å tenke lengre enn det. Men som en tenkende menneske skjønner jeg forskjellen mellom det ene og det andre, ikke sant? 😊

Hvordan skal du forstå det, når du har blitt oppdratt til at man løser konflikter med vold? Si meg, hvor har du vokst opp og hvor gammel er du?

Tenkende mennesker har slått i tusenvis av år, så argumentet ditt faller på sin egen urimelighet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for sitert innlegg. 

Voksne har ferdig utviklet hjerne, noe som betyr at det er betydelig verre når voksne gjør noe galt, men vi slår dem ikke av den grunn. Barn er mer impulsive og er ikke alltid like flink til å gjøre gode valg, dette forventer vi fordi de er barn. Det er latterlig å forvente et lite barn oppfører seg eksemplarisk hele tiden, og vold virker ikke bedre enn andre metoder. Det er aggressiv latskap som går på bekostning av barnets kognitive utvikling. 

Endret av ninab82
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå handler ikke dette om hvorvidt det er greit å slå barn eller bruke "oppdragervold", det handler om hva ts vil eksponere barnet sitt for og ikke. Kjipt for ts om andre tror hun slår barnet fordi barnet sier at "mamma kommer til å slå meg" for det ene og det andre.

Jeg hadde sagt til denne damen hva barnet ditt sa til deg, at hun trodde at DU kom til å slå henne pga alt gnålet hennes om slåing. Det er ikke datteren din sin virkelighet, så hun skal ikke måtte bli lært dette tullet av tanten sin.

Anonymkode: 825d3...40f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå handler ikke dette om hvorvidt det er greit å slå barn eller bruke "oppdragervold", det handler om hva ts vil eksponere barnet sitt for og ikke. Kjipt for ts om andre tror hun slår barnet fordi barnet sier at "mamma kommer til å slå meg" for det ene og det andre.

Jeg hadde sagt til denne damen hva barnet ditt sa til deg, at hun trodde at DU kom til å slå henne pga alt gnålet hennes om slåing. Det er ikke datteren din sin virkelighet, så hun skal ikke måtte bli lært dette tullet av tanten sin.

Anonymkode: 825d3...40f

Nettop, en frykt for å bli slått, eller å være inneforstått med at man blir slått om man gjør noe galt - og det er helt normalt,  burde ikke være en del av hennes virkelighet. Og jeg ser hvor mye det hjemmets holdninger til det å slå har påvirket henne. Det er utrolig vanskelig. For bare noen måneder siden, gikk hun og klemte lekene sine, og nå er det å slå morsomt. Hun slutter jo med det når jeg sier at hun ikke skal gjøre det, men det hjelper ikke særlig og er kanskje litt forvirrende når de andre skal holde på med det greiene de gjør. At det er feil å slå, er det bare mora hennes som sier er galt. Alle andre gjør det jo.. 

Anonymkode: 62d1a...53c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 19.9.2019 den 23.48):

Slik jeg tolker det så skriver ts at det er snakk om lekeslåing ikke at det er fysisk vold.

Anonymkode: 8f94a...d2a

.

AnonymBruker skrev (På 19.9.2019 den 23.33):

Hun har også sagt til datteren min med en spøkefullt tone (som jeg ikke tror at barnet mitt forstår er tull), at hvis du gjør sånn og sånn, så skal mammaen din slå deg (jeg har hørt det, og jeg sier jo "nei, mamma skal ikke slå deg") . Hun har også slått sønnen sin lett. Det er feil og jeg synes det hele er ubehagelig. 

Den familien er veldig glad i slåing, alt fra tulleslåing til trusler om å slå. Jeg får det helt oppi halsen, og vi tilbringer mindre og mindre tid med dem. Mest fordi jeg er konfliktsky og blir sett på som hysterisk fordi jeg kan si "nei, vi slår ikke" til et barn som slår. 

Anonymkode: 62d1a...53c

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for denne regelen: 

* Oppfordring til, tilretteleggelse for eller forherligelse av brudd på norsk lov. Dette inkluderer også voldshandlinger, voldsbruk, voldtekt og lignende. Man kan diskutere eksisterende lovverk, men debatt rundt for eksempel rusmidler som er ulovlige i Norge vil bli slettet.

Ninab82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...