Gå til innhold

Gruer meg til laproskopi...noen som kan dele erfaringer?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest småredd

Jeg og mannen har i dag vært å fått beskjed at jeg skal ha lap om ikke så lenge... Men jeg gruer meg slik...tror jeg gruer meg mest for narkosen... Noen somvil dele sine erfaringer med meg????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt laporaskopi for noen år tilbake.

Du blir lagt i full narkose (jeg våknet og spiste stor middag, så jeg var ikke kvalm eller utilpas) og det er et lett inngrep. Du møter fastende på sykehuset, blir lagt i en seng og trillet inn på operasjonsalen. Det får du lagt inn en nål i en blodåre i hånden (ikke særlig ondt), så sprøyter de narkosen inn den vei og vips er du borte.

Du er på benene igjen etter noen få timer.

De flester opplever skuldersmerter i det første døgn p.g.a. de gassene som blir pumpet inn i magen på deg. Du kan jo be om å få litt smertestillende med hjem.

Lykke til!

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg hadde lap for litt over et år siden. Selve operasjonen inngrepet gikk kjempegreit, selvfølgelig er man litt nervøs, men disse sykesøstrene er da så hyggelige.

Etter operasjonen hadde jeg ganske vondt. Holdt faktisk sofan en stund etterpå, var vondt å strekke kroppen helt ut og gå normalt... Dette gikk over etter en uke og jeg fikk smertestillende med meg hjem fra sykehuset da.

Uansett må jeg jo si at smertene etterpå var verdt det. For rett etter operasjonen var det klaff på det aller første forsøket :-) Jenta vår ble lagd nøyaktig 9 dager etterpå.

Lykke til hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lap i september. Jeg og grudde meg endel, skravla hull i hode på sambo på vei inn til Riksen.. :ler:

Ble møtt av noen kjempehyggelige sykepleiere, og fikk tildelt en seng. Fikk smertestillende og beroligende. Etter en stund ble jeg trillet inn på operasjonsstua, og der fikk jeg narkose. Sovnet ganske så fort, og våknet opp på overvåkingen. Lå der litt til jeg ble litt våken og så ble jeg trillet inn på "rommet" hvor jeg lå med 3 andre. Fikk mat og drikke, og det var kjempegodt, for jeg hadde jo ikke spist siden 19 dagen før... Var ikke kvalm etter narkosen. Var veldig støl og hadde litt vanskelig for å gå, men det gikk greit....

Fikk sykemelding på en uke. Kom ikke opp selv det første døgnet, men utover uken ble det bedre og bedre.

Tok litt tid før vi ble gravide, men fikk positiv test nå i april :)

Lykke til med lap`en , dette går kjempefint! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen.... Var inne for 2 uker siden. Gruet meg mest til narkosen jeg også. Liker liksom å ha kontroll... Tro meg - det er virkelig ikke noe å grue seg til. Du blir borte i løpet av et par sek. Du blir vekket på overvåkingen og lykkelig for at det er over :)

Litt vondt etterpå, men det takler vi!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...