Gå til innhold

Barnehagen mener easygrow grandma ikke holder om vinteren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alene med barnet og har ikke verdens beste økonomi, så vil nødig kjøpe ny vognpose. Nå mener barnehagen at easygrow grandma vognpose ikke holder om vinteren ( en liten by på Østlandet) jeg brukte jo selv denne posen hele året i permisjonen. Har en skinnfell under. Sover de uten uteklær i barnehagen eller hva er greia? 

Anonymkode: 7269c...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rart av barnehagen å si det allerede før det har blitt kaldt.

Anonymkode: a3413...fad

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Rart av barnehagen å si det allerede før det har blitt kaldt.

Anonymkode: a3413...fad

Sant! 

Ts

Anonymkode: 7269c...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den posen selv og her på Vestlandet var den mer enn god nok for vinteren, med nederste temperatur på -15.

Anonymkode: 87258...b84

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart. Jeg jobber selv i barnehage og dersom noen har en «dårlig» vinterpose evt bare har vårpose så bruker jeg å spørre om de kan ta med noen tepper evt en dyne som vi kan ha oppå eller oppi vognposen om vinteren. De sover i ull, lue, votter etc om vinteren.

Har selv ingen erfaring med easy grow grandma, men det er jo en vintetpose fra ett kvalitetsmerke så jeg kan ikkje skjønne hvorfor den ikke skal være bra nok. Du kan jo spørre dem om det er ok at du tar med ett par ulltepper i tilegg når det blir kaldt samt selvsagt gode varme soveklær. 

Du kan også be de om å vente å se og evt gi deg beskjed dersom barnet ditt blir kaldt om vinteren, slik at du ikke kjøper noe nytt før du evt må (noe jeg tviler sterkt på at blir nødvendig)

Anonymkode: 931b4...846

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig med bhg, den er ikke varm nok

Anonymkode: 582b4...667

Har du personlig erfaring med den? Hva hadde du på barnet i vognen da? Barnet mitt har vært god og barn i den og med ull på seg. 

Ts

Anonymkode: 7269c...e04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til posen men er det ikke bare å ha på ulldress evt varme klær under og et varmt teppe? 

Anonymkode: d2405...5a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var merkelig... De er jo ikke billige heller? Med saueskinn og ull er barnet jo mer enn varm nok. 

Anonymkode: 3aa19...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med bhg, den er ikke varm nok

Anonymkode: 582b4...667

Kommer ikke det an på temperaturen og ungen?

Anonymkode: 6eb5a...ac9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare sendt med ullpledd eller dyne eller noe. La barnet ha ullundertøy, og ha en hel ulldress i tillegg som reserve til de kaldeste dagene. Du trenger ikke kjøpe ny pose, det er nok å ta over et pledd eller lignende i tillegg altså. 

(Jeg har en easygrow nature som jeg sliter med at er for varm, brukt to ganger til babyen før jeg gav opp og gikk over til den tynnere bilposen.)

Anonymkode: 9d39a...d76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kjøper da ikke ny fordi noen barnehage ansatte sier det. Den holder jo fint med til 15 minus. Send med et ekstra teppe. Ungene blir jo kledd på uansett når det er kaldt. 

Anonymkode: 9894b...eee

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i mange år i bhg og vi bor høyt til fjells. Ungen kan ligge på skinnfell og ha en god dyne rundt. En ull dress, tykke sokker og slikt. Dessuten blir det overraskende varmt klima nedi vogna, så man ikke undervurderer det 👍 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kjøper da ikke ny fordi noen barnehage ansatte sier det. Den holder jo fint med til 15 minus. Send med et ekstra teppe. Ungene blir jo kledd på uansett når det er kaldt. 

Anonymkode: 9894b...eee

De sover ikke ute under 10 minus, så det burde jo holde. Føler at de kommer til å se på meg som en litt kjip mamma som ikke kjøper ny varmere pose når jeg fikk beskjed om det...

ts

Anonymkode: 7269c...e04

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det hadde jeg ikke gått med på. 

Her sover tulla på skinnfelle med dyne og et ullpledd som pakkes rundt dyna. 

Inni vogna blir det jo veldig varmt når man sover. Her har ikke min datter på seg annet enn ullbody, ullstrømpebukse og ullsokker, og hun har sover ute i lavere temperatur enn -10. 

Din pose, med et pledd under og et pledd over på de kaldeste dagene bør holde i massevis. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Vestlandet og barnet mitt var god og varm med grandmaposen. Ville iallfall ikke kjøpt ny før de faktisk har prøvd den. Det er jo lammeskinn og dundyne i den!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du dundyna som hører til i nå da? Eller tror den ansatte at den skal være så tynn som den er når dyna er ute? Uansett så er posen varm nok når dyna er i og ungen er kledd i ull. Evnt kan du sende med et pledd til. Ikke kjøp ny iallefall!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Grandma hele året. Med dundyna i på vinterstid og uten ellers i året. På de kaldeste dagene har vi pledd over. 

Jenta sover ute helt opp mot 20 blå. Gjelder å ta på lue, votter og tjukke sokker. 

Bor på Romerike. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...