Gå til innhold

Er det greit å la samboer gå ut å feste som han vil hvis jeg er gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen av dere er tydeligvis klare for barn. Bare det å lage et innlegg om dette er et tydelig nok tegn. 

Anonymkode: 26097...253

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og TS, jeg vil bare si at jeg synes det er forståelig at du blir sjalu og urolig slik typen din oppfører seg. Han høres ut som han er altfor glad i festing og drikking, og en slik livsstil passer veldig dårlig med å være familefar. Hvis slike typer blir fedre, lar de helst dama være alene hjemme med alt familieansvar, selv kommer de drita fulle hjem når det passer dem.

Enten skjerper han seg (noe han ikke virker å være altfor gira på å gjøre, han bare lover at alt skal bli bedre "senere"), eller så må du være singel til du finner en voksen mann og ikke en partyboy.

Anonymkode: 6bb60...e75

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fjortisdrama? Så det er ikke vanlig å krangle når man er voksen okei .. 

Ts

Anonymkode: 1944e...53c

Når man er voksen i den forstand at man tenker på barn, så nei, da krangler man ikke så mye om flørting på byen. 

Det høres ut som dere er litt for unge, usikre og umodne til at et barn er et godt selskap for dere. 

 

Anonymkode: fd171...831

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg og typen/samboer tenker på å bli gravide. Men vi har hatt litt problemer i forholdet våres, men vi er i en god periode nå, utenom ei helg nettopp så ble det litt sjalusi/drama. Det var en dame som han kjenner litt fra før som prøvde seg på han, men det virket mest som at hun gjorde det for å plage meg. Kjæresten min var full og bare lo av at hun prøvde så mye siden han var full. Jeg ble selvfølgelig lei meg og gråt litt den kvelden. Etterpå så har han sagt at det var ikke greit av han i det hele tatt, og at han burde sagt ifra til henne at hun burde slutte. Utenom dette så har vi hatt det fint. De gangene det KAN bli drama, er hvis vi drikker sammen, og da er det noe han sier/gjør som gjør meg lei meg, (men jeg er også en veldig sjalu person😓). 

Så vi har snakket om at vi skal prøve å lage baby, vi har jo hus, bil, begge har jobb osv osv. Og jeg er 23 og han er 24. Men jeg vil ikke at det skal bli sånn at han drikker seg full hver helg enten hjemme eller ute på fest, mens jeg sitter  hjemme gravid og kjeder meg, og kanskje uroer meg for at han skal si noe som jeg blir lei meg for, eller uro meg for noe annet, for han blir som regel full når han drikker. 

Hvor streng burde jeg være egentlig? Her i denne bygda vi bor i så er det jo helt normalt å drikke og feste hver helg. Men han har sagt selv at han vil bli mer voksen og kommer ikke til å drikke så mye når vi får baby. Men jeg vil han skal holde seg mer edru når jeg er gravid også. Jeg har mast på han om det men vet ikke hvor seriøst han tar det. 

Anonymkode: 1944e...53c

Det tror jeg på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent med å prøve på barn, før mannen din har vokst opp. Om man vil drikke hver helg/mnd, dra ut flere ganger i mnd osv, så er man rett og slett ikke klar for barn. Da er man fortsatt litt barn selv. Når dere begge er stabile og klarer å bo noen år ilag uten mye krangling og respektløshet, så kan dere vurdere det. Men med barn blir alt "værre" i forholdet i noen år, og da må man ha et godt utgangspunkt.

Si han må slutte med festing/drikking ofte, og må klare å respektere forholdet/følelsene dine og din trygghet i minst et års tid konsekvent, før det blir vurdert. Du burde også jobbe med egen trygghet, men da må han såklart oppføre seg og respekterre deg

Anonymkode: f65a9...169

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest theTitanic
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg og typen/samboer tenker på å bli gravide. Men vi har hatt litt problemer i forholdet våres, men vi er i en god periode nå, utenom ei helg nettopp så ble det litt sjalusi/drama. Det var en dame som han kjenner litt fra før som prøvde seg på han, men det virket mest som at hun gjorde det for å plage meg. Kjæresten min var full og bare lo av at hun prøvde så mye siden han var full. Jeg ble selvfølgelig lei meg og gråt litt den kvelden. Etterpå så har han sagt at det var ikke greit av han i det hele tatt, og at han burde sagt ifra til henne at hun burde slutte. Utenom dette så har vi hatt det fint. De gangene det KAN bli drama, er hvis vi drikker sammen, og da er det noe han sier/gjør som gjør meg lei meg, (men jeg er også en veldig sjalu person😓). 

Så vi har snakket om at vi skal prøve å lage baby, vi har jo hus, bil, begge har jobb osv osv. Og jeg er 23 og han er 24. Men jeg vil ikke at det skal bli sånn at han drikker seg full hver helg enten hjemme eller ute på fest, mens jeg sitter  hjemme gravid og kjeder meg, og kanskje uroer meg for at han skal si noe som jeg blir lei meg for, eller uro meg for noe annet, for han blir som regel full når han drikker. 

Hvor streng burde jeg være egentlig? Her i denne bygda vi bor i så er det jo helt normalt å drikke og feste hver helg. Men han har sagt selv at han vil bli mer voksen og kommer ikke til å drikke så mye når vi får baby. Men jeg vil han skal holde seg mer edru når jeg er gravid også. Jeg har mast på han om det men vet ikke hvor seriøst han tar det. 

Anonymkode: 1944e...53c

At du forbyr han å drikke mens du går gravid er bare å gjøre, men det kommer ikke til å skje. 

Graviditet og småbarnstid er krevende. Dere er vant til å feste hver helg. Han vil sikkert feste mindre, men det vil garantert bli fest. Og da vil du føle deg fanget med graviditet eller baby og sitte hjemme med vonde følelser.

Slett ingen bra plan å få barn nå. Fest fra dere og bli trygge på hverandre først. Sjalusi er en vond følelse som kan ødelegge alt for dere. Og mannen din må bli voksen først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør låse han inne. Da vet du at det går bra : 3

Edit: Etter å ha lest.

Vel å prøve seg på andre er ikke greit om man er lag med en person. Så det bør personen få klar beskjed om. Men å låse folk inne er ganske tullete lol.

Endret av Kallis92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Havbris skrev:

Vent med barn til dere har litt mer skikk på forholdet, hvordan dere ønsker å ha det sammen osv. Å få barn innebærer veldig mye mer enn å få en baby, og da bør dere ha gjort unna samtalene om forholdet, forventninger, økonomi, barneoppdragelse, husarbeid etc. Etter at barnet er født har dere ikke tid og energi til det. Dere trenger å få litt mere moden farge.

Hør på dette gode rådet fra en klok dame TS!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at dere fortsatt har tid til å bli ferdig med feste-hver-helg-fasen i livet deres før dere blir gravide.

Anonymkode: 87bef...80b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han er ferdig med fest og fyll i fremtiden DA kan dere tenke på barn. Han er ikke klar.

Anonymkode: 1ee43...c54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fjortisdrama? Så det er ikke vanlig å krangle når man er voksen okei .. 

Ts

Anonymkode: 1944e...53c

Det der er ikke noe voksne krangler om. Det er sånn vi kranglet på ungdomsskolen i min omgangskrets.

Drøy den ungen du, for du kommer ikke til å være sammen den mannen lenge uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En baby er mye jobb og da bør du allerede være trygg på den du er sammen med, for den babyen vokser veeeldig fort! Og da har du et barn som hører og ser alt du og kjæresten gjør. Og et barn fortjener ikke å se krangling mellom mor og far pga idioti. 

Og joda jeg er en sjalu type jeg og, rettere sagt jeg var det før. Men det var før jeg møtte mannen min. 

Når en mann får deg til å føle deg såpass trygg at du ler og syns det er søtt fordi andre prøver seg på han. Da har du det godt! Så jenta mi ikke gjør noe du kommer til å angre på senere. 

 

Anonymkode: 7919c...02b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å få barn i deres situasjon er både toppen av egoisme og idioti. Ville ikke fått en gullfisk med slike tilstander. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fjortisdrama? Så det er ikke vanlig å krangle når man er voksen okei .. 

Ts

Anonymkode: 1944e...53c

Som de andre sier: nei, ikke om slike ting.

Jeg gikk inn i denne tråden for å si at man selvfølgelig kan dra på byen selv om kjæresten er gravid. Men dette er jo noe helt annet. Du er usikker og utrygg, og istedet for å jobbe med problemet ditt så skyver du ansvaret over på samboeren din. Han hjelper deg heller ikke, han er nok for umoden til å ta hensyn til deg og din usikkerhet. Og det har aldri skjedd at noen anbefaler en partygutt/-jente å bli forelder. Det er en grunn til at folk sier at de var ferdig med fest, moro og verdensturer før de følte for å få barn. Det er ikke forenlig.

Jeg må også påpeke at hans lovnader om å bli voksen når babyen kommer kan være tomme ord, du lurer deg selv om du forventer at det blir som han sier. Ingen endrer seg over natta. Det du må forvente er at mannen du har når barnet kommer er nøyaktig den samme som nå. Du kan ikke basere valget om å få barn på hvordan han kan eller burde være. 

Det virker ikke som om hverken forholdet eller dere som personer er trygge, stabile og modne nok for å få barn. Dessverre.

Hvor kommer dette barneønsket fra egentlig? Hva er motivasjonen din? 

Anonymkode: 516cf...cde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har snakket om det i mange måneder

Ts

Anonymkode: 1944e...53c

Ja, men da så... 

Du burde gjøre noe med sjalusien din før dere får barn sammen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har snakket om det i mange måneder

Ts

Anonymkode: 1944e...53c

Det er ingen grunn i seg selv i å bli gravid når man har et dårlig forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg og typen/samboer tenker på å bli gravide. Men vi har hatt litt problemer i forholdet våres, men vi er i en god periode nå, utenom ei helg nettopp så ble det litt sjalusi/drama. Det var en dame som han kjenner litt fra før som prøvde seg på han, men det virket mest som at hun gjorde det for å plage meg. Kjæresten min var full og bare lo av at hun prøvde så mye siden han var full. Jeg ble selvfølgelig lei meg og gråt litt den kvelden. Etterpå så har han sagt at det var ikke greit av han i det hele tatt, og at han burde sagt ifra til henne at hun burde slutte. Utenom dette så har vi hatt det fint. De gangene det KAN bli drama, er hvis vi drikker sammen, og da er det noe han sier/gjør som gjør meg lei meg, (men jeg er også en veldig sjalu person😓). 

Så vi har snakket om at vi skal prøve å lage baby, vi har jo hus, bil, begge har jobb osv osv. Og jeg er 23 og han er 24. Men jeg vil ikke at det skal bli sånn at han drikker seg full hver helg enten hjemme eller ute på fest, mens jeg sitter  hjemme gravid og kjeder meg, og kanskje uroer meg for at han skal si noe som jeg blir lei meg for, eller uro meg for noe annet, for han blir som regel full når han drikker. 

Hvor streng burde jeg være egentlig? Her i denne bygda vi bor i så er det jo helt normalt å drikke og feste hver helg. Men han har sagt selv at han vil bli mer voksen og kommer ikke til å drikke så mye når vi får baby. Men jeg vil han skal holde seg mer edru når jeg er gravid også. Jeg har mast på han om det men vet ikke hvor seriøst han tar det. 

Anonymkode: 1944e...53c

Vi hadde det sånn og tenkte at han kom til å bli familiefar bare barnet kom. Slik ble det ikke og jeg dro fra han før barnet ble 10 måneder. Kunne ønske jeg ventet med å få barn.

Anonymkode: 888af...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...