Gå til innhold

Er det greit å la samboer gå ut å feste som han vil hvis jeg er gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg og typen/samboer tenker på å bli gravide. Men vi har hatt litt problemer i forholdet våres, men vi er i en god periode nå, utenom ei helg nettopp så ble det litt sjalusi/drama. Det var en dame som han kjenner litt fra før som prøvde seg på han, men det virket mest som at hun gjorde det for å plage meg. Kjæresten min var full og bare lo av at hun prøvde så mye siden han var full. Jeg ble selvfølgelig lei meg og gråt litt den kvelden. Etterpå så har han sagt at det var ikke greit av han i det hele tatt, og at han burde sagt ifra til henne at hun burde slutte. Utenom dette så har vi hatt det fint. De gangene det KAN bli drama, er hvis vi drikker sammen, og da er det noe han sier/gjør som gjør meg lei meg, (men jeg er også en veldig sjalu person😓). 

Så vi har snakket om at vi skal prøve å lage baby, vi har jo hus, bil, begge har jobb osv osv. Og jeg er 23 og han er 24. Men jeg vil ikke at det skal bli sånn at han drikker seg full hver helg enten hjemme eller ute på fest, mens jeg sitter  hjemme gravid og kjeder meg, og kanskje uroer meg for at han skal si noe som jeg blir lei meg for, eller uro meg for noe annet, for han blir som regel full når han drikker. 

Hvor streng burde jeg være egentlig? Her i denne bygda vi bor i så er det jo helt normalt å drikke og feste hver helg. Men han har sagt selv at han vil bli mer voksen og kommer ikke til å drikke så mye når vi får baby. Men jeg vil han skal holde seg mer edru når jeg er gravid også. Jeg har mast på han om det men vet ikke hvor seriøst han tar det. 

Anonymkode: 1944e...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vent med å lage barn til dere oppfører dere som voksne. For et fjortisdrama..

Anonymkode: a2e30...7d6

Fjortisdrama? Så det er ikke vanlig å krangle når man er voksen okei .. 

Ts

Anonymkode: 1944e...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent med ungen! 

Gå på samlivskurs og rydd i problemene. 

Jobb med sjalusi, selvrespekt og respekt for partner. 

Det haster IKKE med en unge. Om forholdet er ustødig nå er det ingenting i forhold til det å gjennomgå graviditet og babytid!

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god periode? Hva når den gode perioden er over?

Hvis du er usikker på hvordan han kommer til å være når du evt blir gravid, så er dere ikke klar. Da må dere jobbe med forholdet og tillit først 

Anonymkode: b1fa8...6bb

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fjortisdrama? Så det er ikke vanlig å krangle når man er voksen okei .. 

Ts

Anonymkode: 1944e...53c

Ikke om slikt tull nei. Jeg er 24 og mannen er 25, vi har aldri kranglet om flørting på byen, sjalusi, fylla eller hvor ofte man går ut. Det kalles gjensidig respekt, forståelse og trygghet. Finn det før dere produserer barn, for de neste 2 årene blir unntakstillstand fra deres normale liv - og ikke på en god måte!

Anonymkode: 9a35b...945

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer overrasket over at du prøver å bli gravid nå som det har vært litt problemer i forholdet deres, enn at mannen din vil ut å drikke nå og da hvis du blir gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk dette TS: Alt som er problematisk før man blir gravid og får barn, er tusen ganger mer problematisk når man har fått barn. Det er såpass krevende å være forelder at alle uoppgjorte problemer kjennes enda sterkere ut, ofte blir de forsterket på ordentlig også. Ikke gjør den feilen å tro at "når barnet kommer blir alt bra". Barn skal ikke fødes for å reparere foreldrenes forholdsproblemer.

Så rydd opp først, dere - så kan dere se om det faktisk er grunnlag for å starte familie.

Anonymkode: 6bb60...e75

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt som de over meg skriver. Dere er enda ung og det skader ikke å vente, spesielt når du ikke vet hvor du har han(mtp hvor seriøst han skal ta dine behov under og etter svangerskapet). Tenk på deg selv. Dere har masse igjen av tyveårene til å "vokse" på, samt forholdet deres får mer tid til å bli stabilt før det kommer barn inn i bildet :) 

Har ingen erfaring selv, men en venninne fikk barn med en "festglad bygdegutt" da hun var på din alder. Dette gikk fort dårlig (selv om det selvfølgelig er individuelt for hvert par). Han stakk ut og drakk seg rimelig full mens hun ringte meg og gråt fordi hun var i skikkelig dårlig form (i over halvparten av svangerskapet) og trengte hjelp for å fungere hjemme. Det ble dessverre ikke bedre etter fødselen heller, så det ble fort brudd. Det har vært rimelig tøft for henne å være alenemor i etterkant. Så jeg tenker så lenge du føler dere er litt ustabile i forholdet, så vent til kun en god periode har blitt et godt og trygt forhold 🙂 

Anonymkode: 537f9...322

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her virker ikke som et godt utgangspunkt for et barn i det hele tatt. Det høres forløpig ikke ut som om noen av dere to er blitt voksen, så å trekke et uskyldig barn inn i noe sånt, virker ugreit enn så lenge.

Anonymkode: dcbc7...a26

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke om slikt tull nei. Jeg er 24 og mannen er 25, vi har aldri kranglet om flørting på byen, sjalusi, fylla eller hvor ofte man går ut. Det kalles gjensidig respekt, forståelse og trygghet. Finn det før dere produserer barn, for de neste 2 årene blir unntakstillstand fra deres normale liv - og ikke på en god måte!

Anonymkode: 9a35b...945

Man kan bli sjalu selv om man ikke er «fjortis». Jeg har blitt utsatt for utroskap før og er livredd for at typen min kan være det, selv om jeg ikke tror han vil gjøre noe sånn mot meg. 

Ts

Anonymkode: 1944e...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg er mer overrasket over at du prøver å bli gravid nå som det har vært litt problemer i forholdet deres, enn at mannen din vil ut å drikke nå og da hvis du blir gravid.

Vi har snakket om det i mange måneder

Ts

Anonymkode: 1944e...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Men han har sagt selv at han vil bli mer voksen og kommer ikke til å drikke så mye når vi får baby.

Anonymkode: 1944e...53c

P.S. Akkurat dette er bare bullshit. Han får bli mer voksen først hvis han vil ha famile, det er ikke noe som bare skjer av seg selv senere. Mest sannsynlig vil han bruke babygråt osv. som et påskudd til å ta seg fri og gå på fest "fordi han fortjener det".

Anonymkode: 6bb60...e75

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem å få baby enda. Først må du være trygg og stole på den du skal dele resten av livet ditt med.

Du føler deg langt ifra trygg når du må spørre om det er greit om han drikker alkohol ute mens du sitter hjemme med baby. Da bør du ikke engang tenke på barn med han. Vent til du vet at du kan stole på din kjæreste før du tar sjansen på å få barn.

Anonymkode: f2371...49a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få ham til å vise at han kan bli voksen før det kommer en baby. Før det er det bare ord som ikke er verdt noen ting. 

Anonymkode: 84f4f...0cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mulig du er klar for baby, men tviler på at han er det. 

Hadde du stolt 110% på han, så hadde du heller ikke vært sjalu. 

Anonymkode: 0f986...c25

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent med barn til dere har litt mer skikk på forholdet, hvordan dere ønsker å ha det sammen osv. Å få barn innebærer veldig mye mer enn å få en baby, og da bør dere ha gjort unna samtalene om forholdet, forventninger, økonomi, barneoppdragelse, husarbeid etc. Etter at barnet er født har dere ikke tid og energi til det. Dere trenger å få litt mere moden farge.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fjortisdrama? Så det er ikke vanlig å krangle når man er voksen okei .. 

Ts

Anonymkode: 1944e...53c

Ikke om slike ting, nei. Da er dere ikke moden nok til å få barn.

Anonymkode: 3a719...912

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan bli sjalu selv om man ikke er «fjortis». Jeg har blitt utsatt for utroskap før og er livredd for at typen min kan være det, selv om jeg ikke tror han vil gjøre noe sånn mot meg. 

Ts

Anonymkode: 1944e...53c

Også hatt utro partner. Har ikke vidreført tanken på at ny partner kan være det. Ingen fortjener grumsen til en annen. Bli kvitt sjalusien din, stol 100% på partner. Så kan dere få barn.

Anonymkode: d8043...aae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...