Gå til innhold

Er fødselen i gang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er førstegangsfødende. Tidligere i dag var jeg på toalettet og etter jeg hadde tørket meg og skulle kle på meg så rant det fortsatt. Merket ikke at det rant, men ble våt i trusen og nedover låret. Kom ikke så veldig mye, men litt. Kan dette ha vært litt av fostervannet ? De siste dagene har jeg hatt vondt i korsryggen, og nå har jeg ganske konstant vondt. Kommer ikke i så takt, men kommer og går litt. Er vondt i korsryggen uansett men noen ganger verre enn andre. Er ikke regelmessig. I tillegg strekker det veldig i underlivet og det kommer og går. Er i uke 38. Er det grunn til å ringe føden eller er jeg bare overtroisk og lei?

Anonymkode: eb4d2...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville ringt føden og snakket med de.

Anonymkode: 5afe7...f6b

Kan jo prøve. Var i tillegg på vekstkontroll i dag, men alt var normalt. I natt har jeg nesten ikke sovet. Føler jeg har så mye energi for tiden

Anonymkode: eb4d2...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ringt føden med tanke på det som rant. De bør informeres om vannet har gått eller om du evt lekker, for hvis det er hull på fostersekken er du mer mottakelig for infeksjoner. Går det hull på fostersekken ønsker de ofte helst at fødselen kommer i gang innen så-og-så lang tid pga infeksjonsfaren :) 

Ut i fra hvordan du beskriver smertene høres det ikke ut som fødselen er i gang, men kanskje modning og at noe er på vei!

Anonymkode: ec0c7...bb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville ringt føden og snakket med de.

Anonymkode: 5afe7...f6b

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ville ringt føden med tanke på det som rant. De bør informeres om vannet har gått eller om du evt lekker, for hvis det er hull på fostersekken er du mer mottakelig for infeksjoner. Går det hull på fostersekken ønsker de ofte helst at fødselen kommer i gang innen så-og-så lang tid pga infeksjonsfaren :) 

Ut i fra hvordan du beskriver smertene høres det ikke ut som fødselen er i gang, men kanskje modning og at noe er på vei!

Anonymkode: ec0c7...bb8

Har vært innom føden, men fostervannsprøven var negativ så ble sendt hjem igjen ettersom jeg ikke hadde rier heller. Får bare prøve å slappe av og nyte siste tiden ☺️ Selv om jeg er lei av venting nå! 

Anonymkode: eb4d2...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...