Gå til innhold

Hvilke p-piller er best for å utsette mens?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har brukt Microgynon i noen mnd og har nå hentet Loette.   Håper dette merket er bedre.  Med microgynon kunne jeg bare utsette 6-7 uker før mens/bortfallsblødning kom og jeg måtte ta en ukes pause.   Hvilke p-piller bruker dere som dere kan utsette mensen med?

Anonymkode: 0d53f...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok det er individuelt.

Jeg kunne ikke utsette mens med Loette, fikk uansett en blødning noen dager etter jeg skulle hatt bortfallsblødning. 

Jeg mistet mensen helt av Cerazette for noen år siden. Nå har jeg brukt Desogestrel i 6 mnd. Har hatt en del både konstante og uregelmessige blødninger, men har stabilisert seg en del de siste 2 mnd, men jeg vet fortsatt ikke helt når jeg kan forvente en blødning, den er dog blitt veldig sparsommelig, kun noen dråper for dag i 2-3 dager

Anonymkode: 0afaa...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yasminelle 28 utsetter jeg med så og si hele tiden uten blødninger. Kun i pillefri uke, når jeg vil det! I løpet av de 4 årene på de har jeg småblødd en gang da jeg hoppa over. Men det er jo veldig individuelt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, s0la skrev:

Yasminelle 28 utsetter jeg med så og si hele tiden uten blødninger. Kun i pillefri uke, når jeg vil det! I løpet av de 4 årene på de har jeg småblødd en gang da jeg hoppa over. Men det er jo veldig individuelt! 

Veldig individuelt. Jeg går på samme og kan ikke hoppe over en eneste måned (da blir jeg belønnet med 3 uker mensen, yey..). Men siden de funker fjell mot menssmertene mine, så går jeg på dem likevel. Mens minus smerter er jo bare litt upraktisk, ikke virkelig til bry.

Anonymkode: e5eac...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt p-ring i mange år og kunne utsette i noen uker med denne hvis jeg byttet ring etter 3 uker, men ble dyrt i lengden. (ca 2300 kr i året)  Trodde man kunne utsette mens på alle p-pille-merker så er litt forvirret.  Blør veldig mye de 2-4 første dagen så det er litt hemmende i hverdagen. Hadde jeg hatt normal blødning så hadde jeg ikke utsatt så ofte. 

TS

Anonymkode: 0d53f...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd Jasmin, Microgynon og p-plaster og kan ikke utsette noe som helst med dem. Jeg hadde egentlig tenkt å spørre om Diane, men da roet mensen seg til tre dager og lite blod (helt av seg selv) så da droppet jeg det.

Anonymkode: a205e...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker nuvaring og har akkurat utsatt mensen i 7 mnd. Nå gikk det ikke lenger så nå måtte jeg ta en pause for å blø ut. 

Anonymkode: ea657...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever det samme med Oralcon som er det samme som Microgynon. Kan kun hoppe over mens i 2-3 mnd før jeg får mellomblødninger

Anonymkode: 60526...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Opplever det samme med Oralcon som er det samme som Microgynon. Kan kun hoppe over mens i 2-3 mnd før jeg får mellomblødninger

Anonymkode: 60526...823

Oraclon er et synonympreperat for Microgynon. Hvis jeg kunne hoppet over i 3 mnd hadde jeg vært sjeleglad.  Begynner på Loette i morgen, spent på hvor lenge jeg kan utsette med denne. 

Anonymkode: 0d53f...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...