Gå til innhold

Kjæresten klarer ikke å rydde etter seg på kjøkkenet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Bamseklemmer skrev:

Noen har faktisk ti tommeltotter på kjøkkenet. Ikke sikkert han passer inn, hvordan smaker maten? føles det hygienisk når han lager maten? Jeg er selv kokk, så jeg er bare så nyskjerrig på dette😊

Han er veldig selvsikker på seg selv når han lager mat og synes at det meste han lager smaker godt. Jeg er ikke helt enig da...Han bruker aldri oppskrift verken når han lager middag eller baker, noe han er stolt av. Han er flinkere med matlaging enn meg når det kommer til å finne ut om maten mangler søtt, salt eller syrlig. Han er hygienisk når han lager mat. 

Ts. 

Anonymkode: d6fed...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Du skriver "kjæresten din", men også at du "snart ikke orker å bo sammen med han". Er dere samboere per i dag? Hvor lenge har dere vært kjærester? Mannen er over 40 og har flere samboerforhold bak seg. Du er da neppe første som reagerer på dette. Damer før deg har prøvd, men dessverre forgjeves. Han har til og med barn uten at han tar grep. Du spør om det er latskap eller dårlig vane. Jeg våger påstå at det er både latskap og dårlig vane. Ansvarsløst og stakkarslig vil jeg også legge til, dessverre. Hvor gammel er du selv, TS? Vi er nok mange her inne som har brynet oss på denne typen mannfolk, og med årene innser man at man må anse slaget som tapt. Denne typen menn lar seg neppe endre. Og når fyren er passert 40 er definitivt toget gått. Jeg er ganske så sikker på at dette med rot på kjøkkenbenken og komfyr ikke er det eneste du irriterer deg over. Det baller på seg, og jeg spår at han er lite organisert og ryddig generelt sett. Har jeg rett? :forvirra:

Anonymkode: 56dbc...4be

Signerer denne.

29 minutter siden, Bamseklemmer said:

Nei, bamsen gir bare kjærlighet bakfra, og lærer henne til å smile😂

Hvordan kan du vite at det er "henne" og ikke "ham"?

Anonymkode: 01f53...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe du kan forandre ham. Så da må du leve med det eller inngå en avtale med ham: du rydder opp etter ham på kjøkkenet, også kan han stryke klærne dine hver søndag (bare et eksempel). 

Anonymkode: acf0f...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra hygienen er på plass da det er jo viktigste for alle! Jeg bruker sjelden oppskrift da, men jeg har jo 30 års erfaring.

Den nest største oppgaven en kokk har er jo å ha det ryddig og rent på kjøkkenet da, så når maten er ferdig er som regel alt vasket opp og tørket av benken. Du har nok en liten jobb å gjøre, men hvordan skal man gå frem om dette uten at han skal bli såret og irritert på at du maser om det? Den er jeg litt usikker på, men håper han tåler den nødvendige kritikken🤞😊

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror neppe du kan forandre ham. Så da må du leve med det eller inngå en avtale med ham: du rydder opp etter ham på kjøkkenet, også kan han stryke klærne dine hver søndag (bare et eksempel). 

Anonymkode: acf0f...04c

😀 Haha ja det var en dårlig deal. Jeg har som oftest ryddet opp etter han fordi jeg klarer ikke å lage mat på kjøkkenet når kjøkkenbenken er full av skitne tallerkener, ølflasker, matbokser brødfjøler, skrujern  og sko impregnering. Han har aldri kommentert av seg selv at det er fint at jeg ryddet opp, men hvis jeg sier at jeg har ryddet kun hans rot, så sier han av og til at det er fint. Han bruker ofte kjøkkenbordet til matlaging hvis kjøkkenbenken er full av rot, men det gidder ikke jeg. 

Anonymkode: d6fed...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har som oftest ryddet opp etter han fordi jeg klarer ikke å lage mat på kjøkkenet når kjøkkenbenken er full av skitne tallerkener, ølflasker, matbokser brødfjøler, skrujern  og sko impregnering.

Oij, kanskje det ikke er så hygienisk alikevel? Kjøkkenet skulle vært stengt av mattilsynet, lykke til med opplæringen🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke bortskjemt hjemmefra,for han flyttet for seg selv når han var 16, men har blitt mer slapp når det gjelder å rydde opp på kjøkkenet det siste halve året. Jeg la ikke så mye merke til dette da vi ikke bodde sammen, og i begynnelsen av samboerskapet var jeg vel så forelsket at jeg ikke la merke til det. Han har ikke problemer med at det er fullt og rotete på kjøkkenbenken. 

Ts. 

Anonymkode: d6fed...597

Typisk mange mannfolk dette. De venner seg til å ha hushjelp og velger å spille hjelpeløse/sløve slik at damen skal gjøre det. 

Anonymkode: 99455...49c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Typisk mange mannfolk dette. De venner seg til å ha hushjelp og velger å spille hjelpeløse/sløve slik at damen skal gjøre det. 

Anonymkode: 99455...49c

Er vel like typisk damer å bite på denne taktikken.

Anonymkode: 017e7...1a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel like typisk damer å bite på denne taktikken.

Anonymkode: 017e7...1a5

Mannfolk må slutte å være så slue. 

Anonymkode: 99455...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mannfolk må slutte å være så slue. 

Anonymkode: 99455...49c

Kvinnfolk må slutte å være så naive.

Anonymkode: 017e7...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kvinnfolk må slutte å være så naive.

Anonymkode: 017e7...1a5

Det mennenens atferd som er problemet her, ergo må de slutte med denne barnslige oppførselen, så løser alt seg selv. 

Anonymkode: 99455...49c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det mennenens atferd som er problemet her, ergo må de slutte med denne barnslige oppførselen, så løser alt seg selv. 

Anonymkode: 99455...49c

Det er den holdningen du har, som gjør at det ikke tar slutt. 

Anonymkode: 017e7...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er den holdningen du har, som gjør at det ikke tar slutt. 

Anonymkode: 017e7...1a5

🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪

Anonymkode: 99455...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kjøkkenet et kaos når mannen har styrt på. Jeg kommer gjerne hjem fra seinvakt kl 22.30 til et kjøkken med inngrodde matrester etter dagens middag, alle ingredienser står på benken, ting er strødd utover. Det eneste positive er at han er flink til å lage mat, maten smaker godt. Har begynt å kaste det han lar stå på benken. Kastet en hel melisboks her om dagen fordi den hadde stått fremme etter en drink han laget i helga. Det er han som må kjøpe ny og det blir etterhvert dyrt å rote på kjøkkenet.

Anonymkode: 9b9a6...606

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😀 Haha ja det var en dårlig deal. Jeg har som oftest ryddet opp etter han fordi jeg klarer ikke å lage mat på kjøkkenet når kjøkkenbenken er full av skitne tallerkener, ølflasker, matbokser brødfjøler, skrujern  og sko impregnering. Han har aldri kommentert av seg selv at det er fint at jeg ryddet opp, men hvis jeg sier at jeg har ryddet kun hans rot, så sier han av og til at det er fint. Han bruker ofte kjøkkenbordet til matlaging hvis kjøkkenbenken er full av rot, men det gidder ikke jeg. 

Anonymkode: d6fed...597

Men da blir det vel til at du setter inn de skitne tallerknene hans sant? Er jo nettopp dette han vet. Noen andre rydder.. Hvis dette hadde skjedd gang på gang hjemme hos oss hadde jeg bare flyttet alt over på kjøkkenbordet. Og latt det stå til han en eller annen gang ryddet opp. Om det lå rot over hele benken neste gang også hadde jeg satt alt på gulvet siden kjøkkenbordet var fullt hehe. Jeg rydder gjerne etter mannen min og han etter meg, men det finnes liksom en grense. 

Anonymkode: f260f...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor finner dere dere i det? Fordi han er god til å lage mat? Ærlig talt!

Anonymkode: 017e7...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten min roter mye på kjøkkenet når han lager mat. Han skrur platene på max så det putrer og koker og spruter utover komfyren,og størknet matrester kan ligge rundt platene i dager/opptil flere uker før han vasker det vekk. Han stabler alle skitne kopper på kjøkkenbenken selv om han har oppvaskmaskin, for den gidder han ikke å tømme når den er ferdig så den er alltid full av rene kopper. Når han skal rydde kjøkkenbenken så må han jo først tømme hele maskinen og så sette inn i de skitne koppene, og det ser han på som et stort ork og siden det tar masse tid, så skjer det cirka en til to ganger i uken. Har oppdaget at flere gutter/ menn ikke klarer å sette skitne tallerkener rett inn i oppvaskmaskinen,men setter de på benken rett over. Tror de at tallerkenene går av seg selv inn i maskinen eller at det jobber noen på kjøkkenet som setter de inn? Dette er grunnen til at jeg snart ikke orker å bo sammen med han, for det irriterer meg grenseløst. Er det latskap eller dårlig vane? Han har vært i flere samboerforhold, så han må jo være klar over at koppene skal inn i maskinen og at det er normalt å tørke vekk matrester på komfyren mens man lager mat.  Han er over 40 år og har barn. 

Anonymkode: d6fed...597

Livets ironi. Din mann ryddet ikke, mens min mann utsatte meg for vold over år.

#perspektiv.

Anonymkode: d0407...db9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Livets ironi. Din mann ryddet ikke, mens min mann utsatte meg for vold over år.

#perspektiv.

Anonymkode: d0407...db9

uff skal si noen er bitre her eller? At mannen din utsatte deg for vold har ingenting med ts sin situasjon å gjøre. Ikke ts sin skyld at du ikke gikk. 

Anonymkode: f260f...82e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men da blir det vel til at du setter inn de skitne tallerknene hans sant? Er jo nettopp dette han vet. Noen andre rydder.. Hvis dette hadde skjedd gang på gang hjemme hos oss hadde jeg bare flyttet alt over på kjøkkenbordet. Og latt det stå til han en eller annen gang ryddet opp. Om det lå rot over hele benken neste gang også hadde jeg satt alt på gulvet siden kjøkkenbordet var fullt hehe. Jeg rydder gjerne etter mannen min og han etter meg, men det finnes liksom en grense. 

Anonymkode: f260f...82e

I begynnelsen ryddet jeg etter han fordi det var jo mine kopper også, men når jeg kommer hjem og ser at kjøkkenet er bombet og at han ikke gidder engang å rydde opp etter seg selv/barna da blir jeg sur. Som oftes skubber jeg bare unna det rotet han har laget, når jeg skal lage mat til meg eller oss. Han blir ofte forbanna og skjønner ikke hvorfor jeg skal bry meg, når jeg påpeker at han må få koppene inn i oppvaskmaskinen og vaske komfyren etter matlaging.  Vi har vært sammen i 3,5 år, og nå har den stormende forelskelsen lagt seg og da gidder han ikke å anstrenge seg lenger. Det at han griser og roter, gjør at jeg får mindre lyst på han på soverommet, men det er noe han ikke forstår. 

Anonymkode: d6fed...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...