Gå til innhold

Kjæresten klarer ikke å rydde etter seg på kjøkkenet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min roter mye på kjøkkenet når han lager mat. Han skrur platene på max så det putrer og koker og spruter utover komfyren,og størknet matrester kan ligge rundt platene i dager/opptil flere uker før han vasker det vekk. Han stabler alle skitne kopper på kjøkkenbenken selv om han har oppvaskmaskin, for den gidder han ikke å tømme når den er ferdig så den er alltid full av rene kopper. Når han skal rydde kjøkkenbenken så må han jo først tømme hele maskinen og så sette inn i de skitne koppene, og det ser han på som et stort ork og siden det tar masse tid, så skjer det cirka en til to ganger i uken. Har oppdaget at flere gutter/ menn ikke klarer å sette skitne tallerkener rett inn i oppvaskmaskinen,men setter de på benken rett over. Tror de at tallerkenene går av seg selv inn i maskinen eller at det jobber noen på kjøkkenet som setter de inn? Dette er grunnen til at jeg snart ikke orker å bo sammen med han, for det irriterer meg grenseløst. Er det latskap eller dårlig vane? Han har vært i flere samboerforhold, så han må jo være klar over at koppene skal inn i maskinen og at det er normalt å tørke vekk matrester på komfyren mens man lager mat.  Han er over 40 år og har barn. 

Anonymkode: d6fed...597

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor i hans leilighet og har nå blitt så lei av kjøkkenrot så jeg rydder kun opp etter meg selv, og lar hans kopper og matgris på komfyren være. 

Ts. 

Anonymkode: d6fed...597

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortskjemt hjemmefra og ingen kjærester har stilt krav. Umulig å endre på voksne menn med slike vaner.

Anonymkode: a0298...88a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bortskjemt hjemmefra og ingen kjærester har stilt krav. Umulig å endre på voksne menn med slike vaner.

Anonymkode: a0298...88a

Han er ikke bortskjemt hjemmefra,for han flyttet for seg selv når han var 16, men har blitt mer slapp når det gjelder å rydde opp på kjøkkenet det siste halve året. Jeg la ikke så mye merke til dette da vi ikke bodde sammen, og i begynnelsen av samboerskapet var jeg vel så forelsket at jeg ikke la merke til det. Han har ikke problemer med at det er fullt og rotete på kjøkkenbenken. 

Ts. 

Anonymkode: d6fed...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig?

Nei, det er ikke normalt, ikke skyld på at han er "mann". 

Min setter direkte inn i maskinen, også etter meg om han går mot kjøkkenet og jeg nettop har brukt et glass eller en tallerken. Eneste unntaket er kaffekoppen om morgenen, de står et eller annet random sted i huset til førstemann kommer hjem. 

Han rydder maskinen før han lager seg frokost om morgenen, her er jeg håpløs... 

Eneste som kan være (bittelitt) irriterende er at det alltid er 2-3 gjenstander han ikke vet hvor skal være, og de står alltid på benken og venter på meg. Men det tar 10 sek. så null stress. 

Anonymkode: adf33...11a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han ellers flink, og tar unna mye? Min erfaring gjennom 15 år i samme forhold er at vi har enkelte oppgaver vi hater, og andre som er helt ok. 

Et eksempel er at han virkelig hater klesvask, så jeg tar alt. Jeg hater virkelig alt som har med støvsuging og gulvvask å gjøre, han tar alt. 

Sagt på en annen måte- vi er mer opptatt av at vi gjør like mye totalt sett, enn at vi skal gjøre like mye av de samme tingene. 

Anonymkode: adf33...11a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår heller ikke hvorfor noen (uavhengig av kjønn/alder) setter skitne kopper og tallerkener på kjøkkenbenken over oppvaskmaskinen, istedenfor å sette de rett inn? Man sparer jo seg selv for mye ekstra arbeid.. 🤔 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Klarer ikke" eller "Vil ikke", "Gidder ikke", "Forstår ikke" eller "Ser ikke"?

Stor forskjell på årsaken.

Anonymkode: 9bfc1...1b3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver "kjæresten din", men også at du "snart ikke orker å bo sammen med han". Er dere samboere per i dag? Hvor lenge har dere vært kjærester? Mannen er over 40 og har flere samboerforhold bak seg. Du er da neppe første som reagerer på dette. Damer før deg har prøvd, men dessverre forgjeves. Han har til og med barn uten at han tar grep. Du spør om det er latskap eller dårlig vane. Jeg våger påstå at det er både latskap og dårlig vane. Ansvarsløst og stakkarslig vil jeg også legge til, dessverre. Hvor gammel er du selv, TS? Vi er nok mange her inne som har brynet oss på denne typen mannfolk, og med årene innser man at man må anse slaget som tapt. Denne typen menn lar seg neppe endre. Og når fyren er passert 40 er definitivt toget gått. Jeg er ganske så sikker på at dette med rot på kjøkkenbenken og komfyr ikke er det eneste du irriterer deg over. Det baller på seg, og jeg spår at han er lite organisert og ryddig generelt sett. Har jeg rett? :forvirra:

Anonymkode: 56dbc...4be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"Klarer ikke" eller "Vil ikke", "Gidder ikke", "Forstår ikke" eller "Ser ikke"?

Stor forskjell på årsaken.

Anonymkode: 9bfc1...1b3

Tipper dette, men altså kun min gjetting 😉

Anonymkode: 56dbc...4be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner TS veldig godt jeg😊Har han ikke vært en sånn grispeis ved komfyren og satt inn i maskina, så hadde hun vel gladelig ryddet og vasket etterpå. Du må ringe han Hellstrøm, så rydder vel han opp i kaoset hans🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bamseklemmer skrev:

Skjønner TS veldig godt jeg😊Har han ikke vært en sånn grispeis ved komfyren og satt inn i maskina, så hadde hun vel gladelig ryddet og vasket etterpå. Du må ringe han Hellstrøm, så rydder vel han opp i kaoset hans🤭

Hehe offtopic, men driver den bjørnen på gifen din og tar kaninen bakfra? 

Anonymkode: 79f48...049

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo kjæresten min selv om vi er samboere🙂 Han liker å ha det ryddig, men han er et skippertaks menneske, og det med kjøkkenet har bare sklidd fullstendig ut fordi han er trøtt og sliten når han kommer hjem. Jeg prøver å fortelle han at han sparer seg selv for mye arbeid ved å sette tallerkener rett inn i og tørke bort mat mens han lager mat, han ser ikke problemet. Jeg er mye bortreist i jobben og er ofte borte både en og to uker i slengen,og når jeg kommer hjem er det ofte krigssoner i leiligheten, spesielt da han har barna. Når han først får et ryddesjau over seg, så kan det være strøkent og kjempefint, men det varer ikke så lenge før det blir rotete igjen. 

Anonymkode: d6fed...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det slik at det er dere kvinner som skal gjøre det arbeidet, ikke vi menn. Dere tar vasking og rydding på kjøkkenet, og så får dere overlate mekking av bil, plenklipping og bygging av terrasse til mannen. En mann skal ikke vaske eller rydde på kjøkkenet, det er det kvinnen som skal gjøre. Husarbeid fører til en ytterligere feminisering av mannen.

Anonymkode: a4cc4...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bamseklemmer skrev:

Nei, bamsen gir bare kjærlighet bakfra, og lærer henne til å smile😂

Haha enda godt! 🤣

Anonymkode: 79f48...049

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja ikke sant, bamsen og harepus griser ikke nei, da er det værre griserier på kjøkkenet her😂

Ontopic igjen: Det nytter å skru ned varmen til 5, i stedet for 10, så slipper han at ting koker over. Skrem han om nødvendig med bakteriefloraen, det skal som regel fungere😊

 

Endret av Bamseklemmer
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det slik at det er dere kvinner som skal gjøre det arbeidet, ikke vi menn. Dere tar vasking og rydding på kjøkkenet, og så får dere overlate mekking av bil, plenklipping og bygging av terrasse til mannen. En mann skal ikke vaske eller rydde på kjøkkenet, det er det kvinnen som skal gjøre. Husarbeid fører til en ytterligere feminisering av mannen.

Anonymkode: a4cc4...4e6

Og jeg ler 😂 Hadde du møtt mannen min hadde du sett stereotypen på maskulin, både i interesser og utseende. Han elsker å mekke bil og motorsykkel men kokkelerer stadig til oss og greier utrolig nok å vaske og rydde uten å bli feminisert. Neste år vokser det vel ut en vagina mellom beina hans fordi han har blitt så feminisert av å vaske 😆

Anonymkode: f260f...82e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Bamseklemmer skrev:

Ja ikke sant, bamsen og harepus griser ikke nei, da er det værre griserier på kjøkkenet her😂

Ontopic igjen: Det nytter å skru ned varmen til 5, i stedet for 10, så slipper han at ting koker over. Skrem han om nødvendig med bakteriefloraen, det skal som regel fungere😊

 

Jeg har ofte sagt til han at han må skru ned når det holder på å koke over, og det gjør han, men han klarer likevel å grise noe helt ekstremt når han lager mat. Jeg forstår ikke hvordan han klarer det🙄

Ts. 

Anonymkode: d6fed...597

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvordan han klarer det🙄

Noen har faktisk ti tommeltotter på kjøkkenet. Ikke sikkert han passer inn, hvordan smaker maten? føles det hygienisk når han lager maten? Jeg er selv kokk, så jeg er bare så nyskjerrig på dette😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...