Gå til innhold

Helseangst. Trenger råd til å slutte å kontakte lege og google symptomer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er direkte helseangst jeg har, men er den enkleste forklaringen på det jeg sliter med. Er ikke ekstremt mye hos lege, men er en slik pasient som kan gå til lege unødvendig og for ting andre ikke ville tenkt spesielt mye over eller ventet flere måneder før de hadde vurdet lege, som for eksempel søvnmangel, utslitthet og slapphet og ulike smerter.

Det jeg sliter mest med er at jeg bruker unødvendig mye tid på å google symptomer og finne ut om mulige diagnoser. Det er bare i perioder da, så er ikke noe jeg sliter med i hverdagen. Tror nok jeg også ofte tenker på meg symptomer jeg egentlig ikke har, i tillegg til at de plagene jeg har som kanskje kunne vert et symptom på noe blir verre på grunn av det psykiske. Er ganske plagsomt, pluss at jeg vil helst unngå å bli stemplet som hypokonder og bruke opp legens tid på unødvendige konsultasjoner og undersøkelser. Første gang jeg var hos lege var jeg 21 år (egentlig bare fordi mine foreldre var bekymret) og etter det ballet det bare på seg. Er straks 26, så er ikke så mange årene det har vart, men ser likevel på det som et problem. 

Hva kan hjelpe? Hvordan kan man fikse dette på egenhånd? (Tenker å legge inn en innsats i å fikse det selv før jeg eventuelt søker hjelp/involverer andre).

Anonymkode: 964cb...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er jo klar over det, da blir det jo lettere. Du må bare slutte rett og slett, endre instilling til vondter og slapphet. Alle er vi sliten, alle har vi iblant litt vondt her å der. Om et problem vedvarer må du selvfølgelig til lege men lær deg å se alt ann. Søvnproblemer og utmattethet over lang tid burde selvfølgelig også tas med lege, men om det kun har vart en uke eller to burde du heller prøve å finne årsaken. Er du bekymret, stresset, har for mye å gjøre? 

Og endre instilling til små vondter. Menneskekroppen er ikke perfekt, og ha litt hodepine, eller plutselig ha vond rygg, vondt i kne eller lignende er helt vanlig, og det ordner seg uten at man trenger å finne noen årsak til smertene. 

De siste 8 ukene har jeg hatt sabla vondt i armen. Men jeg går ikke til legen da jeg vet at det kommer av intensiv notatskriving når når jeg studerer. 

I går våknet mannen med kink i ryggen. Han hadde nok ligget i en lite god stilling om natten. Idag var han bedre, og om noen dager er det helt bra igjen. 

Begynn å trene. Du vil oppleve endel ubehageligheter i begynnelsen men så vil du bli vant til å ha vondt her å der. Det tror jeg ville gjort deg godt. 

Anonymkode: 0b546...709

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les boka "Det er ikke mer synd på deg enn andre" av Ingvard Wilhelmsen.

Anonymkode: b5b4e...6eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Les boka "Det er ikke mer synd på deg enn andre" av Ingvard Wilhelmsen.

Anonymkode: b5b4e...6eb

Jeg er ikke TS, men synes den tittelen er utrolig anklagende... 

Anonymkode: d9082...05e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke TS, men synes den tittelen er utrolig anklagende... 

Anonymkode: d9082...05e

Ihvertfall i et land der det eneste som virkelig betyr noe er å få kloa i en DIAGNOSE!!!

Anonymkode: 63ca4...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke TS, men synes den tittelen er utrolig anklagende... 

Anonymkode: d9082...05e

Han har litt provoserende titler og det er en del av poenget hans. Bøkene er lettleste og gode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...