Gå til innhold

Hva gjør jeg her? 🤷🏼‍♀️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Truffet en mann av og på i ett årstid. Han er gift, men usikker på om han ønsker fortsette ekteskapet. Han har fortalt meg nå nylig at han har blitt betatt, forelsket og har følelser for meg. Jeg føler det samme, og det vet han. Hva han skal gjøre fremover vet han ikke, han sier at han vil være hos meg, men at han sliter med tanken på å gå fra kona og alt de har bygget opp gjennom mange år. Jeg skjønner han. Han trenger å bearbeide ting og vite at det han velger er 100% det han ønsker og vil. Han vet hva han har, men ikke hva han får med meg, selvom han bare skulle ønske han turte hoppe ut i det. Jeg har nå følt at jeg må trekke meg litt unna for min egen del. Men så lurer jeg på, hvor lurt er egentlig det? Vil det at jeg nå trekker meg unna, gjøre så sjansen for at det blir oss forsvinner? Eller vil det kanskje virke positivt, ved at han ser at jeg ikke er der for alltid. Vil han ha meg så vet han jo hvor han finner meg og da kommer han vell etter meg. Så spørsmålet mitt, for de av dere som noen gang har vært i denne bedritene situasjonen, og det fikk en lykkelig slutt for dere, hva gjorde du? Hvor tålmodig skal man være og hvor lenge? Gjør jeg lurt i å trekke meg unna til han finner ut av alt sammen?

Anonymkode: 56204...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Truffet en mann av og på i ett årstid. Han er gift, men usikker på om han ønsker fortsette ekteskapet. Han har fortalt meg nå nylig at han har blitt betatt, forelsket og har følelser for meg. Jeg føler det samme, og det vet han. Hva han skal gjøre fremover vet han ikke, han sier at han vil være hos meg, men at han sliter med tanken på å gå fra kona og alt de har bygget opp gjennom mange år. Jeg skjønner han. Han trenger å bearbeide ting og vite at det han velger er 100% det han ønsker og vil. Han vet hva han har, men ikke hva han får med meg, selvom han bare skulle ønske han turte hoppe ut i det. Jeg har nå følt at jeg må trekke meg litt unna for min egen del. Men så lurer jeg på, hvor lurt er egentlig det? Vil det at jeg nå trekker meg unna, gjøre så sjansen for at det blir oss forsvinner? Eller vil det kanskje virke positivt, ved at han ser at jeg ikke er der for alltid. Vil han ha meg så vet han jo hvor han finner meg og da kommer han vell etter meg. Så spørsmålet mitt, for de av dere som noen gang har vært i denne bedritene situasjonen, og det fikk en lykkelig slutt for dere, hva gjorde du? Hvor tålmodig skal man være og hvor lenge? Gjør jeg lurt i å trekke meg unna til han finner ut av alt sammen?

Anonymkode: 56204...f61

Det er vel strengt tatt kona hans som er i en bedriten situasjon. :roll: 

Anonymkode: e9c9f...170

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si han nå velger deg over kona, og dere flytter sammen. Hva gjør du om 10 år hvis det er deg han er lei av? 

Anonymkode: 0aa98...02f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han virkelig elsket deg, så hadde han ikke vært i tvil om han ville fortsette ekteskapet. Du er nok bare litt spenning i hverdagen for ham. Hold deg unna til han eventuelt er skilt, og helst en god stund etterpå også. Svært få forhold som starter med utroskap holder særlig lenge.  Du blir mest sansynlig en rebound i tillegg til å være drittkjerringa som ødela en familie. Du aner ikke hvor mye smerte dere vil påføre kona og barna hans dersom dere fortsetter utroskapet.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Kanel1 skrev:

Hadde han virkelig elsket deg, så hadde han ikke vært i tvil om han ville fortsette ekteskapet. Du er nok bare litt spenning i hverdagen for ham. Hold deg unna til han eventuelt er skilt, og helst en god stund etterpå også. Svært få forhold som starter med utroskap holder særlig lenge.  Du blir mest sansynlig en rebound i tillegg til å være drittkjerringa som ødela en familie. Du aner ikke hvor mye smerte dere vil påføre kona og barna hans dersom dere fortsetter utroskapet.

 

Enig!

Nettopp derfor har jeg holdt meg unna i noen dager nå og ser at det er noe jeg ønsker fortsette med. Er så mange flotte og nydelige mennesker som er tilgjengelig "der ute".😊

Anonymkode: 126cb...757

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig!

Nettopp derfor har jeg holdt meg unna i noen dager nå og ser at det er noe jeg ønsker fortsette med. Er så mange flotte og nydelige mennesker som er tilgjengelig "der ute".😊

Anonymkode: 126cb...757

 

46 minutter siden, Kanel1 skrev:

Hadde han virkelig elsket deg, så hadde han ikke vært i tvil om han ville fortsette ekteskapet. Du er nok bare litt spenning i hverdagen for ham. Hold deg unna til han eventuelt er skilt, og helst en god stund etterpå også. Svært få forhold som starter med utroskap holder særlig lenge.  Du blir mest sansynlig en rebound i tillegg til å være drittkjerringa som ødela en familie. Du aner ikke hvor mye smerte dere vil påføre kona og barna hans dersom dere fortsetter utroskapet.

 

 

Anonymkode: 126cb...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig!

Nettopp derfor har jeg holdt meg unna i noen dager nå og ser at det er noe jeg ønsker fortsette med. Er så mange flotte og nydelige mennesker som er tilgjengelig "der ute".😊

Anonymkode: 126cb...757

Har du ett forhold til en gift mann også? Eller er du Ts?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møter en et menneske som en får følelser for, så trekker en seg bort og treffer ikke dette mennesket mere
hvis det er gift. Med en gang. Så enkelt er det. Jeg mener det står dårlig til med folk som innleder og praktiserer
sin egen griskhet over tid, med forhold til gifte mennesker. "Han sier at hans kone ikke forstår ham, han har det
veldig vondt og jeg er den eneste kvinnen for han for jeg forstår han og det er like før de skilles". De pleier å si det
de som vil ha både i pose og smekk og de nye kvinnene tror på det gang på gang på gang... Det er like ubrukelig
og patetisk hver gang også. :nei: 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna han! Disse forholdene får så godt som aldri noen "lykkelig slutt". De går som regel aldri fra kona, og de fleste har ingen planer om det heller, egentlig. De bare sier det, for å få viljen sin. Hvis vi alle lærte dette så hadde ikke disse drittsekkene hatt noen kvinner å være utro med.

Anonymkode: dd634...daa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som ligger med andre når de er gift er ikke verdt en kalori. 

Anonymkode: 5d504...f48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Kanel1 skrev:

Hadde han virkelig elsket deg, så hadde han ikke vært i tvil om han ville fortsette ekteskapet. Du er nok bare litt spenning i hverdagen for ham. Hold deg unna til han eventuelt er skilt, og helst en god stund etterpå også. Svært få forhold som starter med utroskap holder særlig lenge.  Du blir mest sansynlig en rebound i tillegg til å være drittkjerringa som ødela en familie. Du aner ikke hvor mye smerte dere vil påføre kona og barna hans dersom dere fortsetter utroskapet.

 

Uenig. Jeg er en gift mann som elsker en annen. Hun vet om det. Og selvsagt er jeg i tvil om jeg skal forlate ekteskapet eller ei. Det er ikke planke å bare forlate en kone, familien, alt man har skapt sammen. 

Ditt svar her er veldig svart-hvitt, og du svarer for "alle forelskede menn". Bullshit. Vi kan uten tvil elske en annen og samtidig bli i tvil. En skilsmisse handler ikke om følelsene for den andre. Det handler om alt vi syns er skremmende, alt styr med økonomi, all frykt rundt det ukjente, frykten for å bli oppfattet som noe man ikke er (en utro drittsekk), men som man vet folk vil tenke. Det er tusen grunner til at en mann som elsker en annen, likevel blir i ekteskapet. Det er jommen ikke alltid "en fantastisk kone" eller "sterk kjærlighet" som holder oss fra å gå. Vi er dritredde, det er det det handler om. Vi liker ikke tape ansikt, miste stoltheten vår.. Så da går vi ofte heller på akkord med hjertet. DET er bedritent, det, skal jeg si deg. Og tro du meg, det er mange av oss som elsker andre kvinner, men som likevel knuser ditt argument "da hadde han ikke vært i tvil om han ville fortsette ekteskapet". Å joda, du.....jeg tror 100% på at denne mannen TS snakker om, kan fullt og helt, dypt og inderlig, elske henne selv om han blir værende der han er. 

M51

Anonymkode: 22a6b...ada

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Familytree

Se for deg dette, de gifter seg om noen år, og han finner en annen. Han sier til henne: "Jeg er gift, men jeg vil kjempe for deg, jeg skal gjøre det når jeg er 100% sikker på hva jeg vil."

😊 Lt

Endret av Familytree
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uenig. Jeg er en gift mann som elsker en annen. Hun vet om det. Og selvsagt er jeg i tvil om jeg skal forlate ekteskapet eller ei. Det er ikke planke å bare forlate en kone, familien, alt man har skapt sammen. 

Ditt svar her er veldig svart-hvitt, og du svarer for "alle forelskede menn". Bullshit. Vi kan uten tvil elske en annen og samtidig bli i tvil. En skilsmisse handler ikke om følelsene for den andre. Det handler om alt vi syns er skremmende, alt styr med økonomi, all frykt rundt det ukjente, frykten for å bli oppfattet som noe man ikke er (en utro drittsekk), men som man vet folk vil tenke. Det er tusen grunner til at en mann som elsker en annen, likevel blir i ekteskapet. Det er jommen ikke alltid "en fantastisk kone" eller "sterk kjærlighet" som holder oss fra å gå. Vi er dritredde, det er det det handler om. Vi liker ikke tape ansikt, miste stoltheten vår.. Så da går vi ofte heller på akkord med hjertet. DET er bedritent, det, skal jeg si deg. Og tro du meg, det er mange av oss som elsker andre kvinner, men som likevel knuser ditt argument "da hadde han ikke vært i tvil om han ville fortsette ekteskapet". Å joda, du.....jeg tror 100% på at denne mannen TS snakker om, kan fullt og helt, dypt og inderlig, elske henne selv om han blir værende der han er. 

M51

Anonymkode: 22a6b...ada

Men da er du jo en feig drittsekk da. Feig fordi du ikke våger å gå for den du elsker, og drittsekk fordi du går bak ryggen på kona di. Kanskje hun burde få lov til å ta valget om hun ønsker å leve med en som elsker en annen? Det er mye mulig at du hadde sluppet å ta valget dersom hun hadde visst hva du går rundt og tenker på. 

Jeg står for det rådet jeg ga til TS. Det er ofte den andre kvinnen som blir sittende igjen med sorgen og fortvilelsen. De fleste menn forlater faktisk ikke kona for en annen, og dersom de gjør det, varer det nye forholdet sjelden lenge. 

Endret av Kanel1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uenig. Jeg er en gift mann som elsker en annen. Hun vet om det. Og selvsagt er jeg i tvil om jeg skal forlate ekteskapet eller ei. Det er ikke planke å bare forlate en kone, familien, alt man har skapt sammen. 

Ditt svar her er veldig svart-hvitt, og du svarer for "alle forelskede menn". Bullshit. Vi kan uten tvil elske en annen og samtidig bli i tvil. En skilsmisse handler ikke om følelsene for den andre. Det handler om alt vi syns er skremmende, alt styr med økonomi, all frykt rundt det ukjente, frykten for å bli oppfattet som noe man ikke er (en utro drittsekk), men som man vet folk vil tenke. Det er tusen grunner til at en mann som elsker en annen, likevel blir i ekteskapet. Det er jommen ikke alltid "en fantastisk kone" eller "sterk kjærlighet" som holder oss fra å gå. Vi er dritredde, det er det det handler om. Vi liker ikke tape ansikt, miste stoltheten vår.. Så da går vi ofte heller på akkord med hjertet. DET er bedritent, det, skal jeg si deg. Og tro du meg, det er mange av oss som elsker andre kvinner, men som likevel knuser ditt argument "da hadde han ikke vært i tvil om han ville fortsette ekteskapet". Å joda, du.....jeg tror 100% på at denne mannen TS snakker om, kan fullt og helt, dypt og inderlig, elske henne selv om han blir værende der han er. 

M51

Anonymkode: 22a6b...ada

Så hva familie, venner tenker om deg er viktigere enn å gå for det du ønsker og vil? Det er bedre å skåne deg selv for alt det en skilsmisse medfører, så da går du heller og lyger for din kone, holder hun for narr. Hva hadde hun valgt om hun fikk vite at du elsker en annen kvinne mer enn hun? Hvis hjertet ditt er hos den andre kvinnen, og hun elsker deg, dere har funnet ut at dere er like og ville fått det veldig bra sammen, hvorfor skal du da niholde på noe som bare er «ok», kun av frykt for å miste materielle goder, og tape ansikt utad? Hvor feigt er ikke det? Hvorfor ikke ta sjangsen? Du lever en gang, det gjør også din kone. I det du går hen og er utro er allerede ett ekteskap dødt. Noe der vil for alltid være ødelagt. Om konen din viste ville hun aldri ha stolt på deg igjen, hvor fint tror du dere da hadde fått det? Og sier du ikke noe må du leve med å gå bak ryggen på hun du en gang lovet evig troskap og ærlighet til. 

Gjør det riktige, fortell din kona og la hun få være med å avgjøre om hun vil leve sånn i 20 år til, og vær litt ærlig med deg selv også. Følg hjertet ditt. Vil du leve de neste 20 - 30 årene og bare ha det helt «ok»? Kanskje den kvinnen du elsker er hun du er ment å være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å være redd,  eller feig som dere sier, er helt normalt.  Verden er full av redde folk som ikke går ut av døde forhold, enten de har en ny ventende eller ikke. Noen får til og med skryt for å ha vært i livslange forhold, når det kanskje bare var på grunn av feighet?  Noen ganger ser vi konsekvenser og komplikasjoner som ikke er der, men det må også være greit. 

Dere som har alt klart for dere hele tiden, og aldri tviler, la nå oss andre få være som vi er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, B.Wooster skrev:

Å være redd,  eller feig som dere sier, er helt normalt.  Verden er full av redde folk som ikke går ut av døde forhold, enten de har en ny ventende eller ikke. Noen får til og med skryt for å ha vært i livslange forhold, når det kanskje bare var på grunn av feighet?  Noen ganger ser vi konsekvenser og komplikasjoner som ikke er der, men det må også være greit. 

Dere som har alt klart for dere hele tiden, og aldri tviler, la nå oss andre få være som vi er. 

Så fordi du er en feiging bør du få lov til å ødelegge livet både til partneren din og den som du har på si? Bli gjerne hos ektefellen din, men ha i det minste integritet nok til å si fra til den andre at at du ikke kommer til å skille deg. Og så bør du kanskje jobbe for å finne tilbake til den kjærligheten du en gang hadde til ektefellen din. Da er det lurt å bruke tid på denne og kutte ut andre. Du vet hvor vannet er grønnest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, B.Wooster skrev:

Å være redd,  eller feig som dere sier, er helt normalt.  Verden er full av redde folk som ikke går ut av døde forhold, enten de har en ny ventende eller ikke. Noen får til og med skryt for å ha vært i livslange forhold, når det kanskje bare var på grunn av feighet?  Noen ganger ser vi konsekvenser og komplikasjoner som ikke er der, men det må også være greit. 

Dere som har alt klart for dere hele tiden, og aldri tviler, la nå oss andre få være som vi er. 

Kunne ikke sagt meg mer enig. 

Anonymkode: 22a6b...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...