Gå til innhold

Angst av forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man holder på med noen og er på vei til et forhold, liker personen men får angstsymptomer. Betyr det at personen ikke er riktig for deg?

Anonymkode: 9b970...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du får en ekkel følelse i starten av et forhold og føler at det er ‘noe’ så bør du følge magefølelsen. Den har ofte rett. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også bety at du er redd for kjærligheta. Vanskelig å si. 

Anonymkode: a5153...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Been there. Følgte ikke magefølelsen, og fikk etterhvert panikkangst og depresjon. Gjorde det slutt etter 8 mnd.. 1/2 år siden det ble slutt, og endelig ser livet lyst ut. Har vært en kamp å komme seg opp igjen, men fy fader, det har vært verdt slitet.. 

Anonymkode: bcd80...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Been there. Følgte ikke magefølelsen, og fikk etterhvert panikkangst og depresjon. Gjorde det slutt etter 8 mnd.. 1/2 år siden det ble slutt, og endelig ser livet lyst ut. Har vært en kamp å komme seg opp igjen, men fy fader, det har vært verdt slitet.. 

Anonymkode: bcd80...a1e

Hva var det som gjorde at du holdt ut så lenge uten å innse at forholdet var feilen da? Spørr fordi jeg synes det er interessant, vært der selv..

Anonymkode: 9b970...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere er inkompatible, eller det er noe du egentlig ikke liker ved personen men du har fotrengt fordi hjernen din tenker ''Forelskelske!'' ?

Anonymkode: b0b2b...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Familytree

Nei, angstfølelsen kan bety mange ting. Uten å ha direkte involvering i den andre personen, men i seg selv.
Hvordan vil du beskrive angstsymptomer?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Augustotejerina skrev:

Nei, angstfølelsen kan bety mange ting. Uten å ha direkte involvering i den andre personen, men i seg selv.
Hvordan vil du beskrive angstsymptomer?

 

Mine angstsymptomer: VONDT i magen, nummen, fjern, tankekjør, panikk, vondt i hodet, ør og utmattet men urolig på innsiden. Smerter i rygg og bryst.

Anonymkode: 9b970...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mine angstsymptomer: VONDT i magen, nummen, fjern, tankekjør, panikk, vondt i hodet, ør og utmattet men urolig på innsiden. Smerter i rygg og bryst.

Anonymkode: 9b970...965

Problemet er at det meste her også er symptomer på forelskelse. Men da med veldig deilige følelser parallelt. 

Anonymkode: a5153...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at det meste her også er symptomer på forelskelse. Men da med veldig deilige følelser parallelt

Anonymkode: a5153...6c9

Det kan være dette, men det kan også være frykt eller angst i seg selv.

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine angstsymptomer: VONDT i magen, nummen, fjern, tankekjør, panikk, vondt i hodet, ør og utmattet men urolig på innsiden. Smerter i rygg og bryst.

Anonymkode: 9b970...965

Skjedde det før med andre mennesker (venner eller grupper av mennesker) eller akkurat nå?
 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Augustotejerina skrev:

Det kan være dette, men det kan også være frykt eller angst i seg selv.

Skjedde det før med andre mennesker (venner eller grupper av mennesker) eller akkurat nå?
 
 

Det har skjedd 1 gang før i et forhold som gikk like raskt som dette. Trodde da også det var noe annet som skjedde rett før som var grunnen, men idag vet jeg ikke om det var det, eller at jeg ikke likte fyren innerst inne. Bare trodde det selv. Idag kan jeg ikke fordra tanken på han iallefall, forholdet varte 4 mnd og jeg var i tvil etter 2. Ødelagt mye for meg de siste to årene, da jeg aldri helt kom meg etter hverken reaksjonen på det som skjedde rett før (kom en reaksjon som mest sannsynlig ellers ikke ville kommet, om jeg ikke møtte han nye fyren), og ting som skjedde på slutten av forholdet med han andre. 

Nei, føler det ikke slik til vanlig. Men nå er det konstant.

Anonymkode: 9b970...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også også total angst av dating og forhold. Har blitt så skremt at jeg har sluttet helt å treffe menn, og sikkert aldri kommer til å gjøre det heller.

Anonymkode: cdd85...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva var det som gjorde at du holdt ut så lenge uten å innse at forholdet var feilen da? Spørr fordi jeg synes det er interessant, vært der selv..

Anonymkode: 9b970...965

Jeg var sykt forelsket i ca 5-6 mnd, og da flyttet vi sammen. Det mente x var lurest av mange grunner, og jeg var naiv, dum og trodde at oppriktig at dette var the one (har brukt mye tid på å tilgi meg selv for dette🙈). 

Oppdaget etterhvert nye sider ved han (kunne skrevet en bok om dette) som ga meg vondt i magen. Slet litt av andre grunner også (sykdom som var vanskelig å takle) og ble etterhvert deprimert. Begynte å gå til psykolog. Forholdet ble mer og mer intenst, og jeg var utmattet. Fikk etterhvert alle symptomene du beskriver. 

Psykologen behandlet meg bra kjapt for depresjon/problemer ang. sykdommen min, og plutselig en gang når jeg var der beskrev jeg hvordan vi hadde det i heimen. Han sa det ikke var rart at jeg var deprimert og hadde angst. Ble rådet til å gå (selv om han sa at han egentlig ikke hadde lov til å gi råd om sånt. Men han hadde jobbet i årevis i familievernet, og kjente typen) 

Så jeg fant styrke til å gå. Det var den verste perioden i mitt liv (ikke minst med galskapen i etterkant av bruddet, fra hans side) 

Så jeg takker fanden for at jeg gikk til psykolog denne perioden, og fikk hjelp til å tenke klart. Han var en manipulerende guilttripper, energityv... Vet ikke hvordan jeg skal forklare det.

Nå et halv år etter er 90% av angsten borte. Føles som en tåke over meg har lettet. Har en fantastisk frihetsfølelse i meg. Har derimot fortsatt angst for folk med utseende som ligner x'ens (skallet, mye skjegg).. 

Det var min historie kort oppsummert 🙂

Anonymkode: bcd80...a1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som skrev over her. Bare for å understreke: Jeg jobbet MOT magefølelsen min, og følte så sterkt at dette gikk for fort. Likevel, liiiiikevel, ga jeg etter, fordi jeg var så forelsket. Ville ikke miste han. 

Regnet på det, og det var 10 mnd vi var sammen forresten. Flyttet ut etter fire mnd fordi jeg trodde omtrent at jeg skulle dø. 

Herregud, så mye jeg har lært av denne prosessen her. 

Anonymkode: bcd80...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme som skrev over her. Bare for å understreke: Jeg jobbet MOT magefølelsen min, og følte så sterkt at dette gikk for fort. Likevel, liiiiikevel, ga jeg etter, fordi jeg var så forelsket. Ville ikke miste han. 

Regnet på det, og det var 10 mnd vi var sammen forresten. Flyttet ut etter fire mnd fordi jeg trodde omtrent at jeg skulle dø. 

Herregud, så mye jeg har lært av denne prosessen her. 

Anonymkode: bcd80...a1e

Jeg også jobbet mot magefølelsen, men jeg var ikke forelsket engang. Og det endte i et overgrep jeg ikke taklet. Så hvordan jeg skal få tilgitt meg selv og få tilbake frihetsfølelsen, det aner ikke jeg..

Anonymkode: 9b970...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest theTitanic

Det kan være en forklaring at du er redd for å bli såret og avvist. Du føler sterkt for en person og har ikke kontroll på hva han føler eller vil gjøre. Det er jo urovekkende. Ikke bare for deg, men for mange av oss. Vi vil beskytte oss selv mot følelsesmessige nedturer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også jobbet mot magefølelsen, men jeg var ikke forelsket engang. Og det endte i et overgrep jeg ikke taklet. Så hvordan jeg skal få tilgitt meg selv og få tilbake frihetsfølelsen, det aner ikke jeg..

Anonymkode: 9b970...965

Mine råd er å gi deg selv tid (være singel) . Vær alene og sammen med venner og familie, folk som du bryr deg om og som bryr seg om deg. Snakk gjerne med en psykolog! Bruke tid på å bygge deg opp igjen. Skriv en liste over ting som gjør deg glad, og som gir deg positiv energi. Gjør disse tingene. Finn roen og tryggheten i deg selv. 

Jeg holder fortsatt på med dette. 6 mnd etter bruddet klarer jeg å konsentrere meg om å lese en bok. Stor lykkefølelse 🙈😂 Våkner om morgenen ganske så glad, og har energi til å jobbe fullt igjen. 

Har tenkt å reise på kanotur og gå på soppkurs. 

Nå er jeg fornøyd med å være alene, og tenker at om det dukker opp en mann jeg liker, så er der greit, men jeg leter ikke etter noen. 

Masse masse lykke til videre ❤️ Heier på deg!! 

Anonymkode: bcd80...a1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, artigmedsex skrev:

Aldri la deg styre av angsten. Intuisjon derimot, den må du lytte til.

Hva er forskjellen på intuisjon og angst?? Jeg tror heller ikke jeg har følelser for denne personen jeg ser, men vet ikke om det er fordi jeg har mye jeg strever med for tiden, om det er tidligere erfaringer som kommer tilbake, om det er at det har gått for raskt (kaos i hodet), eller om drt rett og slett er at han ikke er noen jeg får følelser for (alltid vært litt betatt, men kjenner det ikke nå)

Anonymkode: 9b970...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...