Gå til innhold

Hjelp! Jeg har en poster på 100X100..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

og når jeg skulle kjøpe ramme til den, så er det jo klin umulig uten å blakke seg helt 😔 Fant ei ramme på BGA til en tusing, men frakten er jo på 1295,-! 

Noen som har forslag til andre løsninger? Liker helt enkel stil (smal ramme, enten sort eller trefarget). Har lurt litt på om jeg skal lime posteren på en plate, men er redd det ikke blir fint det heller..

Anonymkode: c2047...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk diverse bruktbutikker? Chlas olson har rimelige rammer også. 

Anonymkode: dec94...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lage ramme selv?

Kjøpe listverk (de kan sikkert hjelpe deg med å skjære det til i butikken), og lime det sammen selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snekre sammen noe selv. Lister som du kjøper på byggevareforretning. Plate bak, men ikke lim på, bare fest i ytterkantene. Fester og ståltråd for å henge opp. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! 😁

Jeg har vært innom tanken å lage en ramme selv..men jeg kan ikke gjære! Det vil jo se rart ut med en ramme som ikke er gjæret. 

Har vært innom mange butikker, men det største jeg finner er 70x70 i kvadratisk ramme. Bruktbutikker er en god ide! Men kvadratiske rammer var nok ikke særlig poppis tidligere? Vil som sagt ha en helt enkel ramme, uten dikkedarier.

Anonymkode: c2047...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for tips! 😁

Jeg har vært innom tanken å lage en ramme selv..men jeg kan ikke gjære! Det vil jo se rart ut med en ramme som ikke er gjæret. 

Har vært innom mange butikker, men det største jeg finner er 70x70 i kvadratisk ramme. Bruktbutikker er en god ide! Men kvadratiske rammer var nok ikke særlig poppis tidligere? Vil som sagt ha en helt enkel ramme, uten dikkedarier.

Anonymkode: c2047...1bb

Hvis du handler listverk i en byggevarebutikk, så får du sikkert hjelp til å gjære listene..

Hvis det viser seg å være umulig, så kan du sende meg en pm (jeg skal ikke ha betalt noe utover ev. selvkost).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du finner en billigere ramme som er større enn 100x100 så kan du bestille passepartout som passer til 100x100 og ha inni - det er ofte billigere og på BGA kan du få det laget. Et annet tips som sikert er lettere er sånn poster-oppheng som bare er en pinne på toppen og bunnen av plakaten, har sett det i forskjellige butikker feks Elite foto, BGA og andre (mener sånne: https://www.bgafotobutikk.no/posterhangare-ek-31-cm-1?gclid=CjwKCAjw8ZHsBRA6EiwA7hw_sWWXiu9pQCaVSP7giJ3l-4_JM7Vw7lKgvaPl2_kYE1CoTy9sO3cCExoC3oYQAvD_BwE)

Anonymkode: e4c88...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange bilder på Finn nå i den størrelsen. Mange med ramme også. 

Anonymkode: 58d66...9fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...