Gå til innhold

Mulig forholdet kanskje er over


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må først si at jeg er en mann som har rotet meg inn på dette forumet, for å kanskje få noen råd. 

Har i ca 1 år vært i ett forhold nå, men igår var vi i en krangel. Vi har diskutert noen ganger før, men jeg har rett og slett ikke sagt hva jeg mente og egentlig bare akseptert hva hun sa og beklaget. Det har fungert, men igår hadde jeg egentlig fått nok. Så jeg svarte tilbake hva jeg mente for en gang skyld. Dette ble etter som jeg trodde ikke tatt bra imot. 

Sendte henne en melding i dag tidlig, en god morgen melding. Hun svarte god morgen tilbake og jeg ønsket henne lykke til hos doktoren i dag. Da fikk jeg bare melding tilbake at hun ikke vill snakke med meg, på grunn av gårsdagen. 

Jeg har følt meg dårlig behandlet noen ganger, og ikke sagt noe imot henne før igår. Jeg er veldig glad i henne og synes dette er trist, har lyst til å prate med henne, eventuelt sende en melding, men samtidig vill jeg ikke mase når hun skrev at hun ikke vill prate med meg. 

Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 8eebe...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når ting roer seg, sett deg ned med henne og fortell akkurat dette. At du elsker henne, og du har noe du vil si men har ingen intensjon å såre med det du har å si og du ønsker at hun skal lytte til deg uten å ta det personlig. 

Du har ventet 1 år med å gjøre dette, så du har egentlig deg selv å takke. Du viser en ny side nå og det tar tid for henne å tilpasse seg den. 

Anonymkode: a88d1...b23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjipfyr91

La det ligge, så vil hun nok snakke med deg når hun har summet seg. Kanskje hun innser at du har vært litt for enkel i diskusjoner? 
Jeg tror det er sunt i et forhold at begge sier hva de mener. Hvis ikke ville nok dette kommet ut som en eksplosjon til slutt. 
Dere treffes vel hjemme i dag? Kanskje ta en ok prat da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en mann til en annen: Det er bra at du endelig står opp for deg selv!

Ut fra oppførselen deres, vil jeg tro at dere er relativ ung.. Litt barnslig oppførsel fra hennes side. jeg mistenker at hun gjør dette mot deg pga at hun endelig inså at du har ett par baller mellom beina. At du har egne menninger og tanker og tørr å si ifra....

Anonymkode: 04a57...8b1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fra en mann til en annen: Det er bra at du endelig står opp for deg selv!

Ut fra oppførselen deres, vil jeg tro at dere er relativ ung.. Litt barnslig oppførsel fra hennes side. jeg mistenker at hun gjør dette mot deg pga at hun endelig inså at du har ett par baller mellom beina. At du har egne menninger og tanker og tørr å si ifra....

Anonymkode: 04a57...8b1

Det er jo nettopp det han IKKE gjør.

Ts, les om passiv aggresjon og hvorfor det er vanskelig å være sammen med mennesker som ikke sier fra, før de plutselig eksploderer. Lær deg å si fra med en gang!

Anonymkode: f4e0c...328

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, kjipfyr91 skrev:

Jeg tror det er sunt i et forhold at begge sier hva de mener.

Helt riktig.

Anonymkode: f4e0c...328

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg leser slik, blinker det varsellamper hos meg. Ikke normal oppførsel. Flott at du endelig sa ifra. Det siste du skal gjøre nå er å krype. Da vil hun aldri respektere deg. Dersom det faktisk er det du ønsker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sphere skrev:

Når jeg leser slik, blinker det varsellamper hos meg. Ikke normal oppførsel. Flott at du endelig sa ifra. Det siste du skal gjøre nå er å krype. Da vil hun aldri respektere deg. Dersom det faktisk er det du ønsker.

Hvor er det de blinker? Hos han som ikke har turd å stå opp for seg selv og har holdt ting skjult i et år? Hos henne som muligens er livredd for flere slike eksplosjoner, og dermed behøver litt tid?

Anonymkode: f4e0c...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er det de blinker? Hos han som ikke har turd å stå opp for seg selv og har holdt ting skjult i et år? Hos henne som muligens er livredd for flere slike eksplosjoner, og dermed behøver litt tid?

Anonymkode: f4e0c...328

Enig, det er han som er dysfunksjonell her. Men det kan endres nå.

Anonymkode: a88d1...b23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er det de blinker? Hos han som ikke har turd å stå opp for seg selv og har holdt ting skjult i et år? Hos henne som muligens er livredd for flere slike eksplosjoner, og dermed behøver litt tid?

Anonymkode: f4e0c...328

Eksplosjoner, faktisk. Hva med å forholde seg til det som faktisk står skrevet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, kjipfyr91 said:

La det ligge, så vil hun nok snakke med deg når hun har summet seg. Kanskje hun innser at du har vært litt for enkel i diskusjoner? 
Jeg tror det er sunt i et forhold at begge sier hva de mener. Hvis ikke ville nok dette kommet ut som en eksplosjon til slutt. 
Dere treffes vel hjemme i dag? Kanskje ta en ok prat da? 

Nå er det sånn at vi ikke bor sammen enda, grunnet hennes arbeid. Men vi har sagt fra januar så skal hun flytte til meg. 

Anonymkode: 8eebe...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på ditt, det er viktig for deg. Kvinner liker også menn med litt tak i😊

Anonymkode: 14392...fb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Sphere said:

Når jeg leser slik, blinker det varsellamper hos meg. Ikke normal oppførsel. Flott at du endelig sa ifra. Det siste du skal gjøre nå er å krype. Da vil hun aldri respektere deg. Dersom det faktisk er det du ønsker.

Men hvor lang tid burde det faktisk ta før jeg eventuelt tar kontakt med henne, om hun ikke tar kontakt med meg først da. Kanskje hun sitter å venter på at jeg tar kontakt, kanskje ikke. 

Anonymkode: 8eebe...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor er det de blinker? Hos han som ikke har turd å stå opp for seg selv og har holdt ting skjult i et år? Hos henne som muligens er livredd for flere slike eksplosjoner, og dermed behøver litt tid?

Anonymkode: f4e0c...328

Nå var det virkelig ikke noe eksplosjon fra min side i det hele tatt. 

Anonymkode: 8eebe...5da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Sphere skrev:

Eksplosjoner, faktisk. Hva med å forholde seg til det som faktisk står skrevet?

Fordi jeg er kvinne og derfor forstår hvordan dette kan ha blitt opplevd av henne.

Anonymkode: f4e0c...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det virkelig ikke noe eksplosjon fra min side i det hele tatt. 

Anonymkode: 8eebe...5da

Hun kan likevel ha opplevd det sånn. Det er en grunn til at hun nå vil holde seg unna deg. 

Anonymkode: f4e0c...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. said:

Har forholdet alltid vært trøblete?

Trøblete og trøblete, hun har sine meninger, og som flere er inne på så kan jeg jo takke meg selv at jeg kanskje ikke har sagt så mye imot henne før igår. Jeg kjenner henne såpass at jeg regnet med at hun kom til å reagere, men kanskje ikke så kraftig som dette. 

 

Anonymkode: 8eebe...5da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor lang tid burde det faktisk ta før jeg eventuelt tar kontakt med henne, om hun ikke tar kontakt med meg først da. Kanskje hun sitter å venter på at jeg tar kontakt, kanskje ikke. 

Anonymkode: 8eebe...5da

Ikke ta kontakt med henne. La det gå den tiden det tar, og var det at du sa ifra så ille for henne at hun ikke tåler det, så vil hun over tid være et umulig menneske å leve med. 

Jeg er kvinne, og jeg kan også være vrang, men jeg får ingen respekt for menn som kryper for meg når jeg har vært vrang. 

Jeg anbefaler deg å anse dette som en test i hvor sterk du er. Hun måler krefter nå. Du feiler om du kryper. Du har allerede strukket en hånd mot henne, i god morgen meldingen. Hun slo den bort. Om du nå tar kontakt igjen, kryper for henne, så vil hun plassere deg et ugunstig sted på skalaen i forhold til hvem som sitter på all makt. 

Nå må du bare være sterk, og ikke ta kontakt. Det må hun gjøre. Da får du en bedre plassering på skalaen, og hun vil vite at du ikke er en som hun kan herje fritt med, og likevel slippe unna med det. 

Tar hun ikke kontakt, så vet du noe annet viktig. Du er ikke viktig nok for henne til at hun er villig til å gi noe. Forholdet er dødsdømt da. Eventuelt, hun er som person ikke i stand til å fire noe. Forholdet er like dødsdømt da, med mindre det ok for deg å leve under hælen hennes for all fremtid. Noe du ikke bør være villig til. 

Og for fremtiden (for mest sannsynlig tar hun kontakt), stå opp for hva du mener underveis. Vi kvinner er faktisk ikke tankelesere vi heller, selv om vi ofte tror det, og vi trenger å vite hvor partner står i ting. Det er greit å være uenig om ting, men ikke greit å tro at partner er enig i noe, så lenge at vi stoler på det, for så brått og plutselig få beskjed om at han aldri har vært enig. Vi oppfatter det enten som løgn, eller som at partner ikke er sterk nok til å stå opp for seg selv. Begge deler er negativt. 

Anonymkode: bad86...a20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Trøblete og trøblete, hun har sine meninger, og som flere er inne på så kan jeg jo takke meg selv at jeg kanskje ikke har sagt så mye imot henne før igår. Jeg kjenner henne såpass at jeg regnet med at hun kom til å reagere, men kanskje ikke så kraftig som dette. 

 

Anonymkode: 8eebe...5da

Vel, men hvis det er sånn at hun alltid har fått viljen sin selv når hun vet med seg selv at hun nok har kjørt på deg og gitt fanden i det, så var det nok på tide at du gav beskjed. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...