Gå til innhold

Hvordan kan jeg få meg sengegavl?


Snop

Anbefalte innlegg

Jeg har en treseng som på grunn av upraktisk vegg må stå midt i rommet. Dette gjør at jeg ikke kan sitte oppreist i sengen og lese, finnes det en måte å kjøpe og sette på sengegavl uten at den vipper bakover ettersom det ikke er en vegg bak til å ta imot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du litt handy kan du lage en selv. En med litt solide kanter som skrus i beina på senga -Blir kanskje uforholdsmessig kostbart å få noen til å lage en til deg.

Anonymkode: 73ebc...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Snop skrev:

Jeg har en treseng som på grunn av upraktisk vegg må stå midt i rommet. Dette gjør at jeg ikke kan sitte oppreist i sengen og lese, finnes det en måte å kjøpe og sette på sengegavl uten at den vipper bakover ettersom det ikke er en vegg bak til å ta imot?

En hodegavl er bare en plate med skumgummi, vatt og et tøy stiftet fast oppå. Om den skal stå fritt må den i tillegg ha en bærende ramme og bein som kan skrus i senga. 

Det eneste urfordrende punkt på den er biten med "skru fast i senga". Ikke alle rammemadrasser har noe umiddelbart egnet sted til feste. Og da må du søke hjelp til en spesialmekket løsning. 

Selve hodegavlen kan hvem som helst med saks og stiftepistol og tilgang til youtube lage selv.

Anonymkode: 1284a...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Snop skrev:

Jeg har en treseng som på grunn av upraktisk vegg må stå midt i rommet. Dette gjør at jeg ikke kan sitte oppreist i sengen og lese, finnes det en måte å kjøpe og sette på sengegavl uten at den vipper bakover ettersom det ikke er en vegg bak til å ta imot?

De fleste møbelbutikker selger gavler separat.

Sjekk på nett eller besøk møbelbutikker du har i nærheten :)

Anonymkode: e2118...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du lager selv (med en treplate med vatt og stifte fast stoffet rundt) og ikke føler den henger godt nok fast i bena, kan du jo feste noen remmer litt høyt oppe på gavlen som du stifter fast lenger borte på rammen til sengen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, EEØm skrev:

Dersom du lager selv (med en treplate med vatt og stifte fast stoffet rundt) og ikke føler den henger godt nok fast i bena, kan du jo feste noen remmer litt høyt oppe på gavlen som du stifter fast lenger borte på rammen til sengen. 

Det er ikke noe problem å lage en ramme som er sterk nok til å kun festes i sengebena. 

Bruk gjerne 48x48mm til rammen, og kle den med «medium tynn» kryssfiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...