Gå til innhold

Skyttens skriblerier

Fremhevede innlegg

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Takk for mail snupp! :ler:

Ha en fin helg! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Coaching hørtes spennende ut. Og litt skummelt. Hadde vært interessant å prøvd en gang. :)

Fortsatt god helg! :klem:

Skrevet

Grattis med nye solbruller da, deilig å ha noen som man føler seg vel med da. Ikke lett å finne :sjenert:

Ha en super søndag :klem:

Skrevet

Miip,Pondusa,LinKri,IdaC,MrsP,Cr@sh,Kakao og Lucky;Tuuusen takk for besøket!

Det er så godt å se at noen har vært innom meg...så får jeg så dålig samvittighet for at jeg er så sløv...

Men nå med sol å herlig vær fyker dagene bor i trilling.Og når jeg er hjemme spurter jeg rundt å gjør litt krisehusarbeid og underholder Sondre som har blitt SÅÅ heftig til å rulle seg :ler: Han ruller seg dit han vil isedenfor å krype ser det ut for,rundt og rundt!

En kjapp oppdatering;

Fredag var jeg en tur ute å gikk samt en tur i byen sammen med M!

Kjøpte en liten sånn stol for å henge på bordet for å ha på hytta.

Det endte med masse tullball,E skulle ikke være med likevel og da søs endelig bestemte seg var det for sent..Da skulle plutselig svigermor å typen pluss sambos bestemor være med isteden...

Jeg sto seriøst i dusjen og gråt mine modige tårer...Jeg fikk så vondt i magen og nakken at jeg kunne ikke tro det var bare av at jeg grua meg.Men det var det faktisk...

Krisesamtale med mam og søs hjalp meg en del,tenkte på samtalen med Miip og pustet dypt før sambo kom hjem og vi dro avgåde.

Sondre sov hele veien,spiste kvelds da vi kom frem og var i firehundre.Alle sklle jo herje og showe med han og seff var han ikke trett ved valig leggetid.Ergo endte det hele med en stupovertrøtt kar som hoia på til sikkert halv ti.Og var våken sytti ganger natta..

Men det kom ingen skikkelig teite kommentarer fra svigermor,hun sto faktisk å sa til Sondre at mammaen hans var så snill som lagde grøt til han :overrasket:

Lørdag var jo planen at jeg skulle spørre svigermor om hun ville bytte på snuppen.Men på morgenen sov hun da jeg stelte han,hun var på badet da jeg bytta på han før jeg gikk ut og trilla.Da ha så skulle byttes på igjen var hun på isen og fiska ogda jeg tok kveldsstellet lagde hun potetsalat så da ble det liksom litt teit å spørre...

Ellers gikk lørdag veldig knirkefritt.Men så gikk vi litt omhverandre da,uten at det var planlagt.

Søndag sov hun da jeg stellte han og var ute neste gang han skulle byttes på.Da vi skulle dra bytta jeg bare på han i full fart før jeg kledde på han.Så henne ikke så jeg tror hun var på kjøkkenet eller på do kanskje.Jeg fikk i allefall ikke gjort det jeg skulle...

MEN hun matet han på søndag :overrasket: Jeg hadde gjort alt klart men skule bare forte meg på badet å ta det værste før jeg ga han brødskive,men da jeg kom inn satt hun der å ga han!Kjente først at jeg fikk hjertet i halsen for på lørdag holdt hun på å gi han brunost...Ja så lur er hun...!

Men det gikk bra og hun var jo såå kry.Jeg lurer på om hun er litt som en unge selv..virker nesten sånn..Men det var jo greit å se at hun mestret å gi han mat :)

Jeg lurer på om det har skjedd et Guds under,om noen har snakket med henne eller om at alt var et spill for galleriet siden sambo var i nærheten hele tiden...

Det vil tiden vise!

Fikk trimma en del i helga og også idag!Fornøyd!

Første dag med ugunstig vær nå så må det vaskes og bakes brød her i huset for nå...hemhem!

Men nå skal jeg gå å finne frem klærne i str 80 og vaske opp litt for en del av 74klærne er en saga blott...Sambo og snuppen har kjøkkentjeneste og det er litt godt ;)

Skal komme innom dere så fort jeg kan!! :klem:

Skrevet

:klem:

Håper svigermor faktisk har kommmet på bedre tanker.

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

God morgen vennen!

Innom med en :klem: før jeg drar på jobb.

Ha en fin dag!

Skrevet

:klem:

Så godt å høre at svigerdragen faktisk kan noe dersom hun vil.

Godt at hytteturen gikk nokså knirkefritt denne gangen.

Skrevet

:vinke:

Etter at jeg formaterte harddisken har oppskriften på Skyttes kanelkake blitt borte, kan jeg vær-så-snill få den av deg?

:smilyblomst:

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Håper du får ei kjempefin helg med gutta dine!! :klem:

Skrevet

Fjellrypa;Hehe,ja det er det mange som ønsker men jeg er ikke overbevist på lenge enda!

MrsP;Du er altså så snill bestandig og jeg setter enormt pris på at du alltid husker på meg!

Pondusa;Joda,den gikk jo bra men det skal mye mer til for å overbevise meg om at ting er på rett vei...*mmm,skeptisk* :ler:

Iss;Hei kjære!Huff...nå har du vel født snart før jeg kommer meg innom deg...Hvordan har du det?Og den lille?!Jeg blir helt trist av at det ikke er tyve timer til i døgnet sånn at jeg hadde rukket alt jeg s gjerne vil rekke...

Drua;Heihei! Den skal du selvsagt få ja!Så morsomt at noen vil ha min oppskrift,nå ble jeg litt kry her..... :sjenert:

Sukker og kanelkake

5,5 dl hvetemel

4 dl sukker

3(4) egg

4 ts bakepulver

3 ts vaniljesukker

150g smør

2,5 dl melk

Pisk eggedosis av egg og sukker.

Ha resten av det tørre i eggedosisen.

Smelt smøret og ha melken i det,bland så med resten.

Hell i langpanna og strø over sukker og kanel, steik midt i ovnen på 240 grader i 15 minutter.

MrsP;KOOOS!!!

Magolia;Takk det samme snuppa!Håper alt er bra med deg og den lille!

MrsP;Takk takk vennen!Håper du også får ei super helg!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Jeg kan bare ikke fatte og forstå at det er helg igjen :overrasket:

Det kommer til å bli påske og jul før jeg får sukk for meg....

Nok en gang har jeg tenkt på å slette dagboka mi for jeg får bare mindre og mindre tid til alle her inne og det gir meg så dårlig samvittighet...Me så kommer jeg innom og ser at så mange husker på meg og orker innom meg selv om jeg er så fraværende...og da vil jeg bare være her og klemme alle sammen...

Det har vært knallvær her og vi har vært ute av døre før klokka ti flere dager på rad!Har blitt en del kilometer denne uka også :sjarmor: Lurer på om magen min kan begynne å legge seg igjen på veien snart...syns jeg er så flink...

Men det er jo derfor dagene flyr.Jeg og E har blitt skikkelig gode venner og vi triller og skravler flere timer hver dag.Så har vi spisepauser hos hvewrandre eller på kafè!Kjempekoselig!

Ellers har vi hattbabytreff hos E også denne uka,sammen med flere andre!

Sondre var passe redd alle samen men etter en times tid ble han tøff i trynet og snakket høyt og var skikkelig kul :ler:

Så har vi nå endelig bestemt oss for hvilket kjøkken vi skal ha!Har vært å funnet benkeplate og knotter til dørene også til og med!Men det var lang leveringstid,ikke før sist på mai.Menmen!

Regner med vi blir å ta rommet til snuppen før den tid.Også har vi en del småsaker vi skulle ha fiksa.Noe får vi ikke gjort før vi får vannskaden ut av huset bokstavlig talt!

Alle dager har gått i hundre og jeg har ikke sittet ned før Sonre har vært i seng.Det har vært mest ut og sosialtid og endel husarbeid.Jeg syns liksom jeg hele tiden vasker flasker eller legger sammen klær eller planlegger morgendagen.Sambo hjelper jo endel,men jeg blir så innmari lei av å måtte spørre heletiden så da gjør jeg det meste selv.Men jeg skal ikke klage for han er ganske flink.Jeg er bare litt trett og sliten akkurat nå!Også hadde han brukt opp varmtvannet da jeg skulle dusje...han hadde dusja og vaska kabinettet etterpå da...Så jeg kunne jo ikke kjefte heller!

Har endelig fått huset rent idag!Alt har blitt utsatt når det har vært sol,da blir førstepri å komme seg ut å få trim og frisk luft!

Sondre er fortsatt en del urolig om natta men det har bedret seg litt så jeg håper vi snart er tilbake til de gode gamle taktene med soving hele natta!

Nå har sambo åpnet en flaske vin så nå er det fredagskos!

Imorgen skal vi til mam og pap og si hadet før dem drar til syden.

Søndag kommer to av mine søskenbarn hit og forbarmer seg over håret mitt*thank Good* Men jeg vil seriøst prøve å få tatt runden min snart...Bare ikke ikveld desverre.... :sjenert:

Skrevet

Hei vennen min!!! Jeg synes ikke du skal slette boka di jeg, selv om du ikke er innom like ofte som før.... Jeg elsker nemlig å lese om dagene dine allikevel!!

Her i huset er alt bra!! Jeg er i topp form, bortsett fra at jeg har begynt å få kynnere :overrasket: Uvant! Vi har jo Tulla på heltid, så sambo koser seg hjemme :ler: Latsabben :ler: Neida, i dag kom jeg hjem til nyvaskede gulv og shina hus! Og nybakt kake :overrasket:

Kan vel være at jeg klaget litt etter de første ukene og jeg måtte gjøre alt selv når jeg kom hjem fra jobb :sjenert:

Ellers så har vi fått ny bil :sjarmor: Audi A6 stasjonsvogn 1,8 T tiptronic... Vi er strålende fornøyd begge to, og sloss om å kjøre i butikken :ler: det har jo aldri skjedd før....

Det var en kort oppdatering fra meg! Og jeg skal ikke føde før i slutten av mai da, så du har ikke gått glipp av noe!

Skrevet

Heisan Skyttemor! :klem:

Jeg synes du er veldig flink å holde liv i dagboka di! I allefall i forhold til meg.. :sjenert:

Det hørtes koselig ut med vin! Kos dere masse!

Klem til deg og Sondregutten

Skrevet

Du må ikke finne på å slette boka di, nei... :fy_fy:

Det er så koselig å lese om dagene dine....

Håper helga er bra! :kyss:

Skrevet

Drua;Heihei! Den skal du selvsagt få ja!Så morsomt at noen vil ha min oppskrift,nå ble jeg litt kry her..... :sjenert:

Kry kan du være, for jeg har selvfølgelig prøvd oppskriften og fikk masse skryt! Bestemor ville ha oppskriften, tenk det! :overrasket:

Men nå hadde jeg mistet den, og bestemor hadde ikke overraskende rotet den bort så da måtte jeg jo spørre om å få den på nytt ;)

Skrevet (endret)

Sletting av dagbok vil vi ikke høre noe om.

Er nesten ukas høydepunkt å gå inn her å lese litt om skytte livet. Vi har vel alle våre perioder hvor vi ikke er like aktiv, men som en gjeng småbarnsmødre er jo det nokså forståelig.

STOR :klem: og takk for at du husket dagen min. :legrine:

Endret av pondusa
Skrevet

:legrine: Så masse koselig besøk!!!Der er så gode at jeg finner ikke ord...ike rart jeg ikke klarer annet enn å være her hos dere...

Iss;Så utrolig kjempekjekt med ei sånn oppdatering altså!!

Hehe,nybil er sjef :sjarmor: Man er litt konge på veien da!

Oioi,kynnere ja!Forberedelsen er igang :legrine: Herregud det er bare ti uker ca til du også blir mamma!!!

Bra han er flink i huset,tar han imot andre som ikke er fullt så flink og har dem på kurs?!

Fru Blå;Joda,jeg får jo oppdatert itt i min egen bok,men det er mye mer spennende med alle andre sine bøker :ler:

Cr@sh;Takk for at du sier sånn,setter pris på det!

Drua;Så kult!!Nå ble jeg enda mer kry... :sjenert: For det må gi utrolig mange voksenpoeng når en bestemor vil ha min oppskrift?!?

Pondusa;Du er nå snill du! Husket dagen ja!Er tre bursdager på rekke og rad nå!Du idag,N imorgen og svigerinna mi på tirsdag!

Hmmm...jeg finner ikke boka til LinKri....Har sendt en sms for å finne ut av det..

Lørdagen var fin;

*lang koselig familiefrokost

*begynt å rive lister og gulv på kjøkkenet

*besøkt mam og pap,skravlings og pizza

*ny runde på å teste rødvin for den på fedag var blæh.Men denne var bdre.Ble bare ett glass da

*Sambo sovnet som vanlig i stolen mens jeg ble sittende å svitsj på tvn.Endte opp med å se halve "Finding Neverland" og sippa som barerakkern...den var trist...

*Fikk mange sms fra lillesøss som sliter med typen og som ellers flte seg litt glemt av meg og mamma...Jeg føler meg som desidert verdens værste søster :tristbla:

Har aldri hatt et veldig nært forhold til henne siden hun er 8 år yngre enn meg og jeg har bodd borte siden hun var ganske lita fikk vi aldri den tette ntakten,men det har vært ganske bra de siste par årene.Men jeg har ikke maset for å treffe henne,are spurt litt nå og da om hunvil komme og være her.Hun er jo tante og gudmortil Sondre,men jeg vet selv hvor mye kult man var med på når man var 18 år,så jeg har ikke tatt det så tungt at vi traff hverandre lite.Men nå har hun problemer og jeg har blødende hjerte...

Jeg regner med at det kommer til å bli slutt med henne og typen tter tre år,en temmelig lik parallell til mitt eget liv.Jeg ble også singel da jeg var 18 etter tre år som ei helsikes kjærring.Det var det værste og tøffeste jeg har opplevd tror jeg...Så nå har jeg så skrekkelig vondt og vil bare dra å hente henne.

Jeg tror ikke han typen har gjort henne noe fysisk(DA sliter han i allefall mer enn han kan tro)men jeg har forstått såpass at han har knekt henne temmelig psykisk...Håper jeg får ringe henne nå.Hun vil ikke snakke så mye,men jeg håper det går.Jeg vil så gjerne være er og være ei ordentlig storesøster..huff,nå begynner jeg å grine igjen...Litt sårt dette her...

Skal ha supertante med familie på middag her i da;saltkjøtt,potet og kålrabistappe!

Lukter jul i huset!Gleder meg!Men burde ha sovet litt for det var lite søvn inatt igjen...men nå er det knapt med tid gitt...sambo sover seff...Sondre også...

Jaja,jeg får ta det igjen når jeg blir gammel ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...