Gå til innhold

Skyttens skriblerier

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hellu!!!! :legrine: Tusen tusen takk for alle de koselige hilsningene! Det er så utrolig koselig å komme inn her og lese alt fra dere...Jeg blir varm om hjertet :legrine:

Alt er bare i skjønneste orden her i huset! Dagen etter vi kom hjem dro vi en tur til byen,så besøkte vi supertante noen timer før vi kjørte hjem til mamma og co på kveldstur! JEPP! Her går det unna :ler:

Igår var vi are hjemme,samt en trilletur på bygdetunet og spiste rømmegrøt( :ler: ja dere leste riktig nå!!!) Blitt dønn seriøse og kulturelle vi :ler:

Evt så var det megabillig og lettvint middag! Samt koselig gammeldans og kult med museum da! Var utstilling fra den tiden det var lov å koke hjemmebrent :ler:

Idag har vo vært i byen,på TK og hatt besøk av brodern,venninne av brodern,søskenbarn,søster,typen til søs og kompis av dem!

De tre første var bare på snarvisitt,mens de tre siste hjalp til med husarbeid og matlaging før vi kosa oss med lasagne!

Nå skal vi trille kveldstur borti gata til svogers! Setter som en ribbe på julaften...Har ikke vært borti værre :overrasket: Men det er heeelt all right! Jeg tenker bare at "der dro et par gram til" for hver dråpe svette :ler:

Formen er helt topp! Jeg nyter kroppen min( :ler: Det hørtes ikke helt bra ut...!!) og det er så utrolig deilig å ikke ha vondt overalt!

Lillegull sover og sover hele tiden så vi får sovet og ryddet og kosa oss max! Vi nyter tiden for livet for ingen vet når dette snur!

Familierådet endte i to alternativer men så sa det stopp....Mulig vi må ha loddtrekning...Sambo sier innimellom at mitt forslag er greit og jeg kan få bestemme,men så ser jeg at han ikke mener det helt! Vi syns begge alt er fine,men har hver sin favoritt! Men nå blir det bare fjas når vi snakker om det!

Så må nok desverre pine dere litt til!

Underverdenen er fortsatt veldig vond og svir der det ene stinget har forsvunnet....Jeg har ikke sett på saken enda og vil ikke gjøre det...*grøss* Men noen som kan sladre om hvor lang tid det tar før stingene går?Og når det ikke gjør så himla vondt mer? Og når det er helt okei liksom......?!

Nok en gang tuuuuusen takk for alle hilsninger! See ya later snuppiser!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei :klem:

Så koselig å lese om de første dagene deres :) Skal si dere er tøffe og drar i vei med lillegutt, og det er bra ;)

Vet ikke så mye om når stingene forsvinner jeg da, men det høres ikke noe godt ut i allefall, så får håpe de forsvinner snart da :troest:

Lillegutt høres jo så snill ut da, så får håpe han fortsetter sånn :)

Skriv inn begge navnene du, så skal vi hjelpe dere :ler:

Ha en fin kveld :klem:

Skrevet

Hei på deg skyttemamma!!

Så koselig å kunne si det. Flott at dere koser dere og at lillegull er rolig. Sant er man fornøyd med kroppen etterpå, jeg følte meg plutselig superslank der jeg lå på sykehuset med en godt knadd bolledeig-mage hengende.. :ler:

Stingene kan ta litt tid, den svien er nok at tråden forsvinner og det strammes litt når det gror. Er ikke farlig å se etter i det hele tatt, ser mye bedre ut enn du forventer deg. Tips er å sitte med stumpen i grønnsåpebad hver kveld, og blir det vondere og værre har de tlf på føden. Ingenting i veien for at du ikke kan dra å få det sjekket. Men 1-2 uker merker du det nok litt.

Forresten pent bilde av dere i avisen, lillegull var jo bare så bedårende i liverpooldrakt da. :legrine:

Skrevet

Fint å lese at lillegull sover masse og at dere koser dere! Setter stor pris på å lese om hvordan du har det om dagen, så gøy at du endelig er mamma!

Helt sprøtt, snart har alle bekjente mager her inne poppa! :overrasket:

:klem: Kos dere videre!!!

Skrevet

Halla Schnuppa!

Kjempekoselig å lese at dere koser dere som foreldre til den lille prinsen deres... :hjerte: Nyt dagene og hverandre alle tre! Tenk at du er MAMMA, skytte!!!! :hoppe:

Høres ut som du har fine dager, med en gutt som sover og sting som gror... Enig med de som har skrevet over... Det verste er over om rundt 10 dager tipper jeg... ;)

Så koselig å lese om dagene dine.... og veldig spent på hva dere blir enige om når det gjelder navn... :sjenert:

:klem: og :kyss: på kinnet til deg... og til den lille prinsen!

Skrevet

Du oppfordret meg til å jatte i boka di om livet mitt.. Dagen mitt i et kort sammendrag

- voldtekt av hekken

- klippet av en kilo hår hos frisør

- var på fotballkamp der sambo var på tv

Håper dere koser dere masse!! Høres jo sånn ut da ;)

Skrevet (endret)

:hoho:

Må bare fortelle om drømmen min i natt; våknet midt i natten av at jeg leste i dagboka di at lillegull skulle hete Torbjørn (av alle navn....) :overrasket: Måtte summe meg en stund før jeg skjønte at jeg lå i senga og sov, og ikke satt fremfor maskinen.... :hoho:

Endret av pondusa
Skrevet

Lucky;Vi prøver oss frem sakte men sikkert! Evt fort og gæli :ler: Finner ikke ut av ting før man har prøvd!

Pondusa; :ler: Det gjorde jeg også! Helt til nuh! Har nemlig nettopp fått tid til å studere bildene derfra...Utrolig henrivende med nettingtruse og oppsvulmet kropp*grøss*

Mulig jeg ringer på føden for nå kommer det omtr ikke mer sånn renselsesgreier..og det bør vel blø litt og komme guffe ei god stund til? Huff,at det må være så mye styr med denne underavdelinga...Har nettopp sagt hvor glad jeg er for å ikke plages med magen,og gjett hvem som nå ikke får til å gå på do....... :grine:

Glad jeg har deg å spørre om alt!

Han var snerten i fotballdrakt ja?!

Miip;Er det ikke sprøtt ja?! Nå er det ikke mange igjen av "mine" som er gravide ellr prøvere! Må bare håpe det klaffer for alle prøvere snart så snart!

Å være mamis er utrolig smertefullt herlig!

Cr@sh;Vi har det kjempefint! Og det er så rart og godt å være mamma!! Det gjør vondt så fint er det!

Har bestemt navn nå :sjarmor:

Iss;Så bra at du gjør som jeg sier :ler: Da får jeg fulgt med selv om jeg ikke rekker runden min så ofte!

Hooka! Jeg håper det var hekken i hagen du har forbarmet deg over*skratte*

Hmm...mer som det var litt hår det ja! Skulle frisert meg litt jeg også...

Åh?!Var han på tv?? Var det igår? Så noe fotballgreier og tenkte faktisk på deg et sekund der!

Pondusa; :ler: Du er nå morsom!! Mamma driver å kaller han Meinert i påvente av at vi skal bestemme oss :ler:

Skrevet

I natt var lillegull sulten hele tiden og mamaen helt i koma....Mulig han ikke spiste seg skikkelig mett hver gang siden han var like fort sulten igjen.

Har fått en ny opplevelse av tid etter han kom.For jeg tror jeg har sovet i minst tre timer,men så var det are en halvtime siden sist jeg var våken! Merkelige greier!

Halv ni spiste han skikkelig godt! Og etterpå sto han opp sammen med papsen ens jeg sov til kl ti............Det var deilig det!

Siden da har han bare spist og sovet.Vi har lagt sammen klær,tatt vare på kopper og kar,vasket alle gulv,støvsugd litt og nå driver sambo å henger høytalerne opp på veggen :klappe: Det har bare vært utsatt siden jul :ler:

Regner med han våkner snart så jeg forter meg litt nå!

Har nemlig fått ellos og josefinekatalog som jeg tenkte kose meg med :sjarmor:

Så kommer mamma og pappa på besøk snart! Håper de har tenkt å være ei stund for vi har nemlig tenkt å ønske oss pannekaker til middag......... :sjenert:

Er fortsatt temmelig au nedenunder.Og nesten helt fritt for renselse...Det bør vel ikke stoppe opp nå? Må se det an utover dagen.

Så plages jeg med å få gått på do :grine: Det er bare fordi jeg nettopp har sagt at jeg var sååå letta for at jeg ikke plagdes :frustrert:

Har satt igang div tiltak så jeg håper det funker snart....

Men veldig glad for at halsbrann og konstant tissing er en saga blott!

Og himmelsk å ligge på magen igjen :sjarmor:

Og så utrolig deilig å se på vårt lille vidunder..........Han er så fin og god at jeg revner nesten i hjertet...Er så redd for han og elsker han så mye som det ikke kan beskrives...*sukk*

Så var det navnet ja! Utålmodige nå?!Hehe! Det ble loddtrekning da vi la oss inatt og resultatet ble;

SONDRE!

Det føles helt merkelig å kalle han med navn plutselig! Men det er vel bare en tilvenningssak! Vi syns i allefall det passer bra til vår lille engel! Et enkelt og fint navn!

Så er det bare å vente på andre folks reaksjoner! Ikke at jeg bryr meg om dem sånn egentlig,men hvis noen kommer med teite kommentarer blir jeg sikkert sur.

Tipper f.eks at svigermor blir å like navnet(det er det ingen tvil om altså)men så spørr hun sikkert om det var sambo som kom på det fine navnet?! Det er sååååå typisk henne...

Heldigvis er de på hytta på erie i tre uker nå.De kommer hjemom en tur i helga da vi skal feire 95 årsdagen til Sondres oldemor! Det blir vel litt av en show off for svigermor........Jeg vil hun skal være sånn stolt uten at alt må være best og størst og dyrest.....

Kjenner jeg er en smule antisvigermor fortsatt....Er spent på vordan det kommer til å bli fremover....Svigermor har allerede snakket mye om hvilke kontoer han bør ha og hun ser helt fjern ut når hun har holdt han og snakker kun om hvor lik han er sambo.

Mamma lyser i kjærlighet og må få holde han og snuse på han hele tiden og snakker om når han skal komme på besøk og ting de skal finne på.Og sier også hvor lik han er sambo.Ikke noe sånn at han MÅ ligne på meg liksom.

Så dere ser tegninga allerede....

Men,men nå skal jeg ikke være pessimist her!!! Fysjom!!!

Hører min lille engel holder på å våkne i vugga si! Da er det best å ha puppen klar!

Skrevet

Det var et fint navn dere trakk. Morsom måte å gjøre det på, loddtrekning :ler:

:klem:

Skrevet

:klappe: Sondre var et flott navn til en flott gutt! :Nikke: Det er absolutt i den gata jeg liker mht navn... :sjarmor:

Det er ikke lett å bestemme seg for navn. De skal tross alt bære det hele livet... Vi har bestemt oss vi også nå - men det var jammen ikke enkelt. Hadde liksom "brukt opp" navnet på Lillegutt... :ler:

Kos deg med gutta dine! :kyss:

Skrevet

:legrine: Jeg likte navnet utrolig godt!!!!!! Var det ditt eller sambos alternativ???

Skytte-meieriet :ler:

Kose deg vidre snuppa...

Skrevet

:legrine:

Lille vakre Sondre! Kjempepent navn dere kom frem til, ut fra det jeg har sett av han kler han navnet veldig godt. :klem:

Skrevet

Pi@;Takk! Hehe,ja vi måtte bare gjøre det sånn!

Cr@sh;Det var fint å høre! Ja det var så innmari mye værre enn jeg hadde trodd det skulle bli..

Iss;Vi har hatt det oppe til høring før men var mitt bidrag i trekningen :sjarmor:

Pondusa;Tusen takk! Koselig at dere liker navnet! Jeg syns også det passer bra på han.Liksom en rolig,fin,staut gutt....Enn så lenge værtfall :ler:

Vi tok nå dette og håper det faller i smak hos han selv når han blir stor!

Mam og pap syntes det var kjempefint! Pap hadde kjøpt med pakke til Sondre;et blått bamsestearinlys og et blått skostearinlys! De var kjempefine! Skal dra på lysstøperiet og titte neste gang vi skal til mam og co! Blir nok å handle en del der til barndåpen!

Ellers så ble det grandis til middag......Kosthldet er ikke helt på topp enda! Men vi orker liksom ikke....D bli likar imårra :)

Sambo har vært på butikken og innom jobb og malt litt! Jeg og Sondre har puppet på sofaen og ligget og skravlet litt! Han er så nydelig :legrine: Jeg kan nesten ikke tro at det er min unge! At jeg har vært så heldig....*takk*

Er alt alt for svett og varm til å orke noen runde nå desverre...her dusjes det og vaskes hele dagen,makan til fordampning :ler: Gode greier! Håper det damper bort kilosvis!

Skrevet

Hei på deg Skytte! :klem:

Så koselig å lese om dagene deres med lille Sondre! Som forøvrig er et NYDELIG navn (vurderte det sterkt inntil vi fant ut at vi venta en jente denne gangen! :hjerte:

Lillegutt høres skjønn ut... det med stingene som gror er verst de to første ukene, såvidt jeg husker. Begynner å bli to år siden Brage ble født, så hukommelsen er ikke helt på topp! :sjenert:

Ellers tror jeg det er vanlig at det ikke kommer like mye hele tiden under renselsen. Jeg f.eks., trodde det hadde begynt å gi seg, men så kom det mere igjen! Nå etter 6 uker er det stopp (men forrige gang kom det tilbake igjen etter 8 uker, pga at skorpa etter morkaka løsnet).

Høres ut som dere har det helt topp! :sjarmor:

Fortsett med det! Kjempeklem :klem:

Skrevet

Det var et nydelig navn! :babygutt:

Er imponert over alt dere rekker for tiden med besøk og besøkende og maling og greier! Jeg tenkte ikke at nybakte foreldre rakk så veldig mye.

Jeg viste forresten den søte baby-pysjamasen jeg hadde kjøpt "i smug" til samboeren min i dag. Han syntes den var kjempesøt! :) Var redd han trodde jeg hadde tatt helt av, men han syntes det var koselig.

Kos deg videre med Sondre! :klem:

Skrevet

Sondre er jo et skikkelig kost navn da :) Han blir nok fornøyd med det skal du se :ler:

Godt å lese at dere koser dere masse med han :)

Kos dere masse :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...