Gå til innhold

Eksen hans


Emma89

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Emma89 skrev:

Han har jo skrevet til henne at hun har gått litt langt osv, men hun forsto ikke helt det, kanskje? Siden hun bare fortsetter å skrive til han. 
Jeg har et enormt behov for at han skal være tydelig. Selv om han bare svarer kort og presist, så forstår jeg ikke hvorfor han tar seg tid til å svare henne når han vet at hun har tråkket over mine grenser. Hvorfor kommer han ikke til meg når hun skriver? 

Han vil veldig gjerne bare være venn med alle, og ikke være "slem", på en måte. Jeg forstår det, men han kan være tydelig mot henne uten å være slem mot henne. 

Jeg har det akkurat likt som du... Mer eller mindre da.. Han påstår at han svarer for å være høflig, men det er jo ikke spesielt høflig ovenfor meg.. 🙄 Jeg har sagt ifra at jeg kan godt gå fra dette forholdet, hvis det er så viktig for han med den kontakta. For meg og den kontakta går ikke sammen, så da må han, eller jeg, velge... Er helt jævlig å gå rundt å være så utrygg, men det handler om erfaringer fra tidligere forhold.. 

Anonymkode: 4e542...465

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det akkurat likt som du... Mer eller mindre da.. Han påstår at han svarer for å være høflig, men det er jo ikke spesielt høflig ovenfor meg.. 🙄 Jeg har sagt ifra at jeg kan godt gå fra dette forholdet, hvis det er så viktig for han med den kontakta. For meg og den kontakta går ikke sammen, så da må han, eller jeg, velge... Er helt jævlig å gå rundt å være så utrygg, men det handler om erfaringer fra tidligere forhold.. 

Anonymkode: 4e542...465

Han har slettet unna logg fra henne fordi han visste jeg ville reagere, samtidig som han ikke skjønte hvorfor han gjorde det fordi det ikke var noe å skjule. Jeg hadde snoket og tok bilder, så han kunne ikke lyve til meg, selv om han prøvde. Samtalene var ubehagelig å lese, fordi hun var veldig flørtete og han svarte jo på det hun skrev. Oppmerksomhet er kult, og kanskje føles det mer uskyldig når det kommer fra noen du har vært sammen med? Jeg digget det ikke, selv om han sier og fortsatt sier at han driter i henne. HVorfor velger du å respondere på det hun skriver, da?! Gir ingen mening. 

Ja, det er skikkelig ekkelt å gå rundt og være utrygg. Nei, den kontakten går ikke her heller. Jeg har fått ordentlig nok 😕 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Emma89 skrev:



Han vil veldig gjerne bare være venn med alle, og ikke være "slem", på en måte. Jeg forstår det, men han kan være tydelig mot henne uten å være slem mot henne. 

Umiddelbart tenkte jeg at det må koste han lite å skrive til henne at han ikke ønsker å opprettholde kontakten med henne - av hensyn til deg.

Men så kom jeg til å tenke på min egen sønn. Han har en eks som han setter stor pris på, men kun som venn. De snakkes jevnlig selv om de begge har nye partnere. Jeg tenker at når man har levd en stund så vet man å ta vare på de menneskene som gir en noe positivt. Dersom hans kjæreste skulle nektet han kontakt med eksen, kun på bakgrunn av egen usikkerhet så ville det vært trist.

Jeg synes du skulle prate med kjæresten din om forholdet til eksen. Han er jo sammen med deg nå og har neppe noen kjærestefølelser for eksen. Ville du kunne akseptere at de var venner?  

Anonymkode: 1eb70...104

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Emma89 skrev:

Han har slettet unna logg fra henne fordi han visste jeg ville reagere, samtidig som han ikke skjønte hvorfor han gjorde det fordi det ikke var noe å skjule. Jeg hadde snoket og tok bilder, så han kunne ikke lyve til meg, selv om han prøvde. Samtalene var ubehagelig å lese, fordi hun var veldig flørtete og han svarte jo på det hun skrev. Oppmerksomhet er kult, og kanskje føles det mer uskyldig når det kommer fra noen du har vært sammen med? Jeg digget det ikke, selv om han sier og fortsatt sier at han driter i henne. HVorfor velger du å respondere på det hun skriver, da?! Gir ingen mening. 

Ja, det er skikkelig ekkelt å gå rundt og være utrygg. Nei, den kontakten går ikke her heller. Jeg har fått ordentlig nok 😕 

Vel, da vet han jo tydeligvis at han har gått over dine grenser, og da kan man vel nesten regne med at det er dette som kalles såkalt "mikro-utroskap".. Han er jo psykisk utro, sålenge han faktisk må slette unna meldingene for å skjule det for deg.. 

Jeg har ikke sneket på mobilen hans, oppdaga det helt tilfeldig når han satt å så på mobilen ved siden av meg.. Så selv om det sikkert var uskyldig, er det ikke ok for meg.. Det påstås at han har slettet og blokkert nå da, og det håper jeg inderlig, for jeg var såpass tydelig da, at jeg tror han vet at jeg er long gone hvis jeg oppdager det igjen.  (og ja.. Så kommer tvilen, kanskje han bare er blitt flinkere til å slette?! Men jeg må jo bare prøve stole på han, vet som sagt at mye av denne redselen kommer fra tidligere erfaringer) 

Anonymkode: 4e542...465

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier også til kjæresten min at jeg ikke kan være slem mot folk. At jeg ikke klarer å avvise direkte osv. Jeg får mange flørtende meldinger fra mannfolk og han liker det ikke. Jeg svarer kort tilbake, men jeg svarer. 

Hadde han gitt faen i henne og vært totalt uinteressert så hadde han slettet og blokkert henne for lenge siden. Det må du innse! Han digger oppmerksomheten! 

Anonymkode: d3b29...55a

Du svarer fordi du digger oppmerksomheten? Eller fordi du ikke kan sette grenser? Hva er det som anderledes for deg i forhold kjæresten til ts?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en type som holdt kontakt med sin eks men skulte alt for meg.

Sa til sin eks at han var singel alle de årene vi var sammen.

Jeg kontaktet eksen joda de har hatt seg mang engang.

Ta en prat med denne eksen du.

Anonymkode: b2631...680

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er du som må jobbe med deg selv her. Hvis du ikke stoler på han så vil dere ikke få det fint sammen. 

Anonymkode: 6e038...627

Tull og tøys! Det er han som må si klart i fra til denne eksen. Eller blokkere henne. 

Anonymkode: 2021d...0a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier også til kjæresten min at jeg ikke kan være slem mot folk. At jeg ikke klarer å avvise direkte osv. Jeg får mange flørtende meldinger fra mannfolk og han liker det ikke. Jeg svarer kort tilbake, men jeg svarer. 

Hadde han gitt faen i henne og vært totalt uinteressert så hadde han slettet og blokkert henne for lenge siden. Det må du innse! Han digger oppmerksomheten! 

Anonymkode: d3b29...55a

Du er jo slem mot kjæresten din. 

Og her forteller du jo også at du ikke egentlig gir faen i de som melder deg, men digger oppmerksomheten. 

Anonymkode: 6cb5b...bbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull og tøys! Det er han som må si klart i fra til denne eksen. Eller blokkere henne. 

Anonymkode: 2021d...0a2

Jepp. 

Gjør han ikke det, er han ingen mann.

Anonymkode: 6cb5b...bbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2019 den 21.45, AnonymBruker skrev:

Umiddelbart tenkte jeg at det må koste han lite å skrive til henne at han ikke ønsker å opprettholde kontakten med henne - av hensyn til deg.

Men så kom jeg til å tenke på min egen sønn. Han har en eks som han setter stor pris på, men kun som venn. De snakkes jevnlig selv om de begge har nye partnere. Jeg tenker at når man har levd en stund så vet man å ta vare på de menneskene som gir en noe positivt. Dersom hans kjæreste skulle nektet han kontakt med eksen, kun på bakgrunn av egen usikkerhet så ville det vært trist.

Jeg synes du skulle prate med kjæresten din om forholdet til eksen. Han er jo sammen med deg nå og har neppe noen kjærestefølelser for eksen. Ville du kunne akseptere at de var venner?  

Anonymkode: 1eb70...104

Det hørtes ut som et kjekt vennskap å ta med seg videre :)  Han og eksen har det ikke på samme måte. Her er det hun som alltid tar kontakt og som tråkker over mine grenser, noe han har fortalt og som har selv har følt på. Det har vært mye rart fra henne som han selv har reagert på, men han er ikke den som greier å være tydelig nok. Han har prøvd et par ganger sammen med meg og skrevet til henne om at hun ikke trenger å skrive og gjøre slike ting som hun gjør. Det passer seg ikke, har han sagt. Likevel fortsetter hun? Selv om hun har sagt unnskyld og aldri har ønsket å tråkke på mine og hans grenser. Hun har sin egen kjæreste hun er sammen med, og selvfølgelig er det en kompis av samboeren. Alle hun har vært med siden han er i samme vennekrets. Virker ikke som hun gir slipp på han i mine øyne, men det er kanskje bare meg. 

Jeg har akseptert vennskapet mellom dem fra dag èn. Han har aldri gitt meg en grunn til å tvile frem til den dagen jeg så snappen hans og der var det mange snapper fra henne. Jeg sa ingenting. Han dro på jobbreise, jeg sjekket facebooken hans (dumme meg), og der hadde han slettet en del fra tidligere, pluss at samtalen var veldig lystbetont mellom dem. Selv om det var hun som førte samtalen, skrev han aldri stopp noen plass. Jeg spurte om å få se den (jeg tok bilder av den), og da hadde han slettet unna alt jeg ville reagert på. Derfor er ikke jeg helt begeistret over henne når hun sender han melding, selv om han svarer kort. 

:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i dine utfordringer. Jeg har også litt uro knyttet til eksen til kjæresten. Hun har han forsatt på sosiale medier og han tar tidvis kontakt med henne og hun sier at hun ikke svarer han eller svarer kun kort. Men hvorfor hun forsatt har et behov for å ha han i livet sitt er noe som jeg en rekke ganger har stilt spørsmål om. Og dersom det er slik at hun kun svarer kort eller ikke svarer, hvorfor tar han fortsatt kontakt med henne igjen selv om han vet at hun er i forhold med meg? For meg blir det tydelig at han ikke klarer å gi slipp på henne og jeg blir jo også usikker på om hun klarer å gi slipp på han siden kontakten mellom dem vedvarer. 

Jeg vil ikke være den kontrollerende eller konfronterende i forhold til kontakt hun måtte ønske å ha. Men det er helt klart noe som gjør meg urolig og utrygg ved at det er en pågående eks som stadig skal ta kontakt med henne igjen og som hun ikke kan distansere seg fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/18/2019 at 9:15 PM, AnonymBruker said:

Det er du som må jobbe med deg selv her. Hvis du ikke stoler på han så vil dere ikke få det fint sammen. 

Anonymkode: 6e038...627

Det er det da virkelig ikke. Hun skrev jo her at hun har funnet samtalelogger hvor de har sittet å mimret om det de hadde osv. Bare flaks at ts kunne banke i bordet med det, for han slettet det jo. Hvordan skal hun kunne stole på en som chatter med sitt 7 år gamle brudd for så å slette sine spor?? 

TS, jeg merker jeg blir forbanna på dine vegne. Har vært borti noe lignende selv men ikke på langt nær så ille som hos deg. Min situasjon var at eksen hans (slutt for flere år siden, ingen barn, ingen grunn til kontakt) drev å ringte han /sms i fylla. Plaget meg ikke i begynnelsen men etterhvert ble jeg irritert og lurte på hvorfor han svarte på meldingene. Det er EN EKS. Selv har jeg null kontakt med eksene mine og gir de lyd fra seg blokkerer jeg nr. 

Endte med brudd på bursdagen min faktisk når hun ringte mens vi så film og han bare MÅTTE ta den. Slo opp med han og ba han flytte. Tror han likte følelsen av at hun fortsatt tenkte på han og trengte han. 

Kanskje din også er sånn TS. At han på en måte "tenner på" å bli revet og slitt i fra 2 forskjellige jenter. Kranglet om.. Jeg vet ikke. Jeg hadde hvertfall ikke orket, derfor ville jeg bare skrive min historie til deg for å gi deg litt input. 

Ønsker deg hvertfall lykke til, du fortjener bedre enn det der ❤️

Anonymkode: c2a4f...60b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2019 den 1.56, Menchit skrev:

Du svarer fordi du digger oppmerksomheten? Eller fordi du ikke kan sette grenser? Hva er det som anderledes for deg i forhold kjæresten til ts?

Hun viser vel perspektiv til kjæresten til ts sin side? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Sokkar skrev:

Hun viser vel perspektiv til kjæresten til ts sin side? 

Helt riktig ☺️

Anonymkode: d3b29...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2019 den 21.10, AnonymBruker skrev:

"Blokker henne eller meg!" 💪🏻

Anonymkode: 82a68...480

Ultimatum er som regel en dårlig ide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis hun prøver hardt nok, tror du typen din gir etter da? I så fall er han ikke noe å samle på.

Vet han hvor mye dette plager deg? Det må da gå an å si til henne at hun går over grensen deres, og at hun må respektere det. Virker ikke det, så kan han jo velge å dyrke vennskapet som spiser opp forholdet deres, eller rett og slett bare si at nok er nok, og avslutte kontakten. Slette og evt blokkere.

Anonymkode: 245e0...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...