Gå til innhold

Hans nye flamme sender deg melding, ville du svart?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er tilfellet da, at man har opplevd at mannen er voldelig, og man vet ikke hva man skal tro, klarer ikke bryte ut. Og hennes svar ville vært avgjørende i situasjonen.

Anonymkode: a8c2f...ad8

Jeg sendte til hans eks- og fikk bekreftet mine opplevelser. Det var utrolig godt- og helt avgjørende for at jeg klarte å dra! Så takknemlig for at hun svarte meg! 

Anonymkode: bd2b5...22c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper han er så kjekk, gid i senga og snill i 99% av tiden at du føler det er verdt at han kanskje dreper deg i et raserianfall i den siste 1% av tiden. 

Hadde du synes det vært ok om datteren din ble banket av mannen sin av og til ?

Anonymkode: c37f3...b49

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sendte til hans eks- og fikk bekreftet mine opplevelser. Det var utrolig godt- og helt avgjørende for at jeg klarte å dra! Så takknemlig for at hun svarte meg! 

Anonymkode: bd2b5...22c

Hvordan la du fram meldingen og hvordan skrev du på en måte som gjorde at hun fikk sympati og ville hjelpe?

Ts

Anonymkode: a8c2f...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk blitt kontaktet av TO av damene til exen min. Har barn med han så er sikkert lett for de å finne ut hvem jeg er. Begge hadde en følese av at han var utro å begge gangene kunne jeg bekrefte at han var utro. Så begge damene dumpet han etter å ha snakket med meg. Sa jo bare sannheten itellegg til å fortelle hvor dårlig far han er,så de ikke er dumme å får ett barn med han. Som jeg sa "løp mens du enda kan".

Anonymkode: ade05...b75

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du funnet denne voldsspiralen? Kan jeg lese mer om den? Gir de fagpersonene råd og veiledning om hva man kan gjøre for å løse situasjonen?

Anonymkode: a8c2f...ad8

Ja, det gjør de. Kontakt atv (alternativ til vold). De kan alt om dette og hva som hjelper. Man kan også få komme dit på alenesamtaler dersom man trenger råd. Helt gratis og lavterskel. Google det.

Anonymkode: 4d6c2...d37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det blir ikke bra for meg, men kan jeg kreve at han går i terapi dersom vi skal fortsette forholdet?

Kan dere med hånden på hjertet si at dere aldri har sett noen klarer å forandre seg? jeg lurer oppriktig!

men jeg må bare si at honeymoon perioden virket helt riktig... 100%...

ts

Anonymkode: a8c2f...ad8

Ja, det kan du kreve. Men jeg vil anbefale deg å ta kontakt med atv først for råd om hvordan du går fram med samtalen. 

Har jobbet med voldsutsatte i mange mange år. DESVERRE endrer de færreste seg...

men de FÅ som gjør det, har et fellestrekk: de tar ansvar for eget sinne/oppførsel, og ønsker en endring. De er villige til å oppsøke hjelp, fordi de ser hvordan oppførselen deres påvirker de som er nære dem. 

NB! Vær på vakt dersom kjæresten prøver å skylde på deg (« hadde ikke du gjort meg så sint, hadde jeg ikke eksplodert,» etc). Det er STORE varseltrekanter, og betyr nesten alltid at han ikke tar ansvar for egen oppførsel. Og de som ikke tar ansvar, kan ikke endre seg. En veldig høy prosent faller inn under denne gruppen. 

En annen veldig viktig ting for deg å vite, er at volden eskalerer fort. Den begynner i det små, med sjeldne eksplosive utbrudd, men tar seg mer og mer opp ettersom tiden går. Snart blir det ukentlig, så daglig. Hooneymon-perioden er fortsatt der, men da går etterhvert den voldsutsatte på nåler av redsel for ikke å tirre den sinte. Dette provoserer den sinte enda mer, og utløser nye utbrudd. Sånn går voldsspiralen videre. 

Du må ta vare på deg selv. Fordi du er glad i, klarer du ikke å se klart. Jeg sender også at du er ung, og da er det lettere å tro på alt kjæresten sier. Du må snakke med noen som har peiling (atv), og få råd.

ellers blir ikke dette bra for deg! Lykke til❤️

Anonymkode: 4d6c2...d37

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri gjort det selv, ei heller aldri fått melding selv. Men, jeg hadde svart, for eksen min er klin kokkos, så jeg hadde nok tenkt at det var alvorlig og hun trengte hjelp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ut ifra den modellen som ble postet her så forstår jeg at jeg under hele forholdet, og den perioden han var interessert i meg også forsovet, så har jeg hver gang falt for honeymoon fasen.

Han overøser meg nå med at han skal behandle meg som en prinsesse når jeg kommer hjem, at han skal bevise hvor god han kan være. Jeg har falt for dette om og om igjen i så lang tid nå. Er det en ting han virkelig er god på, så er det honeymoon fasen. 

Åh, og jeg er så svak for den. Sier det noe om meg?

TS

Anonymkode: a8c2f...ad8

Nei kjære deg, det sier ingenting om deg. Men alt om han.

Anonymkode: 4d6c2...d37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen gang sendt melding til eksen hans, for å få hjelp til å forstå din partner enten på godt eller vondt,

eller har du noen gang selv mottatt en melding fra en eks sin nye flamme, hvor hun ber om hjelp eller spør om noe angående han personlig?

 

Ville du svart på en slik melding? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymkode: a8c2f...ad8

Ville respondert med at jeg ut av respekt ikke ville ha noe som helst med deres forhold og gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle krisemaksimerer det sånn og jeg blir lei. Ett ord om vold og alle roper i kor "psykopat!" og "kom deg vekk!". Kan de ikke prøve å ha litt forståelse? Han er snill og god 99% av tiden. Han sliter med å kontrollere sinnet sitt, og glipper en sjelden gang. Når han glipper, skader det selvfølelsen min veldig. Men jeg ser at han ellers bare er god. Han er alltid der for meg, stiller opp, prioriterer meg foran alt annet og virkelig skjemmer meg bort. Han trenger bare å forstå hvor mye det skader meg når han mister kontroll og blir voldelig.

TS

Anonymkode: a8c2f...ad8

Håper du tuller nå??

Anonymkode: 7d260...06e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det blir ikke bra for meg, men kan jeg kreve at han går i terapi dersom vi skal fortsette forholdet?

Kan dere med hånden på hjertet si at dere aldri har sett noen klarer å forandre seg? jeg lurer oppriktig!

men jeg må bare si at honeymoon perioden virket helt riktig... 100%...

ts

Anonymkode: a8c2f...ad8

Beklager å si det, men det skal svært svært mye til for at en slik mann forandrer seg. Mang en kvinne har levd i håpet om akkurat det, uten at det fikk noen lykkelig slutt. Det er betydelig større sjanse for at det utvikler seg til det verre og at han gjør deg stadig mer skade. 

Det var ikke det du ville høre, men deg er desverre slik virkeligheten er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks var voldelig mot meg og barnet. Morsinstiktet og egoismen er for stor til at jeg kommer til å si noe. Hun har avfeid ryktene, og det er jo det beste for oss. Nå har de flyttet langt unna og hun er gravid, ergo er vi fri.

 

Ofte lønner det seg å holde kjeft.

Anonymkode: 5a133...739

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg svarte den nye flammen. Hun lurte på hvordan han hadde behandlet meg. Jeg sa han heiv meg ned trappa, dyttet meg, kvalte meg, dunket hodet mitt igjennom en dør og jeg dro den dagen han mislykket med å drepe meg. Hun blei fordi hun ikke trodde meg og hun havnet på krisehjem ett år etter. Han knuste nesa hennes å ødela armen og hun har nå, 10 år etter, ennå en arm hvor albueleddet ikke virker. 

Så svar nøktern og sant om man vil svare. Men ikke forvent å bli trodd. 

Anonymkode: c1d31...c60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er tilfellet da, at man har opplevd at mannen er voldelig, og man vet ikke hva man skal tro, klarer ikke bryte ut. Og hennes svar ville vært avgjørende i situasjonen.

Anonymkode: a8c2f...ad8

Du narrer deg selv. 

«Vet ikke hva man skal tro» om mannen er voldelig - trenger du et vitne? Kan du ikke bare stole på deg selv?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff, du er fanget i voldsspiralen. 

Den går slik: 

A. Han utagerer/skremmer/er aggressiv/sint

b. Du blir redd, lei deg og eller sint.

c. Han viser anger, er lei seg for det som skjedde

d. Honeymoon-perioden setter inn: han overøser deg med kompliment, tar vare på deg, behandler deg som en dronning. 

Helt til det skjer igjen. Men han er jo så snill og god når han ikke er sint....

Denne modellen er det ikke jeg som har laget, men er utarbeidet av fagfolk som jobber med voldsutsatte. Det er helt vanlig å bagatellisere («han er jo snill 99% av tiden»), å ikke tro at man selv er et offer for vold (« han glipper kun en sjelden gang, og da skader det selvfølelsen min veldig. Men han er ikke psykopat aldså..») etc etc.

første skritt i en slik situasjon er å være ærlig med seg selv. For Jo, han utsetter deg for psykisk vold. Jo, han skader deg (psykisk), jo- en sjelden gang er for mye, og jo- det vil komme oftere og oftere. Gjerne når man har fått et familieliv, og stresset står i rekke: lange arbeidsdager, mange regninger, barn som ikke sover om natta, barn som traseer, barn som er syke...

Hvis du vil ha et godt liv, så setter du foten ned nå! Så lenge skader det skader deg, er det ikke sunt. Men du må først akseptere at han ikke bare er den snille gode personen du beskriver ham som. Han har flere sider, hvorav noen av dem er skadelige for deg (og dine potensielle barn).

blir dette bra for deg?

 

Anonymkode: 4d6c2...d37

Hei, nå ble jeg nysgjerrig. 

Du henviser til at fagfolk har beskrevet denne modellen. Har du lenke til den? 

Videre så er jeg nysgjerrig på hva som defineres som vold. Er det subjektiv oppfatning, for mens enkelte føler seg utsatt for en voldelig handling, så kan andre si at det bare er en bagatell.

Du  sier at 99 % av tiden så er han eller hun snill, men på den 100. dagen så utøver han eller hun vold vold. Hva om utbruddet er 1 gang i året, defineres det som å være i et voldelig forhold, eller kan man akseptere at partneren mister besinnelsen 1 gang hvert tredje år for at det ikke skal omtales som vold i hjemmet. 

For hvis det er slik, at man ikke kan miste besinnelsen 1 gang i året, ikke fysisk vold, men materiell vold og vold med ord, da tror jeg faktisk at begge mine samboere opp gjennom årene  kan få stempelet voldelige partnere. Den ene samboeren var også fysisk, og det ofte så hun er det i gen tvil om. 

Jeg også har vært voldelig, med ord med begge mine samboere, og en gang materiell vold. 

Anonymkode: d1718...54b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du funnet denne voldsspiralen? Kan jeg lese mer om den? Gir de fagpersonene råd og veiledning om hva man kan gjøre for å løse situasjonen?

Anonymkode: a8c2f...ad8

Google «å være offer for vold i nære relasjoner» norsk psykolog forening 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, nå ble jeg nysgjerrig. 

Du henviser til at fagfolk har beskrevet denne modellen. Har du lenke til den? 

Videre så er jeg nysgjerrig på hva som defineres som vold. Er det subjektiv oppfatning, for mens enkelte føler seg utsatt for en voldelig handling, så kan andre si at det bare er en bagatell.

Du  sier at 99 % av tiden så er han eller hun snill, men på den 100. dagen så utøver han eller hun vold vold. Hva om utbruddet er 1 gang i året, defineres det som å være i et voldelig forhold, eller kan man akseptere at partneren mister besinnelsen 1 gang hvert tredje år for at det ikke skal omtales som vold i hjemmet. 

For hvis det er slik, at man ikke kan miste besinnelsen 1 gang i året, ikke fysisk vold, men materiell vold og vold med ord, da tror jeg faktisk at begge mine samboere opp gjennom årene  kan få stempelet voldelige partnere. Den ene samboeren var også fysisk, og det ofte så hun er det i gen tvil om. 

Jeg også har vært voldelig, med ord med begge mine samboere, og en gang materiell vold. 

Anonymkode: d1718...54b

Se svaret mitt over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, solmåneogstjerner said:

Det gjør man ikke. KUN om mannen er voldelig eller noe slikt. 

Ja jeg gjorde det pga han var voldelig, fikk svar for å si det sånn..

Hadde aldri kontaktet eksen hans om andre ting!

Anonymkode: 67dd4...43b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skrekkscenarioet er at hun screenshotter og sender til han eller legger det ut offentlig og latterliggjør meg.

Anonymkode: a8c2f...ad8

Du er altså eksen her? Og den nye dama spør om han er voldelig?

Anonymkode: f7679...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...