Gå til innhold

Muslimsk rollemodell?


Kallis92

Anbefalte innlegg

Kristne har...Martin Luther King (tenker pop kultur)

Nå jeg vil si jeg liker Malcom X litt bedre. Men MLK var en grei brobygger også. Er litt usikker om Malcom X, fordi var muslimske brorskapet i USA som drepte ham eller noe selv om han selv sa at han er muslim. Men jeg respekterer han for hans realisme mot rasisme og borgerrettigheter av å være sin egen mann.

Men hvis jeg vil si rollemodell som ikke er "terrorisme, Al qaida, ISIS" som er litt kjipt.

Dave Chappelle er en komiker som er muslim tror jeg. Men ja, tror flere slikt trengs. Istedet for all elendigheten

Prøver ikke å drive med sosial manipulasjon eller noe. Men jeg synes det er bra utifra pop kultur ideal at det eksisterer slike folk. Føler det kan forene folk på en måte.

 

Endret av Kallis92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hallo..:)

Når du tenker rollemodell for muslimer, tenker du hvem de burde hatt eller hvem de faktisk har? 

Jeg vet om mange muslimer som siterer malcom x, jeg har selv hørt om ham. 

Mange muslimer ser opp til profeten, eller en av profetens følgesvenner eller koner. Eller andre profeter. Grunnen til det er at mange i religionens historie er beskrevet så detaljert i ahadith i form av handlinger og egenskaper, at man noen ganger føler man blir kjent med noen av dem og kanskje ser opp til noen spesielle.. Mange muslimer er opptatt av å følge "sunnah" som betyr profetens levemåte, dette er ikke obligatorisk og mange gjør det mer eller mindre.. Profeten blir da en rollemodell for mange muslimer verden over. 

Mange følger også med på hva de lærde sier, noen har egne YouTube kanaler og blir inspirert av dem. Mufti Menk er ganske kul.. Bare å søke opp:) 

 

Anonymkode: 33cd4...eb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...