Gå til innhold

Hvilke kredittkort er mest lønnsomme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

SAS Eurobonus for EB (selvsagt).

Trumf Visa (for EB). 

Widerøkortet (for EB)

YX (for rabatt Netflix). 

Vip (for rabatt Spotify). 

Santander (for rentefri betaling av briller). 

Jeg har hatt Ving sitt (dårlig kort, bare 500 i rabatt på reise, men ingen EB), Amex (fungerer dårlig i Troms og Finnmark), Norwegian (flyr nå bare SAS, ok kort), Shell (da jeg fikk EB via Payr) og et kort jeg ikke husker navnet på for HBO-rabatt. Det var de jeg kom på i farten. Jeg bytter ofte etter hvem som kan gi meg rabatter og EB. Har aldri betalt ei krone i rente, så er det sagt. 

Anonymkode: d2f27...acb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dem.

Joda, du får kanskje en slant.. kanskje du får 1000 kr igjen av å bruke 100 000. Men ved å bruke bankkort eller kontanter vil du spare 10-20000 kroner istedet 😉 

Anonymkode: a93fb...f51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av dem.

Joda, du får kanskje en slant.. kanskje du får 1000 kr igjen av å bruke 100 000. Men ved å bruke bankkort eller kontanter vil du spare 10-20000 kroner istedet 😉 

Anonymkode: a93fb...f51

Nei, du tar feil. 

Jeg har tjent 100 000 EB i år, og har brukt 100 000 med Eurobonuskortet, det vil si at jeg får en reise for to til USA i 2020. Jeg har ikke betalt annet enn skatter og avgifter for å fly på over 10 år. 

Jeg har også 2400 i rabatt på strømming i året. 

Så min besparelse ved kortbruk er faktisk 10-20 000 i året om ikke mer. 

Jeg sparer også i fond og til pensjon, og har kontanter på en bufferkonto. Det er ikke enten eller dette :) 

Anonymkode: d2f27...acb

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av dem.

Joda, du får kanskje en slant.. kanskje du får 1000 kr igjen av å bruke 100 000. Men ved å bruke bankkort eller kontanter vil du spare 10-20000 kroner istedet 😉 

Anonymkode: a93fb...f51

Denne tror jeg ikke noe på!  

Jeg bruker like mye, uansett om jeg betaler med bankkortet eller om det går via kredittkort først... 

Så lenge man ikke er fullstendig IDIOT og lar det gå renter på kredittkortet...   

Anonymkode: ef64f...670

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tror jeg ikke noe på!  

Jeg bruker like mye, uansett om jeg betaler med bankkortet eller om det går via kredittkort først... 

Så lenge man ikke er fullstendig IDIOT og lar det gå renter på kredittkortet...   

Anonymkode: ef64f...670

Lenge leve uvitenheten! Du finner mer informasjon om hvor manger sparer titusener ved å bruke kredittkort: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=669565&&page=162

 

Anonymkode: d1558...251

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tror jeg ikke noe på!  

Jeg bruker like mye, uansett om jeg betaler med bankkortet eller om det går via kredittkort først... 

Så lenge man ikke er fullstendig IDIOT og lar det gå renter på kredittkortet...   

Anonymkode: ef64f...670

Vel det er deg, men kredittkort vs bankkort vs kontanter er det forsket en del på. 

I snitt vil personer bruke mer penger med kredittkort enn bankkort, og mye mer enn om dem bruker kontanter.

Mine egne erfaringer og venner som også har fått lyst til å begynne med kontanter tilsier også det samme 🙂 jeg personlig kuttet ukesforbruket ganske betraktelig bare ved å begynne å bruke kontanter. På en måned har jeg halvert forbruket siden ifjor.

Om jeg fortsetter samme linja med å være mer bevisst over pengebruken og unngå små "kortsyndere", vil jeg kunne spare 50-60.000 i år, minst..

Anonymkode: a93fb...f51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du tar feil. 

Jeg har tjent 100 000 EB i år, og har brukt 100 000 med Eurobonuskortet, det vil si at jeg får en reise for to til USA i 2020. Jeg har ikke betalt annet enn skatter og avgifter for å fly på over 10 år. 

Jeg har også 2400 i rabatt på strømming i året. 

Så min besparelse ved kortbruk er faktisk 10-20 000 i året om ikke mer. 

Jeg sparer også i fond og til pensjon, og har kontanter på en bufferkonto. Det er ikke enten eller dette :) 

Anonymkode: d2f27...acb

Nesj, ingen grunn til å skaffe seg kort, snarere tvert imot.

De fleste som skaffer seg det havner i trøbbel, så det er jo bare dumt, og det er jo for å lede mennesker ut i fristelse det har sine fordeler... Ser ikke på det som fordeler en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av dem.

Joda, du får kanskje en slant.. kanskje du får 1000 kr igjen av å bruke 100 000. Men ved å bruke bankkort eller kontanter vil du spare 10-20000 kroner istedet 😉 

Anonymkode: a93fb...f51

Hvorfor spare ved å bruke bankkort? 

Anonymkode: f0799...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har:

365privat som jeg bruker til kjøp av drivstoff

Coop- Mastercard som jeg bruker når jeg handler på Coop- butikker

Ikano-kort som jeg bruker på andre matbutikker og bruker også månedsrabattene

Komplett-kort for alt annet + kjøp på nett 

Jeg sparer en del tusen i året på å bruke kredittkort. Planlegger alltid alle kjøp og driver ikke med impulskjøp og "shopping".

Anonymkode: 240f9...de8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spare ved å bruke bankkort? 

Anonymkode: f0799...61d

Personer bruker mindre penger i gjennomsnitt med bankkort og kontanter vs kredittkort. Selv om alle på et forum vil si at DE ikke gjør det såklart. Mye jobb for småpenger, skjulte maksgrenser for "sparing" og flypoeng på dato. Bedre å bare bruke mindre penger.

Lister meg ut av denne diskusjonen før den tiltrekker seg bloggere som jakter 800-1500 kr i affiliate provisjon, og avslutter med Warren Buffet som sa "avoid credit cards, just forget about them"

Anonymkode: a93fb...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personer bruker mindre penger i gjennomsnitt med bankkort og kontanter vs kredittkort. Selv om alle på et forum vil si at DE ikke gjør det såklart. Mye jobb for småpenger, skjulte maksgrenser for "sparing" og flypoeng på dato. Bedre å bare bruke mindre penger.

Lister meg ut av denne diskusjonen før den tiltrekker seg bloggere som jakter 800-1500 kr i affiliate provisjon, og avslutter med Warren Buffet som sa "avoid credit cards, just forget about them"

Anonymkode: a93fb...f51

Mye jobb? Det er jo absolutt null jobb. Man bruker bare rett og slett et annet kort til ting man uansett kjøper. 

Anonymkode: 240f9...de8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Made4u skrev:

Nesj, ingen grunn til å skaffe seg kort, snarere tvert imot.

De fleste som skaffer seg det havner i trøbbel, så det er jo bare dumt, og det er jo for å lede mennesker ut i fristelse det har sine fordeler... Ser ikke på det som fordeler en gang.

Men det er du. Jeg håndterer kredittkort godt og har alltid gjort det. Vi er mange som klarer det. Men klart, en god del klarer det ikke og må bruke kontanter. 

Anonymkode: d2f27...acb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personer bruker mindre penger i gjennomsnitt med bankkort og kontanter vs kredittkort. Selv om alle på et forum vil si at DE ikke gjør det såklart. Mye jobb for småpenger, skjulte maksgrenser for "sparing" og flypoeng på dato. Bedre å bare bruke mindre penger.

Lister meg ut av denne diskusjonen før den tiltrekker seg bloggere som jakter 800-1500 kr i affiliate provisjon, og avslutter med Warren Buffet som sa "avoid credit cards, just forget about them"

Anonymkode: a93fb...f51

Det er ikke mye jobb, men litt. Det har du rett i.

Jeg er en bonusjeger og jeg synes det er gøy. Og jeg sanker ikke bare bonus via kort men også ved å inngå avtaler. F.eks jeg inngikk en strømavtale og fikk 20 000 i bonus. Det er fire flybilletter innenlands. Strømavtalen sa jeg opp etter ett år. Så hoppet jeg på Widerøe sitt velkomsttilbud på deres kort som også var 20 000. Også fire billetter. Og jeg sier opp kortet før jeg må betale for å ha det. Jeg leter stadig etter slikt, og kan nå ta med meg mannen til USA så og si gratis. Datogrensa på disse poengene er 5 år. 

Når det gjelder strømming legger jeg bare inn et kort på Netflix og et annet kort på Spotify. Så bestiller jeg månedens rabatt, det tar jo noen sekunder, og så har jeg lagt regninga på autotrekk. Det er ikke noe arbeid. Dette gir meg som sagt 2400,- i året. 

Alle disse kredittkorta har en mengder med rabatter. Ser jeg en så bestiller jeg meg kortet, kjøper det jeg uansett skulle kjøpe, får rabatt eller bonus, og sier opp kortet etterpå. 

Jeg gjør dette fordi jeg synes det er greit å kunne fly gratis, men også gi bort reiser til familie som kanskje har det litt trangt. 

Kredittkort er gøy og lønnsomt om man gjør det riktig. Det er litt jobb, men kanskje ikke mer enn en par tre timer i måneden. 

Anonymkode: d2f27...acb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Made4u said:

Nesj, ingen grunn til å skaffe seg kort, snarere tvert imot.

De fleste som skaffer seg det havner i trøbbel, så det er jo bare dumt, og det er jo for å lede mennesker ut i fristelse det har sine fordeler... Ser ikke på det som fordeler en gang.

«De fleste» som du refererer til er stokk dumme folk som ikke betaler regningen i tide. De som bruker kredittkort riktig gjør det for å sanke bonuspoeng og rabatter.

Jeg bruker Norwegians kort, men er litt misfornøyd med at poengopptjeningen går ned fra 1 kr til 0,5 per 100 kr etter en stund😐

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Trumfvisa i Trumfbutikker, Obos visa til kjøp av konsertbilletter (10% cashback i tillegg til Obosrabatt) og Bank Norwegian til resten. Sparer vel rundt 3-5000 i året. 

Anonymkode: a9501...07d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2019 den 15.58, AnonymBruker skrev:

SAS Eurobonus for EB (selvsagt).

Trumf Visa (for EB). 

Widerøkortet (for EB)

YX (for rabatt Netflix). 

Vip (for rabatt Spotify). 

Santander (for rentefri betaling av briller). 

Jeg har hatt Ving sitt (dårlig kort, bare 500 i rabatt på reise, men ingen EB), Amex (fungerer dårlig i Troms og Finnmark), Norwegian (flyr nå bare SAS, ok kort), Shell (da jeg fikk EB via Payr) og et kort jeg ikke husker navnet på for HBO-rabatt. Det var de jeg kom på i farten. Jeg bytter ofte etter hvem som kan gi meg rabatter og EB. Har aldri betalt ei krone i rente, så er det sagt. 

Anonymkode: d2f27...acb

Mener du yA for Netflix? 😊 Og så leste jeg på VIP-kortet sin side at Spotify var en av næbdedens rabatter i september, men vet du om det er det alle måneder? 😊 Må ikke betale noe for det om man betaler i tide? Og det eneste man må gjøre er å betale tilbake i tide og betale Spotify med kredittkortet? Funker på Spotify family også? 

Endret av Kaisamaia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...