Gå til innhold

Hvorfor skal det være flaut å vise kropp, egentlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går litt i meg selv også her... Er 32år og slank veltrent kropp. Liker best å løpe ute, litt skjermet så ikke alle skal se meg. Men over til det jeg pleier å gjøre; Når jeg har trent, så legger jeg ofte ut på historie på Facebook, insta osv. Jeg kan legge ut bilder der jeg kun har en kort treningsshorts og en kort overdel der jeg viser magen. Fikk en kommentar fra venninnen min på hvordan jeg turte å legge ut så lettkledde bilder av meg. Har selv tenkt at familien min ser bildene mine, som onkel, min stesønn på 18år, fettere osv - men jeg tenker ikke de tenker noe seksuelt over dette? Håper ikke det! 

Skal ikke oppnå noe ved det, men at noen kan like kroppen min/utseende er ikke største fokuset her. Jeg liker bare å vise litt kropp. En kropp som viser resultater for jobben man har gjort 😃💪 Litt pinlig at flere av familiemedlemmer ser historien da. Andre som tenker samme? 

Bare sd på Funkygine, råflotg kropp. Går jo omtrent lettkledd hele tiden. Også foran sine lillebrødre. Tror vi må slutte å seksualisere alt jeg. Inkl jeg😄🤭🤭🤭

Anonymkode: 0b451...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du viser jo tydeligvis bare frem kroppen for kroppens skyld. Hadde du vært på stranda i bikini, på svømmekonkurranse eller noe annet så er det ikke samme greia. Å posere i små truser og korte topper viser jo et behov for at andre skal kommentere og like kroppen din. Hvorfor ellers gjør du det? Tenker du det er naturlig at menn står på samme viset? For det er nemlig det mange jenter gjør, de poserer. Man kan stå naken og være helt useksualisert, men det er fordi da er man naturlig. Jenter som viser bilde av seg sånn du forteller her er ikke naturlig. Greit, et bilde fra treninga der du står svett og rød i ansiktet, med stang og vekter, er et bilde hvor du faktisk viser hva du gjør. Ikke bare viser kropp. Det er vel der forskjellen ligger.

Anonymkode: 1a4d5...a7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor interessant er det for familie og venner at du har trent egentlig? :klo:

For meg virker det like givende som hvis du la ut bilder hver gang du har vært på do og bæsjet. "Se jobben jeg har gjort" liksom. Og ja, jeg trener også, sånn før noen kaller meg en misunnelig tjukkas.

Anonymkode: 94fe8...c02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor interessant er det for familie og venner at du har trent egentlig? :klo:

For meg virker det like givende som hvis du la ut bilder hver gang du har vært på do og bæsjet. "Se jobben jeg har gjort" liksom. Og ja, jeg trener også, sånn før noen kaller meg en misunnelig tjukkas.

Anonymkode: 94fe8...c02

Poenget er jo at de fleste gjør det. Enig at det er irriterende å se kroppslige bilder hele tiden på insta. Det er som å vise skrytebilder. Men tenker det å vise kropp generellt, det å gå i korte shorts og en liten topp - så blir det liksom seksualisert uansett. Jeg føler nesten det er litt ukomfortabelt. Ikke for ingentig jeg løper der det er lite folk. 

Anonymkode: 0b451...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er jo at de fleste gjør det. Enig at det er irriterende å se kroppslige bilder hele tiden på insta. Det er som å vise skrytebilder. Men tenker det å vise kropp generellt, det å gå i korte shorts og en liten topp - så blir det liksom seksualisert uansett. Jeg føler nesten det er litt ukomfortabelt. Ikke for ingentig jeg løper der det er lite folk. 

Anonymkode: 0b451...bcd

Det handler om at mennesker som bruker merkelig lite klær blir sett på som veldig usikre og med et stort bekreftelses-/oppmerksomhetsbehov. Det blir veldig gjennomsiktig, og jeg synes litt synd på slike. Det blir som å rope «se på meg!», det er noe stakkarslig over det. Spesielt hvis man tar selfies og legger ut på sosiale medier for «likes» og kommentarer. Slike mennesker er ganske slitsomme, og det handler ikke om seksualisering.

Jeg trener mye selv, men bruker da vanlige treningsklær og har ingen behov for å skryte. Jeg trener fordi jeg liker det, ikke fordi at andre skal se på kroppen min. Hvorfor skulle jeg ha et behov for å vise frem så mye hud som mulig? Det hadde vært veldig sært.

Anonymkode: b404c...cfb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi det er flaut, fordi det er så lite smart. En vakker kropp er synlig for alle, selv om du oppfører deg helt normalt, og ikke eksponerer deg i sosiale medier. I sosiale medier oppnår du bare å bli en snakkis, som de fleste ler hånlig av. Og da ikke av misunnelse.

Anonymkode: 9b8a1...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg tenker at du får gjøre som du vil. Jeg tenker ikke over det om noen hadde lagt ut slike bilder som du gjør, men jeg personlig ville aldri gjort det. Jeg synes helt ærlig at det er en uting å vise seg naken (med mindre alle andre er det og det forventes at du også gjør det). Selvom kropp er naturlig, trenger man ikke gå med så lite klær som mulig, nettop fordi det finnes klær. 

Anonymkode: 2dcca...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaut er det ikke, men hvorfor dette behovet får å legge det ut på sosiale medier? Er det får å få bekreftelse,er det sånn samfunnet er blitt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er flaut for mange av dine nærmeste, og pinlig for deg selv, selv om du kanskje ikke skjønner det. Jeg synes det er helt ok, og veldig fint, når jenter viser seg fram i naturlig sammenheng. Av typen trange jeans og tights når klær passer for anledning, gjerne så trange at de viser det aller meste. Men å breie seg ut på sosiale medier med skrytebilder fra treninger osv er for meg bare negative signaler omkring den personen. Det er din person som er interessant for andre. 
Hilsen mann.

Anonymkode: 9b8a1...d81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..dersom dette er såååå naturlig og normalt for deg - hvorfor da det store behovet for å understreke at du er slank og veltrent? 🤔 Det er jo nettopp det som er grunnen til at vi i det hele tatt har kroppspress..det er ikke normalen å legge ut bilder om man IKKE er slank og veltrent. De få gangene det skjer blir så opphauset og hypet at det er flaut..det understrekes liksom med 2 streker at «wow, du gjør noe som ikke er innenfor normalen!! Du er ikke slank og veltrent, men du legger ut bilder 👏🏻« 

Jeg for min del syns det er harry med slike treningsbilder..men det er sikkert fordi jeg har god nok selvtillit til å la det være. Det har liksom aldri dukket opp i hodet.. «nå må jeg få knipset noen bilder av den slanke, svette, veltrente kroppen min, for nå har jeg jogget og vært flink! Det må alle få vite! Ellers teller det ikke..» Det er jo for meg selv jeg trener, ikke for noen andre..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...