Gå til innhold

Wahabisme er ikke direkte problemet for å være ærligt


Kallis92

Anbefalte innlegg

Altså det er lett å si når ingen leser.

Har lest bibelen først, og etter det leste jeg sunni hadither ifra sunnah.com. For å si det slikt, dette er sunni islamsk kultur som blir legalisert av mennesker som følger denne religiøse kulturen, og implementerer disse som lovregler på samfunnet.

Du kan argumentere at wahabismen er konservativ og ampliferer denne kulturen på et strengt nivå. Men det forandrer ikke noe. Det blir som å si at fordi puritanere eksisterer, så er nye testamentet over om de forsvinner "katolsk kristen kultur var generelt mye av problemene da". Emm nei. Den er der hele tida. Så spiller ikke rolle hvilket muslim land det er. Så lenge de er for religion i regjering "som oftest vil finne en skyldebukk på lik linje som kristendommen i Europa var" så vil dette bare være en ting.

De eneste landene som jeg kan tenke ikke er så ille er Tyrkia og Indonesia. Og Tunisia er på vei for å bli et demokrati så det er jeg optimistisk på.

En ting jeg er optimistisk med Saudi Arabia derimot er at prinsen har reformert noen av lovene. Så jeg er mer for å samarbeide enn å bare boikotte fordi sunni muslimer har samme holdning fordi de følger samme tradisjoner og lovregler på lik linje som katolsk kristne gjør, så det er bedre å jobbe innenfra og enten overbevise eller å prate med dem, enn å heller bli opprørt over noe som er 100% naturlig i den religiøse tradisjonelle kulturen.

For kilde for reformasjon, her er personen

Så dere er dumme om du tror Saudi Arabia er ond. De er like onde som katolsk kristendommen var, det er innenfra som er problemet, hvis man prater med folk så ordner det seg.

"https://en.wikipedia.org/wiki/Mohammad_bin_Salman

He has led several successful reforms, which include regulations restricting the powers of the religious police,[13] the removal of the ban on female drivers in June 2018,[14] and weakening the male-guardianship system in August 2019.[15] Other cultural developments under his reign include the first Saudi public concerts by a female singer, the first Saudi sports stadium to admit women,[16] an increased presence of women in the workforce,[17] and opening the country to international tourists by introducing an e-visa system which can now easily be issued for foreigners from the Internet to attend events and festivals.[18] His Vision 2030 program aims to diversify the Saudi economy through investment in non-oil sectors including technology and tourism. In 2016, he announced plans to list the shares of the state oil company Saudi Aramco.[19]

Endret av Kallis92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem er det du diskuterer med, bror? Og hva er det du diskuterer? 🤔

Anonymkode: c4c8c...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvem er det du diskuterer med, bror? Og hva er det du diskuterer? 🤔

Anonymkode: c4c8c...673

Bror er noe biologiskt så jeg har aldri helt forstått den. Men hehe : D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...