Gå til innhold

Online chatting + kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før jeg skriver innlegget, vil jeg bare understreke at jeg er klar over at det jeg driver med virkelig ikke er innafor. Jeg har veldig dårlig samvittighet og føler meg som en drittperson. 

For et par måneder siden begynte jeg å prate med fyr på jodel. Det starta vel med at vi diskuterte et eller annet, også la vi til hverandre på anonym jodel-snap. Vi fant fort tonen, og har prata/snappa så å si hver dag siden. Vi har online sex og prater om hverdagslige ting. Lik humor, like interesser osv. Han sa navnet sitt en dag og jeg fant han på Instagram, så jeg vet hvordan han ser ut og hva han driver med. Han har sett ansiktet mitt også, men vet ikke hvem jeg er. Jeg har rett og slett blitt betatt av han. 

Problemet er at jeg har kjæreste. Samboer faktisk. Jeg er veldig glad i han, og han er verdens snilleste. Vi har hatt litt problemer de siste par årene, fordi følelsene mine for han har ikke vært like tilstedeværende. Han har nesten blitt mer som en kompis for meg, vi har så å si aldri sex lenger. Har hatt et par pauser, den siste i vår. Men vi trives i hverandres selskap, krangler aldri, er glade i hverandre. Kan ikke tenke meg å miste en så nær og god venn. Det er skummelt. 

Jeg har aldri vært utro før. Det var heller ikke i tankene mine at jeg skulle få et "seksuelt" forhold til han fyren på snap. Det bare ble sånn. Og nå klarer jeg ikke å slutte. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Er så glad i kjæresten, det siste jeg vil er egentlig å såre han, men jeg savner jo tydeligvis noe i forholdet vårt. Kommer aldri til å møte han fyren irl så lenge jeg har kjæreste. Men hadde jeg vært singel, hadde jeg møtt han. Ingen tvil om det. 

Noen som har vært i samme situasjon?

Anonymkode: 9f761...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange som har vært utsatt for fristelser, spørsmålet er hva man gjør med dem, og du har jo gått et stykke i å være "mentalt utro". Men det kan nå ikke sammenlignes med fysisk utroskap syntes jeg, og du har jo ikke møtt han ennå. 

Syntes du bør ta et valg, det er hverken rett for han du har flørtet med eller samboeren din at du fortsetter i samme sporet. Enten må du fortelle han du flørter med at det ikke kan bli noe mer, og at det har vært hyggelig men at du ser deg nødt til å avslutte kontakten, eller så må du gjøre det slutt med samboeren din før du satser på han nye. 

Før du gjør det ville jeg tenkt godt over om det er noe som kan gjøres mellom deg og samboeren din. Kan dere jobbe litt for å få tilbake gnisten? Hva er grunnen til at han har vært lite tilstedeværende, og kan han gjøre noe med det? Er det noe du har gjort/sagt slik at han har følt han har måttet bli mindre til stede? Hvorfor har dere hatt pauser? Grunnen til at jeg stiller disse spørsmålene er ikke for å grille deg, men som noe du kan bruke for å vurdere om noe kan gjøres. Ofte kan man nettopp gjøre noe dersom begge er villig til å gjøre en innsats. Selv om man ikke skal måtte jobbe seg ihjel for å få et forhold til å fungere, så må man legge ned en viss innsats for å bevare kjørligheten og intimiteten. Gresset gror som sagt der man sår.

Og det er ikke slik at gresset nødvendigvis er grønnere på den andre siden, husk at du ikke har truffet han du har flørtet med over nett. Risikoen er ganske stor for at man ikke er helt som på nett i virkeligheten og det er mange som har gått på en smell der de har flørtet/datet noen over lang tid online, for så få seg en solid overraskelse når man først møter dem, og de ikke var som de trodde, og man derfor finner ut at man ikke passer sammen. Dersom du kan forbedre forholdet til samboeren din, så er det jo ganske risikofylt å kaste alt på båten for en du kun har kjent noen måneder over nett og ikke har møtt. 

Anonymkode: e19ac...d6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har vært i samme situasjon?

Mange har vært der ja.

Hvorfor fortsetter du i det hele tatt når du er så fullstendig klar over at det du gjør er feil?? Ta et valg! Bli i forholdet, eller gjør det slutt. Dere kan prøve terapi om du har behov for å finne ut hva som egentlig mangler hos dere (det som gjør at du søker oppmerksomhet andre steder)

Deretter kan du ta stilling om han du snakker med: Blir du i forholdet, så kutter du han selvsagt ut! Gjør du det slutt, kan du treffe han.

Det er faktisk ikke verre enn som så.

 

Anonymkode: 7dac2...1ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresset er så og si like brunt overalt. Problemet med dagens skjermsamfunn med sosiale medier, er at det åpner stadig nye arenaer for å investere ønskedrømmene sine inn i digitale fantasikonstruksjoner.

Det du driver med nå, er regelrett utroskap. Enten stanser du med det og forsøker å få det til med samboern din, eller så sier du det til ham, eller så gir du faen og fortsetter å være utro. Egentlig mener jeg du bør si det til ham uansett, noe annet er å bedra ham. 

Anonymkode: 6c672...1ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selvinnsikt nok til å starte innlegget ditt med å si at du skjønner at du gjør noe som ikke er bra og at du føler deg som en drittperson......og det er bra 😉 For dette er skikkelig dritt-oppførsel og uten tvil en form for utroskap. Og det skjønner du selv også. Det du gjør er svik mot din samboer og du behandler han respektløst. 

Slik jeg ser det har du to valg.

Valg 1) Du skriver at du er glad i samboeren din. Dersom du virkelig er glad i samboeren din så kutter du umiddelbart kontakten med denne flørten og satser fullt ut på å få stablet forholdet deres på plass og få gnisten i forholdet tilbake. Der har begge et ansvar og du kan ikke klare dette alene, og muligens er det allerede for sent? Du kan imidlertid ikke få fart på dette forholdet med en flørt på siden og den nye mannen i "back-up". 

Valg 2) Vær ærlig med deg selv og din samboer ved å fortelle han hva du har gjort. Ta sats og prøv lykken med denne flørten som du har blitt betatt av. Jeg mener egentlig at dette er et dristig valg siden du vet forsvinnende lite om hvem denne personen er i virkeligheten. Og gresset kan være grønnere.....ja du skjønner 😉 Jeg mener imidlertid også at du bør velge dette valget dersom du vil spille med åpne kort ovenfor din samboer. Forholdet deres virker kanskje dødfødt dersom dere har hatt flere pauser og sist i vår og du allerede nå er tilbake å lukter på "den forbudte frukt"? Jeg tror samboeren din fortjener bedre.....og du selv også kanskje? Selv om jeg fortest vil ha sympati med den bedratte parten og vil være dømmende mot den som har begått en urett mot den andre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er så glad i kjæresten, det siste jeg vil er egentlig å såre han

Anonymkode: 9f761...392

Tydeligvis ikke. Du er en møkkaperson, og kjæresten fortjener bedre!

Anonymkode: 6cbfd...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 

Huff, tror jeg trengte såpass harde tilbakemeldinger. Har ekstremt dårlig samvittighet, ble nesten litt svimmel. Han fortjener så mye bedre.

Skjønner ikke hvordan jeg lot det gå så langt. Har aldri vært utro før og har alltid hatt null respekt for de som er det. Er så "lettvint" og tilgjengelig over nett. Jo flere grenser jeg brøt, jo enklere var det å bryte nye. Har nesten blitt avhengig, og har ikke klart å innrømme ovenfor meg selv at det faktisk er utroskap. 

Når det gjelder forholdet til meg og samboeren, er det helt klart jeg som har distansert meg mest over tid (lenge før dette). Har ikke følt den samme fysiske tiltrekningen, irritert meg over småting osv. Men som dere sier, gresset er ikke grønnere... Han har jo, tross alt, vært her hele tiden for meg, uansett. Og jeg oppfører meg som dritt bak ryggen på han. 

Jeg har lyst til å kutte kontakten med fyren på snap. Men syns dere virkelig jeg skal si til samboeren min hva jeg har gjort, i og med at forholdet vårt ikke er det beste fra før? Jeg tror det hadde vært over og ut for oss da..

Anonymkode: 9f761...392

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst til å kutte kontakten med fyren på snap. Men syns dere virkelig jeg skal si til samboeren min hva jeg har gjort, i og med at forholdet vårt ikke er det beste fra før? Jeg tror det hadde vært over og ut for oss da..

Du har lyst til å kutte kontakten med han på snap.......men er det ikke bare å gjøre det med en gang da? Slette han nå med det samme? Jeg synes du behandler samboeren din som søppel og var kanskje i overkant diplomatisk og forsiktig i mitt første svar her. Men du vet også selv at det du har gjort og gjør ikke er bra og ville nok ha blitt utrolig såret og skuffet dersom situasjonen var motsatt. 

I lengden mener jeg at ærlighet varer lengst og det kan godt hende at det vil bety kroken på døra for deres forhold å fortelle han dette. Men, dersom du klarer å ta et valg nå å sikte opp og frem og satse fullt ut på samboeren så kan det godt hende at dette sidespranget skal få dø ut og aldri komme til overflaten. vanskelig å si hva som blir fasiten her.  Men at dobbelspillet må slutte nå! Ja ABSOLUTT!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være så ærlig og innrømme at jeg gjorde det samme som deg en gang.. Det var selvfølgelig ikke greit, og endte med at jeg måtte ta et oppgjør med meg selv og det forholdet jeg var i. Det endte med brudd. (mitt valg, mannen min visste ingenting om dette) I ettertid angrer jeg litt på at jeg ikke prøvde å få hodet mitt på plass igjen, men spenninga som jeg opplevde med denne "utroskapen" ga meg noe mer.. Om det var verdt det, det tviler jeg på. Poenget mitt er egentlig bare at jeg skjønner deg.. Det er den oppmerksomheta som er spennende! Men tro meg, den spenninga forsvinner tilslutt der også, og så begynner du på nytt med noen andre.. Som nevnt før her, gresset er ikke grønnere osv.  

Nei, du trenger ikke si noe til samboeren din, men hvis du ønsker å fortsette være samboer må du kutte kontakt med han andre.. 

"Bær ved til bålet", sier hun i lydboka jeg hører på nå.. (Å elske og bli elsket). Synes det er godt sagt.. Hvis du ser på kjærligheta som et bål, så starter det med en gnist.. Så blir det plutselig full fyr i bålet, og kjærligheta/forelskelsen er stor. Men, hvis du bare tror at bålet kommer til å fortsette brenne like sterkt uten at man kaster på ny ved, så tar du feil. Du må hente de vedkubbene, og gjøre noe aktivt selv, for at bålet skal fortsette å brenne.. Alle forhold blir kjedeligere til slutt, og noen dør ut, akkurat som et bål gjør uten brensel. Bær ved til bålet ditt.. 😘

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...