Gå til innhold

Kone mi elsker ikke meg lenger


Mosi99

Anbefalte innlegg

Hei. Det var veldig tøft  å skrive dette .. Jeg er gift i 10 år og har 2 barn. Jeg bodde det første året av mitt liv ekteskapelig kjærlighet med min kone, som jeg giftet meg for kjærlighet og overbevisning, men etter fødselen av mitt første barn begynte min kone å prøve å unngå den ekteskapelige sengen ( sex)) av å ta vare på barnet og lignende den gangen, sliten..

hun forklare meg at sex er ikke alt i livet.. og prøvde å forklare henne at jeg  trenger sex  i mitt liv..
 Hun sier at  sex kan man ha 2 gangen eller 3 i mnd. Hun nekter å pynte seg , eller sexy undertøy , hvis hun bruker en dag, de det byter  at jeg har sagte til henne 100 ganger.. seksuelle lysten ikke er en dag eller en time, men jeg brukte tålmodighet , men ærlig talt følte jeg noen ganger et stort ønske om å nærme seg henne i sex, men hun svarte meg Nei, sliten... kommer hun tilbake så kald utpekte eller sminke og kosmetikk, men de mottar meg kjølig når jeg kommer hjem om kvelden til datoen for den til bryllupsdagen. Jeg ga henne en gave. Jeg var fornøyd med det, og jeg tenkte på meg selv at det er en mulighet til å be henne et måltid ved denne anledningen, men hun viser veldig lite interesse... Jeg var aldri fornøyd med sengen meg henne, i løpet 10 år .. Hun klarer ikke å kysse meg, eller holde meg rundt, veldig ofte luker øynene mens vi har sex... Jeg spør hva skjer,  hvorfor er du kald? Hun svarer liker ikke sex.. Hun sier gå kos deg alene på badet hvis du har lyst på sex, ikke kom til meg... Da ble jeg veldig  sint,  så hun slutta å si sånn... I løpet av disse 10 årene var off, og on hele tiden, en periode ok, 3 mnd går ned... Jeg er sliten trenger hjelp...

Til slutt tenkte jeg må snakke med henne.. Sa jeg  nå er det nok, hva er i veien..?  Hun fortalte meg at hun aldri hadde kjærlighet til meg, siden vi giftet oss, h var aldri 100%.. Foresten jeg er kjempe glad i henne.. Men klarer ikke å leve med noen som har ikke kjærlighet.  Men vi har 2 små barn..  Hun vil at jeg leve med sånn, som før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Tinkywinky skrev:

For å være helt ærlig skjønte jeg svært lite av dette her.. 

Hva var problemet med å skjønne det?

Anonymkode: 5d183...ddc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BangersBeans&Mash

Hun sa det jo selv - hun har egentlig aldri elsket deg. Hun ønsker ikke å ha sex med deg, men har det ett par ganger i mnd for din skyld. Du må velge om du vil leve sånn, men kan ikke tvinge henne til å ha mer lyst. Syns også det virker som om du forventer at hun skal kle seg og sminke seg sexy for din del, og det må du bare legge i fra deg. Småbarnstida er ikke den mest sexy perioden i livet. Hun er sikkert kjempesliten, og så har hun deg som maser i tillegg. 

Enten så må du bare gå på badet og ta hånd om deg selv, ellers så får du be om skillsmisse. Forhold kan forandre seg permanent etter at barna kommer. Hun innså antageligvis da, at hun egentlig ikke elsket deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva var problemet med å skjønne det?

Anonymkode: 5d183...ddc

Kanskje skrevet på litt dårlig norsk eller pga dysleksi. ?

Som jeg leser det så høres dette ut som et ekteskap hvor motparten ikke ser den andres behov.

Anonymkode: 54723...c01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ekteskapet deres arrangert, ts? Forsikret du deg i så fall om at også hun, ikke bare hennes far, var gira på å gifte seg med deg?

Dersom dette med at hun i grunn og bunn ble tvangsgiftet var noe du  burde ha forstått fordi det er overveldende vanlig i ditt miljø så ... ja. Da har du jo tråkket utenfor. 

Anonymkode: d1d91...ddd

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun aldri har elsket deg, så blir ikke dette bedre. Da må du enten leve med det eller skille deg.

Anonymkode: c3975...3db

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tinkywinky skrev:

For å være helt ærlig skjønte jeg svært lite av dette her.. 

vanskelig var det vel ikke å trekke essensen ut av det.

Anonymkode: c3975...3db

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen takk for alle svarene...

Hun ble ikke tvangt, hun er Norsk.. på begynnelsen hadde vi veldig fin tid.. Jeg følte at hun elsket meg over alt.. Jeg har prøvt alle muligheter. Vi har bestemt at jeg  flytte ut i en periode, fra mars til august i 2019, for å prøve å se om hun kan savne meg, leve uten meg.  Jeg var med selvom likte ikke dette inni meg.. Tenkt jeg gjør alt bare å redde dette forholdet. Så flytta jeg i april å kom tilbake i sep i år... Men jeg følte ingen forandring ,  snakket med henne før noen dager siden, hun sier at  hun klare kommer aldri gjør deg glad, Hun sier opp til deg om du skiller å selge huset, eller bor sånn er per idag, eller kanskje jeg forandre meg om 1 år.. ..  Jeg klarer ikke å velge, jeg elsker barna mine, og vil bo med de for altid.. Og elsker kone mi... 

Foresten jeg er veldig snill mot henne. Og har masse kjærlighet,  omsorg... 

Jeg legger, dusjer barna.. Jeg lager mat 60%,  hus arbeid hjelper Jeg henne. Hage arbeid tar jeg selv.. Kjøring barna til aktivitet,  bursdager kun meg. bruker helger med barna og kona. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et tips til deg: Slutt helt å mas om sex, sexy undertøy, pynte seg, sminke seg etc.

Anonymkode: c3975...3db

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et tips til deg: Slutt helt å mas om sex, sexy undertøy, pynte seg, sminke seg etc.

Anonymkode: c3975...3db

Jeg har slutta med dette før 2 år siden, jeg har gitt opp... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ufattelig kjipt ut. Du får vurdere alternativene.

Du kan gå ifra henne og risikere å bli alene evt finne deg ei ny (som kanskje ikke er så lett), eller du kan leve med henne men likevel kose deg med dine egne hobbyer og ting som gleder deg. Hadde ikke vært bekymret for å prøve en elsker heller, i ditt tilfelle...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, SM30 skrev:

Høres jo ufattelig kjipt ut. Du får vurdere alternativene.

Du kan gå ifra henne og risikere å bli alene evt finne deg ei ny (som kanskje ikke er så lett), eller du kan leve med henne men likevel kose deg med dine egne hobbyer og ting som gleder deg. Hadde ikke vært bekymret for å prøve en elsker heller, i ditt tilfelle...

Takk for svaret, jeg vet at jeg har veldig vanskelig valg, jeg personlig kan ikke leve uten kjærlighet, elsker å passe på dame mi, overask henne, gir henne masse kjærlighet, kose med henne... men med kona mi går ikke...

Samtidig har 2 små barn, og elsker deg masse, vil ikke gå fra de, og se de annen hver uke. Barna trenger bådde far, og mor.. Jeg vet at det er mitt valg, tror den vanskeligste valg som jeg har hatt. Ellers takk men det er deilig å dele med noen andre.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mohanad skrev:

Hun fortalte meg at hun aldri hadde kjærlighet til meg, siden vi giftet oss, h var aldri 100%.. 

Jeg ville absolutt tro at hun elsket deg den gang. Uansett, det er forferdelig stygt å si av henne, barnslig og umodent. Det sier man faktisk ikke til en man har valgt å gifte seg med. Kanskje har hun sagt dette mens hun var oppgitt og i forsvarsposisjon.

58 minutter siden, Mohanad skrev:

  snakket med henne før noen dager siden, hun sier at  hun klare kommer aldri gjør deg glad, Hun sier opp til deg om du skiller å selge huset, eller bor sånn er per idag,

Ts, beskylder du henne for at hun aldri gjør deg glad? Hva er det med henne som gjør at du er glad i henne?

Hvilke positive egenskaper har hun av betydning for deg? Sier du det til henne, hvorfor er du glad i henne? Viser du det, hvordan?                

Hvorfor tror du at hun ikke vil være den som skiller seg?

                                                                                                                   

Jeg ville sagt til henne: "Jeg er glad i deg. Jeg vil leve med deg og barna. Du vil også bo med meg, far til barna våre, og barna. Det er vi begge enige om. Da må vi begge gjøre det beste ut av det, fokusere på at vi har det fint sammen, prøve å gjøre hyggelige ting sammen med barna. Da innstiller vi oss på å være positive og greie med hverandre. Vi snakker på en hyggelig måte til hverandre, og ikke sier sårende ting til hverandre".

Sitat

 

eller kanskje jeg forandre meg om 1 år.. ..  Jeg klarer ikke å velge, jeg elsker barna mine, og vil bo med de for altid.. Og elsker kone mi... 

 

Sitat

Foresten jeg er veldig snill mot henne. Og har masse kjærlighet,  omsorg... 

Jeg legger, dusjer barna.. Jeg lager mat 60%,  hus arbeid hjelper Jeg henne. Hage arbeid tar jeg selv.. Kjøring barna til aktivitet,  bursdager kun meg. bruker helger med barna og kona. 

Så fint. Dere må begge være glade og fornøyde mot hverandre. Prøv begge to og bli den beste utgaven av dere selv. 

Jeg forstår at det kan være vanskelig for deg uten sex med henne, men når hun ikke vil, så må du enten velge å innstille deg på å ha det sånn, eller gå.

Dersom du er veldig snill og ordner med romantikk for henne, så blir hun nok glad. Men ikke forvent noe tilbake. Har du noen gang bare laget middag for henne, kjøpt roser, og bare vært hyggelig uten å forvente noe av henne?

Selv om hun ikke er romantisk av seg, så kommer det nok frem et smil når du er i godt humør, leker med barna, gir henne en overraskelse. U T E N å forvente noe.

Skjer dette mange ganger, så kanskje lærer hun å sette pris på deg mer og mer. 

Siden du har vært glad i henne, må hun jo også være god? Vektlegger du dette for henne? Vil du alltid hennes beste, og viser du det?

Kanskje hun vet du er misfornøyd. Det er nemlig slitsom å vite at sin partner er misfornøyd. Det beste jeg vet er når min mann viser at jeg gjør ham glad. Noe av det verste jeg vet, er når jeg føler jeg ikke er god nok for ham, at jeg er årsaken til at han er lei.

Endret av exictence
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg skjønner at dette må være utrolig tungt for deg, med også for henne. Jeg ønsker å si litt om det med kjærlighet.. Kjærlighet kommer ikke bare av følelser, kjærlighet er også et valg. Hun kan velge å elske deg, selv om hun ikke nødvendigvis føler seg seksuelt tiltrukket av deg akkurat nå. 

Den perfekte kjærligheten er tålmodig. Den er velvillig. Den tåler alt, tror alt og håper alt. Den perfekte kjærligheten tar aldri slutt. Husk at da dere giftet dere, lovet dere å holde sammen i gode men også ONDE dager. Nå er en slik ond dag. 

Jeg heier på deg og ekteskapet deres. Jeg tror at hvis dere kommer dere gjennom dette, vil forholdet blir sterkere enn noen gang. Men det krever selvfølgelig at begge to gjør sitt beste for at det skal fungere. Jeg foreslår at du tar en ordentlig prat med kona di, der du forteller henne hvor mye hun, ekteskapet og familien betyr for deg, men at du også stiller krav til at hun også må jobbe for forholdet deres. At hun også må velge å elske hver dag. At kjærlighet ikke er det samme som seksuell tiltrekning. Hvis du er heldig vil denne tiltrekningen tennes igjen når dere får jobber gjennom dette. Lykke til! 

Anonymkode: 40a5c...41b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for svaret, jeg har gjort det beste for å holde dette forholdet, jeg har har tøft tid siden ifjor juli.. Snakket masse om det, fortsatt jeg elsker henne og ha henne. Men fortsatt hun sier at jeg kan ikke gjøre deg glad... Likte veldig godt hva du skrev... Roet meg.. Takk

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et ekteskap som aldri burde vært inngått.  Spør henne om det er ok at du har sex med andre for å se om hun  bryr seg.  Gjør hun ikke det så sier ved et det meste. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Stina234 skrev:

Høres ut som et ekteskap som aldri burde vært inngått.  Spør henne om det er ok at du har sex med andre for å se om hun  bryr seg.  Gjør hun ikke det så sier ved et det meste. 

Hei Stine.. Ja, jeg har spurt.. Hun sier helt greit for meg,Gjør hva du vil..  men først du må skille deg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...