Gå til innhold

Han har ikke "helt den store planen" i første omgang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har møtt en mann av og på i noen måneder men nå begynner jeg å gå lei av å føle meg utrygg på ham. 

Jeg sier at jeg ønsker trygghet og stabilitet. 

Han sier han ikke har helt den store planen i første omgang og ikke kan forutsette hva som kommer til å skje fremover. 

Men så sender han melding nå og da og vi møtes ofte uten å ha sex. 

Bør jeg gi ham mer tid eller gå? 

Skjønner ikke hvorfor jeg kjenner en sånn helt forferdelig smerte inni meg, en stor utrygghet og jeg blir så utrolig stresset

Anonymkode: b28b1...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner virkelig ikke behovet for å begynne å mase om dette når det har gått så kort tid? Det dreper jo lysten videre for det legger et veldig press på den andre?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det å finne den aller raskeste veien mot samlivsbrudd viktig for deg?

Stresse, kave og mase. Forplikte, binde og love. Presse, pushe og konstatere. Bryte, snu og miste.

Senk skuldrene, nyt livet og se hva som skjer. Livet leker. Alle branner slukker av seg selv etter litt tid.

Anonymkode: d6d9a...3cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har vel ikke større planer i 1.omgang enn å møtes, ha sex, gå på dater, prate og bli kjent? Kanskje møtes med en viss regelmessighet? Med en vanlig jobb skal 2 møter i uka være overkommelig   

Anonymkode: 6aecc...cdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Har møtt en mann av og på i noen måneder men nå begynner jeg å gå lei av å føle meg utrygg på ham. 

Jeg sier at jeg ønsker trygghet og stabilitet. 

Han sier han ikke har helt den store planen i første omgang og ikke kan forutsette hva som kommer til å skje fremover. 

Men så sender han melding nå og da og vi møtes ofte uten å ha sex. 

Bør jeg gi ham mer tid eller gå? 

Skjønner ikke hvorfor jeg kjenner en sånn helt forferdelig smerte inni meg, en stor utrygghet og jeg blir så utrolig stresset

Anonymkode: b28b1...f7a

Du bør gå. Faktisk løpe.

Anonymkode: dd6b7...ac9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere her sier at du ikke skal stresse, men når du føler på sånn utrygghet, er det ikke så godt for deg. Du trenger mer bekreftelse enn det du får av han. Og det å starte et forhold med utrygghet og smerte, er ikke noe godt. 

Trekk deg litt unna, forsøk å ikke fokusere så mye på han. Har dere datet i noen måneder, bør han i det minste kunne gi deg litt trygghet. Kanskje forsøke å snakke om dette? Om din utrygghet?

Anonymkode: 7878a...aa1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor ofte er av og på? Er det et slags mønster i det, dvs. at dere blir bedre og bedre kjent, på vei mot noe (selv om han ikke vil definere noe ennå) eller er det at dere har kontakt når han ikke har noe bedre å finne på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare dropp han og la han være alene. Sånne menn som han der er totalt meningsløse å bruke tid på. Finn noen som faktisk har hjerne nok til å forstå at andre mennesker trenger føle seg trygg på dem, der ting som "ta det som det kommer" utelukkende bidrar til at folk blir stresset og føler seg 1000 ganger mer ensom enn de gjorde alene. Du trenger ikke en sånn egoistisk liten dritt og det er faktisk menn der ute som ville vært glad for å kalle deg for kjæresten sin og som trenger akkurat det samme som deg. La nå han der treffe en dame av hans eget kaliber så kan de bruke livet på å la være å treffes, la være og kalle hverandre kjæreste, la være å planlegge en fremtid osv, mens du koser deg sammen med noen som gir deg alt det der.

Anonymkode: 59477...a62

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen måneder og han vet fortsatt ikke?  Da er det på tide at du lytter til magefølelsen og dumper han! Jeg tenker at om jeg hadde truffet en mann jevnlig i noen måneder, la oss si 3 mnd,  og han fortsatt ikke kunne si noe om hva han tenker eller føler - da er man noens pausefisk mens de ser seg om etter noe annet. 

Dere er på helt forskjellige steder ang hva dere ønsker. Han hører hva du sier ang stabilitet og trygghet, men gir det ikke til deg, og jeg mistenker at han ikke ønsker å gi det til deg heller.  Din magefølelse som  sier at du er redd og  stresset er tegn nr 1 på at du bare skal la han gå, og konsentrere deg om å finne en som er på samme side i boka som deg. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hatt dårlig erfaring med menn som sier "tar det som det kommer". Som regel så betyr det at de ikke er ute etter noe seriøst. Selvfølgelig kan man forandre mening etterhvert, men orker du virkelig å bruke tid på en som ikke vet hva han vil?

Anonymkode: 4b1e9...a3f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det å finne den aller raskeste veien mot samlivsbrudd viktig for deg?

Stresse, kave og mase. Forplikte, binde og love. Presse, pushe og konstatere. Bryte, snu og miste.

Senk skuldrene, nyt livet og se hva som skjer. Livet leker. Alle branner slukker av seg selv etter litt tid.

Anonymkode: d6d9a...3cb

Tja. Dersom man hele tiden nevner dette, men jeg syntes det er lov å ønske å vite hvor man står etter si tre måneders tid. Ikke at man trenger å love bort halve kongeriket og flytte sammen sporenstreks, men å "ikke ha de helt store planene" og ikke vite hva som skjer er ikke veldig betryggende dersom man selv ønsker noe litt mer seriøst. Man vet jo gjerne om man ønsker å gå videre i relasjonen i det minste. 

Anonymkode: 2ad28...b38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare dropp han og la han være alene. Sånne menn som han der er totalt meningsløse å bruke tid på. Finn noen som faktisk har hjerne nok til å forstå at andre mennesker trenger føle seg trygg på dem, der ting som "ta det som det kommer" utelukkende bidrar til at folk blir stresset og føler seg 1000 ganger mer ensom enn de gjorde alene. Du trenger ikke en sånn egoistisk liten dritt og det er faktisk menn der ute som ville vært glad for å kalle deg for kjæresten sin og som trenger akkurat det samme som deg. La nå han der treffe en dame av hans eget kaliber så kan de bruke livet på å la være å treffes, la være og kalle hverandre kjæreste, la være å planlegge en fremtid osv, mens du koser deg sammen med noen som gir deg alt det der.

Anonymkode: 59477...a62

Wow. Det der var så bra skrevet at jeg tok et screenshot for å ta vare på det til senere. 🙂 Jeg er ikke trådstarter.

Anonymkode: df65f...6c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, visp skrev:

Jeg skjønner virkelig ikke behovet for å begynne å mase om dette når det har gått så kort tid? Det dreper jo lysten videre for det legger et veldig press på den andre?

 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det å finne den aller raskeste veien mot samlivsbrudd viktig for deg?

Stresse, kave og mase. Forplikte, binde og love. Presse, pushe og konstatere. Bryte, snu og miste.

Senk skuldrene, nyt livet og se hva som skjer. Livet leker. Alle branner slukker av seg selv etter litt tid.

Anonymkode: d6d9a...3cb

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste har vel ikke større planer i 1.omgang enn å møtes, ha sex, gå på dater, prate og bli kjent? Kanskje møtes med en viss regelmessighet? Med en vanlig jobb skal 2 møter i uka være overkommelig   

Anonymkode: 6aecc...cdc

Når TS skriver at hun har truffet fyren i flere måneder, så synes jeg det er helt legitimt å ønske noe mer konkret. Ikke ring på fingeren og rekkehus, men et svar på hvor veien går og om han faktisk er ute etter et forhold eller ikke. Når man er kommet til et punkt i livet der man har behov for en livspartner, kan man ikke kaste bort et halvår på hver tulling som bare vil "ha det chill og se det an". Ting må utvikle seg, man må ha samme mål for datingen, ellers er det hasta la vista.

Anonymkode: e5a0f...182

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Wow. Det der var så bra skrevet at jeg tok et screenshot for å ta vare på det til senere. 🙂 Jeg er ikke trådstarter.

Anonymkode: df65f...6c9

Jeg screenshottet også 😆😂 Veldig bra skrevet ja. 

Anonymkode: 4af4d...fa1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Dersom man hele tiden nevner dette, men jeg syntes det er lov å ønske å vite hvor man står etter si tre måneders tid. Ikke at man trenger å love bort halve kongeriket og flytte sammen sporenstreks, men å "ikke ha de helt store planene" og ikke vite hva som skjer er ikke veldig betryggende dersom man selv ønsker noe litt mer seriøst. Man vet jo gjerne om man ønsker å gå videre i relasjonen i det minste. 

Anonymkode: 2ad28...b38

Enig!

Det er også relativt uaktuelt at karen er så veldig 😍 når han etter flere måneder (og sex) er sånn " vi får se da vettu". Det er ingen mann som er sånn hvis han føler wow her har jeg funnet drømmedama! Høres dessverre veldig  ut som han syns tingenes tilstand er ok og så holder han mulighetene åpne om /når han finner noe bedre til å bare fade ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På 18.9.2019 den 16.51, Jr.Garcon skrev:

Enig!

Det er også relativt uaktuelt at karen er så veldig 😍 når han etter flere måneder (og sex) er sånn " vi får se da vettu". Det er ingen mann som er sånn hvis han føler wow her har jeg funnet drømmedama! Høres dessverre veldig  ut som han syns tingenes tilstand er ok og så holder han mulighetene åpne om /når han finner noe bedre til å bare fade ut.

Med den tankegangen der så vil i hvert fall ingen ha vedkommende som livspartner. Synd nordmenn er så frekke og uoppdragne i dag. Er en grunn for at jeg holder meg singel. Hvis alle skal leke med andres følelser og holde folk på «gress» fordi de er på utkikk etter noe bedre som du sier, så sier det mer om den som leter etter noe «bedre» enn den som blir holdt for narr. Og ingen «drømmepartner» vil uansett lande med en som er kynisk, arrogant og tror de er guds gave til motsatte kjønn og verden generelt. En bedre tankegang er å tenke at man ikke passer sammen av ulike grunner. Man fortjener noe bedre når man blir behandlet dårlig. Hadde blitt fornærmet om noen holdt meg på gress for å finne noe bedre, da jeg faktisk er en god partner, og er ekte, ærlig og omtenksom. Sånn kutter man bånd til menneskeheten og mister total tillit og heller føler for å forsvare seg så fort noen viser interesse. Men sånn er folk i dag, uansett vennskap eller kjærlighet. Man slipper alle slags mennesker inn, som er mindre heldige enn deg kanskje, også bruker de deg bare, som om de er så mye bedre selv osv. Savner modenheten og intellektet til mennesket og den sunne og aksepterende kjærligheten til at alle er ulike og like mye verd.

Anonymkode: 2623a...35b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2019 den 16.51, Jr.Garcon skrev:

Enig!

Det er også relativt uaktuelt at karen er så veldig 😍 når han etter flere måneder (og sex) er sånn " vi får se da vettu". Det er ingen mann som er sånn hvis han føler wow her har jeg funnet drømmedama! Høres dessverre veldig  ut som han syns tingenes tilstand er ok og så holder han mulighetene åpne om /når han finner noe bedre til å bare fade ut.

Akkurat dette har jeg også tenkt. Jeg har møtt andre menn som snakker om barn, flytte sammen og fremtid etter tre måneder så at han er som han er er ikke så veldig lovende. Har kuttet han ut nå. Han kjempet ekstremt lite for at jeg ikke skulle gå. Så det var rett avgjørelse :( 

Anonymkode: b28b1...f7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat dette har jeg også tenkt. Jeg har møtt andre menn som snakker om barn, flytte sammen og fremtid etter tre måneder så at han er som han er er ikke så veldig lovende. Har kuttet han ut nå. Han kjempet ekstremt lite for at jeg ikke skulle gå. Så det var rett avgjørelse :( 

Anonymkode: b28b1...f7a

Huff, så dritt :troest:  men høres ut som riktig avgjørelse og da er du jo ledig for å treffe en kar som ønsker det samme som deg 😄

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med den tankegangen der så vil i hvert fall ingen ha vedkommende som livspartner. Synd nordmenn er så frekke og uoppdragne i dag. Er en grunn for at jeg holder meg singel. Hvis alle skal leke med andres følelser og holde folk på «gress» fordi de er på utkikk etter noe bedre som du sier, så sier det mer om den som leter etter noe «bedre» enn den som blir holdt for narr. Og ingen «drømmepartner» vil uansett lande med en som er kynisk, arrogant og tror de er guds gave til motsatte kjønn og verden generelt. En bedre tankegang er å tenke at man ikke passer sammen av ulike grunner. Man fortjener noe bedre når man blir behandlet dårlig. Hadde blitt fornærmet om noen holdt meg på gress for å finne noe bedre, da jeg faktisk er en god partner, og er ekte, ærlig og omtenksom. Sånn kutter man bånd til menneskeheten og mister total tillit og heller føler for å forsvare seg så fort noen viser interesse. Men sånn er folk i dag, uansett vennskap eller kjærlighet. Man slipper alle slags mennesker inn, som er mindre heldige enn deg kanskje, også bruker de deg bare, som om de er så mye bedre selv osv. Savner modenheten og intellektet til mennesket og den sunne og aksepterende kjærligheten til at alle er ulike og like mye verd.

Anonymkode: 2623a...35b

Bra sagt 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...