Gå til innhold

Føler meg totalt mislykket og overkjørt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha flyttet sammen med kjæresten, ser jeg hvor mislykket jeg er. Han hevder seg på de fleste områder og er som person belærende. Han behandler meg veldig bra, men når alt jeg har er "b-vare" i forhold til det han har, blir jeg såret. Som eksempel: Jeg har en gammel opel, han har den nyeste volvoen. Han kommer med utsagn som " billig blir alltid dyrt" hvis jeg må reparere boe eller " kunne aldri kjørt rundt i en veldig gammel bil, no offence"

Skulle så mye heller ønske at han kunne si noe hyggelig som: Jeg beundrer hvordan du har firvaltet pengene dine, for du har virkelig hatt et stramt budsjett.

Hvis han skal vaske bilene, tar han sin nøye mens "søpla" mi rasker han over.

Har lagt ut bilen for salg nå, og siden han aldri har sagt noe positivt om den, er jeg redd det kun blir vrakpant. Hans kommentar var " husk nå på at det er mange som ikke har så høy standard. Det er mange i lavinntektsyrker som sykepleiere som er vant med slik standard"

Selv er jeg lærer og tjener dårligere enn en sykepleier.

Jeg har opplevd mye og samler på gode minner. Reise har vært en prioritet, og jeg har fått det til som student. Dette er heller aldri noe han sier noe fint om. 

Jeg begynner å granske meg selv. Tenker på alt i fortiden i sakte film og ser på feil. 

Kjenner nesten lysten til å flytte tilbake til mitt, i hans øyne "trsiler trash" liv hvor jeg føler meg bra nok.

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 01b1c...e48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og du er sammen med denne rølepaven fordi...?

Du får det bedre uten ham! En kjæreste skal bygge deg opp, ikke bryte deg ned!

Anonymkode: 10b62...d7b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha flyttet sammen med kjæresten, ser jeg hvor mislykket jeg er. Han hevder seg på de fleste områder og er som person belærende. Han behandler meg veldig bra, men når alt jeg har er "b-vare" i forhold til det han har, blir jeg såret. Som eksempel: Jeg har en gammel opel, han har den nyeste volvoen. Han kommer med utsagn som " billig blir alltid dyrt" hvis jeg må reparere boe eller " kunne aldri kjørt rundt i en veldig gammel bil, no offence"

Skulle så mye heller ønske at han kunne si noe hyggelig som: Jeg beundrer hvordan du har firvaltet pengene dine, for du har virkelig hatt et stramt budsjett.

Hvis han skal vaske bilene, tar han sin nøye mens "søpla" mi rasker han over.

Har lagt ut bilen for salg nå, og siden han aldri har sagt noe positivt om den, er jeg redd det kun blir vrakpant. Hans kommentar var " husk nå på at det er mange som ikke har så høy standard. Det er mange i lavinntektsyrker som sykepleiere som er vant med slik standard"

Selv er jeg lærer og tjener dårligere enn en sykepleier.

Jeg har opplevd mye og samler på gode minner. Reise har vært en prioritet, og jeg har fått det til som student. Dette er heller aldri noe han sier noe fint om. 

Jeg begynner å granske meg selv. Tenker på alt i fortiden i sakte film og ser på feil. 

Kjenner nesten lysten til å flytte tilbake til mitt, i hans øyne "trsiler trash" liv hvor jeg føler meg bra nok.

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 01b1c...e48

Du har jo misforstått helt  :ler: det er jo HAN, ikke du som er en mislykket person.  For en tragisk kar!!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan få deg til å føle deg dårlig uten din tillatelse. Rett opp ryggen og vær stolt av alt du har fått til.

Når det er sagt høres han ut som en jålebukk. Kanskje en litt "enkel" sjel, som ikke har den samme dybden som deg? For slike kan fort den nyeste Volvoen framstå som meningen med tilværelsen.

Så jeg vil heller si at Kanskje det er mer det som vil bli et problem her - at han er litt for enkel I hodet sitt for deg?

Anonymkode: 2327b...a93

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har et poeng, men fremfører det på feil måte. 

Anonymkode: 80ba6...7e8

Ja, så absolutt. Er også noe som heter at det er dyrt å være fattig. Nå er jeg ikke fattig, men rikdom avler mer rikdom for de som er fornuftige.

Han kommenterer også negativt de som sammenligner priser og er for fokuserte på det. Men, jeg tenker at dette vitner om hvor bortskjemt han har vært. Har du 6000 å leve for, vet du nøyaktig hvordan du får vridd mest mulig ut av hver krone, og ja, da blir nok fokus overdrevent mye på pris, men har man ikke mer,så har man ikke mer. Derfor er det dyrt å vøre fattig, for ofte handles de dårligste produktene, hva gjelder næring og ting

TS

Anonymkode: 01b1c...e48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, det der hadde jeg ikke giddet. Enten må du opplyse ham om hvordan han får deg til å føle deg og be ham skjerpe seg, eller så ville jeg flyttet ut. 

Anonymkode: 51f78...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har jo rett i det meste da, spesielt om bilen er gammel.

 

Du kan jo spørre deg selv: 

Ville du vasket en 30 års gammel vaskemaskin og polert og pusset den HELT fin, eller ville du vasket og gjort en helvetes bra jobb med den nye vaskemaskinen du har? Selvfølgelig tar du den nye vaskemaskinen og gjør en bedre jobb på den, fordi den er nyere og finere. 
Det blir det samme på gamle biler, spesielt om bilen er et dritt merke og ikke noe "sporty".

Ja, kan hende han er litt "overdreven" men han har jo et poeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Darkrobin27 skrev:

han har jo rett i det meste da, spesielt om bilen er gammel.

 

Du kan jo spørre deg selv: 

Ville du vasket en 30 års gammel vaskemaskin og polert og pusset den HELT fin, eller ville du vasket og gjort en helvetes bra jobb med den nye vaskemaskinen du har? Selvfølgelig tar du den nye vaskemaskinen og gjør en bedre jobb på den, fordi den er nyere og finere. 
Det blir det samme på gamle biler, spesielt om bilen er et dritt merke og ikke noe "sporty".

Ja, kan hende han er litt "overdreven" men han har jo et poeng

Men det handler jo ikke om bilen, sånn egentlig. Det handler om hans generelle holdning ovenfor henne, og fra det Ts skriver så virker det som om respekt er totalt fraværende fra hans side.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Darkrobin27 skrev:

han har jo rett i det meste da, spesielt om bilen er gammel.

 

Du kan jo spørre deg selv: 

Ville du vasket en 30 års gammel vaskemaskin og polert og pusset den HELT fin, eller ville du vasket og gjort en helvetes bra jobb med den nye vaskemaskinen du har? Selvfølgelig tar du den nye vaskemaskinen og gjør en bedre jobb på den, fordi den er nyere og finere. 
Det blir det samme på gamle biler, spesielt om bilen er et dritt merke og ikke noe "sporty".

Ja, kan hende han er litt "overdreven" men han har jo et poeng

De fleste har et annet forhold til bilen sin enn til en vaskemaskin. Hadde eldre bilmodeller når jeg var yngre, student osv. men var jo glad i bilene min for det.

Typen til TS vet jo også at TS må/skal fortsette å bruke den bilen (ute blant folk, parkere på jobb osv.) I min verden er du rett og slett en jævlig motbydelig kar hvis du lirer av deg sånt som denne karen gjør. Var det ikke kjipt å kjøre med den bilen før, så ble det muligens kjipere nå? Den var lissom ikke verdt en vask. Så er det av alle typen din som får deg til å føle deg som en dritt fordi du ikke har fin nok/ny bil - parallelt som han er cocky med sin egen nye bil :ler:

Det hele koker ned til at han ved sin oppførsel gir TS en dårlig selvfølelse/selvbilde, så det er relativt obvious at man ikke automatisk blir en kul kar av å ha ny bil- karen er jo en helt patetisk partner.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...