Gå til innhold

Hvorfor er folk så opptatt av at alt skal være billig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er rett og slett det at man har forskjellige interesser. 

Ikke alle er opptatt av at klærne eller veskene skal være av de rette merkene. 

Noen bruker penger på dyr sykkel, ski eller bil for eksempel. 

Andre på interiør, dyrt kjøkken eller bad, eller ny sofa. 

Noen er opptatt av lyd og bilde, og legger penger i det eller dyr PC f.eks. 

De aller fleste kan ikke kjøpe det dyreste av alt.

Anonymkode: 274aa...0c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi jeg er en fattig boms som må kjøpe klær på Fretex. Dessuten er det sløseri å kjøpe bukser til 800 kroner når man kan få det billigere.

Jeg får mye mat for det som jeg sparer. Og gjett hva! Jeg kjøper også helst mat på halv pris, slik at jeg sparer enda mer. Fysj og skam. 

Det sparer også miljøet å kjøpe ting som normalt sett burde ha vært kastet. 

Og dette gjør at jeg snart har et gjelddfritt hus og på sikt kan få det fint som pensjonist.  For det er nemlig ikke penger inn som teller mest. Det er pengene som går ut som har mest å si.

Anonymkode: aee4e...e5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg er en fattig boms som må kjøpe klær på Fretex. Dessuten er det sløseri å kjøpe bukser til 800 kroner når man kan få det billigere.

Jeg får mye mat for det som jeg sparer. Og gjett hva! Jeg kjøper også helst mat på halv pris, slik at jeg sparer enda mer. Fysj og skam. 

Det sparer også miljøet å kjøpe ting som normalt sett burde ha vært kastet. 

Og dette gjør at jeg snart har et gjelddfritt hus og på sikt kan få det fint som pensjonist.  For det er nemlig ikke penger inn som teller mest. Det er pengene som går ut som har mest å si.

Anonymkode: aee4e...e5a

Beklager skrivefeil. Gjelddfritt,skulle det stå 🙂

Anonymkode: aee4e...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Beklager skrivefeil. Gjelddfritt,skulle det stå 🙂

Anonymkode: aee4e...e5a

Urk... Gjeldsfritt! Skriver fra telefonen min, så er ikke greit det her 😂

Anonymkode: aee4e...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 7-800 er helt OK for en bukse. Sånn for øvrig varierer det hva folk synes er surt og billig. Jeg synes 400 000 for en bil er dyrt, andre synes det er billig. Jeg synes 25 000 for en sykkel er helt OK, andre synes det er svindyrt. Kommer an på hva man synes det er vest å bruke penger på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er også mange som synes at mange ting bør bli mye dyrere, og jeg er en av dem. Biler, drivstoff, flybilletter og rødt kjøtt for å nevne noe. Vær så god, skru opp prisen til et tredoble. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt mine billigbukser lengre enn det.

Anonymkode: e6a88...117

Men hvor mange bukser har du? Har du 15 bukser så varer de selvsagt lenger enn når man har 5.... Fordi du ikke bruker hver enkelt like mye 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, altflyter skrev:

Men hvor mange bukser har du? Har du 15 bukser så varer de selvsagt lenger enn når man har 5.... Fordi du ikke bruker hver enkelt like mye 

Jeg har 4.

Anonymkode: e6a88...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har 4.

Anonymkode: e6a88...117

Veksler litt på med kjole og strømpe også, men allikevel altså...

Anonymkode: e6a88...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 4.

Anonymkode: e6a88...117

Da vil jeg gjerne ha din magiske oppskrift på å få billigbukser til å vare i mer enn 10 år uten at de ser ræl ut 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi når man har sett omtrent alt av produkter innenfor en kategori, hørt omtrent alle tilbakemeldingene fra kunder om produktene, så forstår man at det ikke alltid er en sammenheng mellom pris og kvalitet.

Jeg har opplevd billigprodukter som koster 10 kr som er bedre kvalitet enn noe som selges til 200kr. Dette flere ganger. Hvis man liker å kaste bort 200kr her og der, så for all del. Men jeg ønsker å ha penger til andre ting.

Anonymkode: e619b...de7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Det er svindyrt" ogg jeg sitter her bare "eh nei??" 

Når man synes en bukse til 800 er dyrt liksom?? Det går jo på prioriteringer.... selvfølgelig blir det dyrt om du skal gå på shopping til hver jævla uke. Men hva er det folk gjør siden alt er så dyrt?

Anonymkode: 6059a...ca8

Husk på at en del må jobbe en hel dag for å sitte igjen med 800 kr etter skatt. Da er det kanskje ikke så rart at man synes det begynner å bli dyrt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Det er svindyrt" ogg jeg sitter her bare "eh nei??" 

Når man synes en bukse til 800 er dyrt liksom?? Det går jo på prioriteringer.... selvfølgelig blir det dyrt om du skal gå på shopping til hver jævla uke. Men hva er det folk gjør siden alt er så dyrt?

Anonymkode: 6059a...ca8

Oy, du har råd å kjøpe bukse til den prisen jeg og min datter må bruke på mat i 8-9 dager😅, du er heldig😊.

Anonymkode: b633d...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og forhåpentligvis betaler man også litt for at de som sydde buksa skal ha levelige arbeidsforhold og en lønn til å leve av. 

Anonymkode: 5a15f...7e3

Det er ganske naivt å tror at de som sydde buksa nødvendigvis sitter igjen med noe mer fordi butikken tar seg latterlig godt betalt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe som heter å spare seg til fant, mange som ser bare på prisen og synes noe er dyrt uansett hva det koster. Jeg ser etter kvalitet når jeg skal kjøpe noe og heller sparer litt hvis det koster ekstra, det blir ikke billig i lengden hvis man må kjøpe den samme tingen flere ganger på grunn av elendig kvalitet.

Ser ikke vitsen i å for eksempel kjøpe en kaffetrakter til 300,- som varer i 2 år når man får kaffetraktere til 2000,- som varer i 10-15 år. Ved å velge et alternativ som er dyrere men med bedre kvalitet så sparer man faktisk penger i det lange løp, forresten så smaker ofte kaffen fra billige traktere høgg og da må man sitte der med sur kaffesmak i kjeften fordi man bare skulle spare noen kroner.

Dette gjelder stort sett alt man kjøper om det mat, klær, elektronikk eller tjenester. Billig er som regel ikke bra og det blir dyrere i lengden enn om hadde valgt dyrt men bra i første omgang.

Anonymkode: 0e7ef...b9f

Jeg er helt enig med deg - man kan spare seg til fant. Husholdningsapparater slik som en skikkelig kaffetrakter er absolutt verdt å bruke penger på, men blant annet håndsåpe, stearinslys, pledd til sofaen og "fast-fashion" interiørartikler syntes jeg fort det blir unødvendig å bruke "mye" penger på.

Så jeg vil si meg enig men uenig med deg. Billig kan være vel så bra, og noen ganger bedre; men visse ting bør man legge noen kroner i hvis man har mulighet til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har kjøpt billige strømpebukser som raknet når man tok dem på, og dyrere som jeg har kunnet bruke flere ganger. 

Hva liker miljøet best? 🤪

Anonymkode: eee43...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi jeg er en fattig boms som må kjøpe klær på Fretex. Dessuten er det sløseri å kjøpe bukser til 800 kroner når man kan få det billigere.

Jeg får mye mat for det som jeg sparer. Og gjett hva! Jeg kjøper også helst mat på halv pris, slik at jeg sparer enda mer. Fysj og skam. 

Det sparer også miljøet å kjøpe ting som normalt sett burde ha vært kastet. 

Og dette gjør at jeg snart har et gjelddfritt hus og på sikt kan få det fint som pensjonist.  For det er nemlig ikke penger inn som teller mest. Det er pengene som går ut som har mest å si.

Anonymkode: aee4e...e5a

Du er ikke fattig  (les: Du eier en bolig)

At du prioriterer vekk klær er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...