Gå til innhold

Hvorfor er folk så opptatt av at alt skal være billig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Det er svindyrt" ogg jeg sitter her bare "eh nei??" 

Når man synes en bukse til 800 er dyrt liksom?? Det går jo på prioriteringer.... selvfølgelig blir det dyrt om du skal gå på shopping til hver jævla uke. Men hva er det folk gjør siden alt er så dyrt?

Anonymkode: 6059a...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns bukse til 800 er svindyrt fordi jeg har dårlig råd og det går ganske mye  ut over økonomien min om buksa mi blir ødelagt og jeg må ha ny som ikke er villig. Kjøper dog den svindyre suden den holder lenger.

Anonymkode: d3cbb...51a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

800 for bukse er dyrttttttt. Kjøper mine på salg maks 350.

Anonymkode: a8544...5d1

800 kr er ikke dyrt for en bukse. Kanskje dyrt for deg, men da er du vandt med å kjøpe billige klær.

Anonymkode: 857e0...922

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

800 kr er ikke dyrt for en bukse. Kanskje dyrt for deg, men da er du vandt med å kjøpe billige klær.

Anonymkode: 857e0...922

800 kr er mye penger for ei bukse uansett. Da betaler man for at buksa skal ha et spesielt merke og det er heldigvis ikke alle som er opptatt av den type status. 

Anonymkode: de617...a05

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine 800-og oppoverbukser har jeg hatt MYE lengre enn billigbukser. 

Anonymkode: eee43...8f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Det er svindyrt" ogg jeg sitter her bare "eh nei??" 

Når man synes en bukse til 800 er dyrt liksom?? Det går jo på prioriteringer.... selvfølgelig blir det dyrt om du skal gå på shopping til hver jævla uke. Men hva er det folk gjør siden alt er så dyrt?

Anonymkode: 6059a...ca8

800 er vel innafor, men dyrt hvis man vet den koster 399 på salg om x uker. Eventuelt har et litt stramt budsjett, da er 800 kr altfor mye for et par bukser.

Av alle mulige økonomiske prioriteringer så er ikke bukser til 800 kr noe som blir prioritert :ler: men jeg ender dessverre opp med å gi rundt en 1000 lapp (hvis det ikke er salg) fordi jeg ikke orker jeans som ikke passer ordentlig og har ok kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg kjøpte ei bukse til 1200,-, varte ett år:fnise:

Kun kjøpt billig bukser etter det, den dyreste jeg har er 500 kr, ikke er den noe særlig god og gå i.

Penger og kvalitet går ikke alltid hånd i hånd.

Anonymkode: d4a08...e77

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Billig-folk er det verste jeg vet.

Anonymkode: 5565c...951

Er det mulig å skrive noe sånt?? Du kan ikke ha mange utfordringer i livet.. Du er klar over at det er stor forskjell på økonomien til folk? Noen har ikke annet valg enn å handle så billig man kan. 

Anonymkode: 1c259...851

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Billig-folk er det verste jeg vet.

Anonymkode: 5565c...951

Og jålete snobber er det verste jeg vet.  Voks opp !

Anonymkode: 63168...1ae

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

800 kr er mye penger for ei bukse uansett. Da betaler man for at buksa skal ha et spesielt merke og det er heldigvis ikke alle som er opptatt av den type status. 

Anonymkode: de617...a05

Nei, man betaler ikke nødvendigvis for et merke, men for kvalitet. Bukser over tusen kroner begynner å bli dyrt, 800 kr for en bukse er faktisk ikke dyrt.

Anonymkode: 857e0...922

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke råd til så dyre bukser. Jeg kjøper 3 for 2 på KappAhl og lapper dem om jeg må. Har buksene gjerne i minst 5-6 år før jeg kjøper nye.

Anonymkode: 407d7...926

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man betaler ikke nødvendigvis for et merke, men for kvalitet. Bukser over tusen kroner begynner å bli dyrt, 800 kr for en bukse er faktisk ikke dyrt.

Anonymkode: 857e0...922

Og forhåpentligvis betaler man også litt for at de som sydde buksa skal ha levelige arbeidsforhold og en lønn til å leve av. 

Anonymkode: 5a15f...7e3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jålete snobber er det verste jeg vet.  Voks opp !

Anonymkode: 63168...1ae

Jeg er langt ifra snobb. Er temmelig normal og kjedelig.

Anonymkode: 5565c...951

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og forhåpentligvis betaler man også litt for at de som sydde buksa skal ha levelige arbeidsforhold og en lønn til å leve av. 

Anonymkode: 5a15f...7e3

Dette!

 

Synes det er helt jævlig at folk har skapet fult av klær og samtidig kjøper enda mer i dårlig kvalitet til en rimelig penge - laget av mennesker som lever på nesten ingenting. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle har god råd

Anonymkode: d8f5f...8ff

Jeg har god råd i følge noen, lufattig i andre øyne. Men jeg lever faktisk greit. Eller er jeg bare jævla god til å prioritere? Eller vent...det må man ikke tro. Hylekoret kommer til å "så du er så jævla mye bedre enn oss andre tror du?". Men jeg begynner å lure.. det er bare å se på hvor du kan få maten til rimeligere pris. Hvilke dyre vaner du har. Om det er noe du kan kutte ut. 

Men jeg legger veldig merke til dette her! Aldri ser jeg noen skrive "kjøp heller dyrt, det holder lenger" alle er bare sånn "det er svindyrt!!!!"

Anonymkode: 6059a...ca8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...