Gå til innhold

Oldemor ga babyen min kjeks


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var hos oldemoren til babyen min i dag. Jeg styrte på med noe på kjøkkenet og da jeg kom inn satt baby 5 mnd å suttet på et safarikjeks. Jeg sa "Hva er det du gjør?!? Hun skal ikke ha kjeks!" Så svarte hun "Hun suttet bare litt på den, samtidig som hun dyttet en liten bit av kjekset som var falt ned på bodyen hennes inn i munnen til baby. 

Jeg sa i fra at det ikke var ok. 

Har dere noen sånne historier? Er så lei av at andre folk skal presse sukker på babyer som ikke en gang forstår hva det er! 

Anonymkode: 5b2e8...20f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var hos oldemoren til babyen min i dag. Jeg styrte på med noe på kjøkkenet og da jeg kom inn satt baby 5 mnd å suttet på et safarikjeks. Jeg sa "Hva er det du gjør?!? Hun skal ikke ha kjeks!" Så svarte hun "Hun suttet bare litt på den, samtidig som hun dyttet en liten bit av kjekset som var falt ned på bodyen hennes inn i munnen til baby. 

Jeg sa i fra at det ikke var ok. 

Har dere noen sånne historier? Er så lei av at andre folk skal presse sukker på babyer som ikke en gang forstår hva det er! 

Anonymkode: 5b2e8...20f

Det går helt fin. Besteforeldrene har også litt lov til å bestemme over barnebarna sine 🥰🥰🥰

Anonymkode: 26968...ed7

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"det er så synd hun ikke kan få noe godt" 

"stakkars deg som ikke får smake av mamma og pappa" 

Alså.. Jeg blir drittlei. Det går igjen på hvert eneste besøk, som vil si hver uke. Vi sa det under graviditeten og vi sier det nå. 

Babyen skal ikke ha snop og godis før hun spør etter det selv!.. 

Så jeg skjønner deg meget godt Ts. Tipper stemninga ble litt kald etter at du tok kjeksen fra baby? :sprettoy:

Anonymkode: 00589...b3e

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakker om hysteri. Ro ned menneske 

Anonymkode: a4219...4d1

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jada, ungen er sikkert skada for livet. 

 

Skjerp deg.. 

Anonymkode: 8d4b8...a04

Vil påstå det ikke handler om at ungen smakte på kjeksen. Men at folk driter i foreldrene og gjør som de vil med ungene uansett. Det er faktisk ikke greit. Hvor går grensen for hva besteforeldre/oldeforeldre og annen slekt kan gjøre med baby uten foreldrenes samtykke? Hull i ørene? Tatovering når de blir eldre? (for å sette det på spissen) 

Anonymkode: 00589...b3e

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkerhysteriet når stadig nye høyder😳 hjelpes, det var en KJEKS! Skulle tro hun prøvde å forgifte ungen🙄

Anonymkode: 9f0c9...9ad

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sukkerhysteriet når stadig nye høyder😳 hjelpes, det var en KJEKS! Skulle tro hun prøvde å forgifte ungen🙄

Anonymkode: 9f0c9...9ad

Prøv å gi en baby på 5 mnd softis, og se hvor mye magevondt det gir. Umodne tarmer som aldri har fått annet enn melk, litt mild grøt og grønnsaksmos i små mengder får det ikke noe bra av safarikjeks.

Anonymkode: f15fc...dc4

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er denne oldemoren? Mulig hun så på det som helt ufarlig. Var andre metoder og anbefalinger da de var yngre. Da svigermoren min fikk barn var det mageleie og velling som var tingen. Sengekanter var ikke farlig og barn sov på eget rom fra fødselen av. Oldemoren din mente sikkert ikke noe galt med det. Tenkte bare at søte babyen sikkert ville ha kjekt. Si pent ifra at hun skal spørre deg neste gang før hun gir baby mat.. banyen din overlever nok den lille kjeksen.

Anonymkode: 8791a...334

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke snakk om en toåring her. Det er en fem måneder gammel baby. Kanskje foreldrene har lyst til å være de første som introduserer fast føde til sin baby?

Anonymkode: b061b...de4

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir så sint av slike utsagn! Besteforeldre har på ingen måte noen rett til å bestemme over barnebarna.. Seriøst!!!  Hør alltid med foreldrene hva som er greit og ikke greit! 

Anonymkode: a168d...ea6

Man kan da som besteforeldre ikke gjøre noe som helst med barnebarna da, om de alltid må høre med foreldrene hva som er greit og ikke greit. 

Jeg hadde ikke giddet å passe på barna for foreldrene om jeg måtte hatt en liste med regler å forholde meg til iallfall.

Jeg har selv barn, og gidder ikke å overvåke besteforeldre og gi de regler på hva som er greit og ikke greit. Jeg stoler faktisk såpas på dem at jeg vet de ikke gjør noe som direkte skader mitt barn. 

Mitt barn er dessverre ikke så heldig at hun har oldeforeldre i live. Men hadde hun hatt det hadde jeg ikke gått av skaftet for litt sutting på en kjeks. 

Anonymkode: 66345...b7f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En kjeks en gang i blant bør være ok, men kanskje gi beskjed at du helst ser at babyen får slike kjeks som er egnet til små babyer? HIPP har vel kanskje noe?
Eller så kan du lage selv av 1 banan, 1,5-2dl havregryn, 1 ss usaltet smør og 0.5ts kanel/kardemomme...mos bananen og smelt smøret og bland alt sammen, form med en ss 10-12 kjeks, stekes på 180* i 10-12min.

Husk nå at:
Oldemoren har vært mor selv, hun har vært bestemor også og det har gått fint med hennes datter/sønn, ja til og med barnebarn og nå er det neste mann: Oldebarnet.
Og besteforeldre/Oldeforelde elsker jo å dille og dalle med barnebarn. Om det er skikkelig krise, lag sammen den røra og lag kjeksene, den er egnet til små bebiser :) 
 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oldemor gav halvtåringen en kjeks og du bikker. Hvilke andre knallharde prinspper har du? Familien elsker deg nok. Du er veldig overreagerende i forhold til samfunnsnormer her. Men der er jo selvsagt opp til deg selv hva du skal bli grusomt opprørt av. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...