Gå til innhold

Striper i mørkt hår for å skjule grå hårstrå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har naturlig mørkebrunt hår, men har begynt å få en del grå hår. Er 32 år. Ønsker nå å skjule disse grå hårene, men er usikker på hva som er den enkleste metoden. Ønsker ikke å bruke mye tid eller penger på håret, men er villig til å bruke noen tusenlapper et par ganger i året. Hjemmefarge er vel det mest rimelige, men dette fører med seg ettervekst. Vil noen lyse striper kreve at jeg må stripe veldig ofte for at det skal være fint? 

Anonymkode: 8213b...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har samme problem som deg, og etter en del diskusjon med frisøren min har vi nå landet på å helstripe håret. Deretter brukt en gloss i det, siden jeg ikke ønsker å være blond. Glossen vaskes ut etter 1-2 mnd, så det blir ingen ettervekst. Bare at stripene blir mer synlig, og håret lysere. Så da kan jeg gå å glosse det igjen, noe som ikke koster så mye og også er fort gjort. Då kan jeg hver 2-3 gang stripe etterveksten. Jeg har bare hatt det sånn i et par mnd, men for meg funker det greit. Jeg slipper skillet som jeg hadde da jeg farget håret, og de grå hårene legger seg sammen med stripene og er ikke så tydelig som de var før. Virker som at dette er veien å gå for min del hvertfall. 

Anonymkode: b4dd4...6c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg legger frisøren en mørkere farge i bunn, og frihåndstriper resten av håret. Håret ser naturlig solbleket ut, og kan lett gå 4-5 mnd uten å farge igjenn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2019 den 20.51, AnonymBruker skrev:

Jeg har samme problem som deg, og etter en del diskusjon med frisøren min har vi nå landet på å helstripe håret. Deretter brukt en gloss i det, siden jeg ikke ønsker å være blond. Glossen vaskes ut etter 1-2 mnd, så det blir ingen ettervekst. Bare at stripene blir mer synlig, og håret lysere. Så da kan jeg gå å glosse det igjen, noe som ikke koster så mye og også er fort gjort. Då kan jeg hver 2-3 gang stripe etterveksten. Jeg har bare hatt det sånn i et par mnd, men for meg funker det greit. Jeg slipper skillet som jeg hadde da jeg farget håret, og de grå hårene legger seg sammen med stripene og er ikke så tydelig som de var før. Virker som at dette er veien å gå for min del hvertfall. 

Anonymkode: b4dd4...6c4

Takk for tips, det var en god ide. Jeg ønsker heller ikke å være blond. Hva betaler du sånn cirka for å stripe etterveksten? 

 

På 18.9.2019 den 11.54, Beskjeden skrev:

På meg legger frisøren en mørkere farge i bunn, og frihåndstriper resten av håret. Håret ser naturlig solbleket ut, og kan lett gå 4-5 mnd uten å farge igjenn. 

Takk for tips, det var noe sånt jeg så for meg. Håper jeg også kan gå en stund uten å stripe det.

 

På 17.9.2019 den 20.53, AnonymBruker skrev:

Synes ikke grå hår mye lettere i mørkt hår da?

Anonymkode: 60417...d9e

Det gjør de, men jeg ønsker ikke å bli helt blond. Derfor jeg ser for meg at striper er veien å gå. 

Anonymkode: 8213b...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg syns det grå mellom de lyse stripene. Eneste som funker er å farge etterveksten 1 gang i mnd.

Anonymkode: b3efa...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...