Gå til innhold

Hvordan farge svart til brunt hår, uten bleach?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen med naturlig svart hår som har erfaring med å farge håret brunere uten å måtte bruke bleach?

Bruker man en høy developer eller en lysere farge, som f.eks. blondt?

Anonymkode: 437dd...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bleach? Mener du bleking? Skriv enten norsk ELLER engelsk, blanding ser bare dumt ut. Er du ikke norsk beklager jeg, men det er så mange idag som blander norsk og engelsk og det høres så dumt ut. Hvis ikke norsk er fint nok, skriv på engelsk i stedet, vær så snill. 

For å svare på spørsmålet ditt må du nok bleke, ja. Tror ikke brun farge vil synes på svart hår. 

Anonymkode: 2fc0c...c9f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
På 18.9.2019 den 0.34, AnonymBruker skrev:

Bleach? Mener du bleking? Skriv enten norsk ELLER engelsk, blanding ser bare dumt ut. Er du ikke norsk beklager jeg, men det er så mange idag som blander norsk og engelsk og det høres så dumt ut. Hvis ikke norsk er fint nok, skriv på engelsk i stedet, vær så snill. 

For å svare på spørsmålet ditt må du nok bleke, ja. Tror ikke brun farge vil synes på svart hår. 

Anonymkode: 2fc0c...c9f

Profesjonelle fagfolk innenfor frisør yrket bruker vist terminologien bleach ifølge Internett. Men vi gamle folk kan kun et språk, så det å skrive på norsk er mye satt pris på. Derfor må jeg neimen meg si meg helt enig i det du skriver. Vil også utpeke viktigheten med nynorsken. Skal be barnebarne mitt starte den underskrift kampanje. Ingen unge kan nynorsk nå for tiden. Bringer skam på det kjære norske folk.

Anonymkode: 437dd...bfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Profesjonelle fagfolk innenfor frisør yrket bruker vist terminologien bleach ifølge Internett. Men vi gamle folk kan kun et språk, så det å skrive på norsk er mye satt pris på. Derfor må jeg neimen meg si meg helt enig i det du skriver. Vil også utpeke viktigheten med nynorsken. Skal be barnebarne mitt starte den underskrift kampanje. Ingen unge kan nynorsk nå for tiden. Bringer skam på det kjære norske folk.

Anonymkode: 437dd...bfe

Nei, det gjør de ikke. Hilsen en som er gift med en frisør, og som stadig må høre på hårmas.

Anonymkode: f207e...0d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør de ikke. Hilsen en som er gift med en frisør, og som stadig må høre på hårmas.

Anonymkode: f207e...0d6

Du som er ung, hva tenker du om nynorsken?

Anonymkode: 437dd...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Profesjonelle fagfolk innenfor frisør yrket bruker vist terminologien bleach ifølge Internett. Men vi gamle folk kan kun et språk, så det å skrive på norsk er mye satt pris på. Derfor må jeg neimen meg si meg helt enig i det du skriver. Vil også utpeke viktigheten med nynorsken. Skal be barnebarne mitt starte den underskrift kampanje. Ingen unge kan nynorsk nå for tiden. Bringer skam på det kjære norske folk.

Anonymkode: 437dd...bfe

Likevel skriver du på bokmål. Interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday Addams skrev:

Likevel skriver du på bokmål. Interessant.

Ja, veldig flink til å legge merke til ting. Dette kommer godt med videre i livet. Skriver på bokmål, fordi folk nå til dags ikke orker synet av nynorsken. Dette er min erfaring.

Anonymkode: 437dd...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør de ikke. Hilsen en som er gift med en frisør, og som stadig må høre på hårmas.

Anonymkode: f207e...0d6

De fleste sier bleach. Jeg er frisør selv. Kanskje det kommer ann på hvor stor internasjonalt nettverk man har. Personlig syntes jeg det er tullete å bli sint for slike småting.

Anonymkode: 437dd...bfe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De fleste sier bleach. Jeg er frisør selv. Kanskje det kommer ann på hvor stor internasjonalt nettverk man har. Personlig syntes jeg det er tullete å bli sint for slike småting.

Anonymkode: 437dd...bfe

Frisøren jeg har sier bleach.

Anonymkode: 437dd...bfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste sier bleach. Jeg er frisør selv. Kanskje det kommer ann på hvor stor internasjonalt nettverk man har. Personlig syntes jeg det er tullete å bli sint for slike småting.

Anonymkode: 437dd...bfe

Det er jo i så fall helt idiotisk å si bleach når vi har et norsk ord for det som betyr akkurat det samme.

Anonymkode: 266a3...126

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud kan ikke folk bare svare eller opprette egen tråd? 

Du må bleke håret først for best mulig resultat. Men tviler på om du trenger at Blekingen sitter ut tida hvis du bare skal farge det brunt. 

 

Anonymkode: 53943...84b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste sier bleach. Jeg er frisør selv. Kanskje det kommer ann på hvor stor internasjonalt nettverk man har. Personlig syntes jeg det er tullete å bli sint for slike småting.

Anonymkode: 437dd...bfe

Nei, det gjør de ikke. Min kone har et relativt stort nettverk av frisører både i innland og utland ettersom hun har deltatt i diverse konkurranser, og man bruker bleking når man er i Norge. Både i konkurransesammenheng og i fagsjargongen frisører seg i mellom. 

Anonymkode: f207e...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.9.2019 den 0.34, AnonymBruker skrev:

Bleach? Mener du bleking? Skriv enten norsk ELLER engelsk, blanding ser bare dumt ut. Er du ikke norsk beklager jeg, men det er så mange idag som blander norsk og engelsk og det høres så dumt ut. Hvis ikke norsk er fint nok, skriv på engelsk i stedet, vær så snill. 

For å svare på spørsmålet ditt må du nok bleke, ja. Tror ikke brun farge vil synes på svart hår. 

Anonymkode: 2fc0c...c9f

Bruk energien deres på noe annet enn å diskutere noe så idiotisk. Ingen med et liv bryr seg om det er bleke eller bleach. Og du som startet alt dette, go on an anger management course! Eller start et nytt innlegg, hvis dette betyr så mye for deg. Ikke ødelegg for folk som faktisk lurer på ting rundt hårfarging. Og til alle som er gift med en frisør, er vist en del av dere. Spør dem om svar på det opprinnelige spørsmålet, istedenfor å spørre de dere er gift med om det er bleke eller bleach. Helt latterlig!

Anonymkode: 437dd...bfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk energien deres på noe annet enn å diskutere noe så idiotisk. Ingen med et liv bryr seg om det er bleke eller bleach. Og du som startet alt dette, go on an anger management course! Eller start et nytt innlegg, hvis dette betyr så mye for deg. Ikke ødelegg for folk som faktisk lurer på ting rundt hårfarging. Og til alle som er gift med en frisør, er vist en del av dere. Spør dem om svar på det opprinnelige spørsmålet, istedenfor å spørre de dere er gift med om det er bleke eller bleach. Helt latterlig!

Anonymkode: 437dd...bfe

"Sinnemestringskurs". 

Anonymkode: f207e...0d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Sinnemestringskurs". 

Anonymkode: f207e...0d6

"Hvis ikke norsk er fint nok, skriv på engelsk" So I did.

Anonymkode: 437dd...bfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 31.1.2020 den 22.09, Apocalypte skrev:

Jeg har kjøpt denne og sett på endel youtubevideoer på resultat.  Den tar bort farge uten å bleke, men jeg er redd mitt brune hår skal bli rødt så har ikke turt enda. 

https://www.blivakker.no/product/3129509?gclid=Cj0KCQiAvc_xBRCYARIsAC5QT9nWuztrYAZoYbyF5Wj44GnCh87y1_d-aYtFtfAGEtFhmrdvw6kFZB8aAnHmEALw_wcB

 

Den der skal vel fjerne kunstig farge, ikke din naturlige hårfarge?  

Anonymkode: c3d7c...f73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...