Gå til innhold

Sykepleiere som jobber dag, kveld og natt med mann/partner og barn. Hvordan får dere hverdagen til å gå opp?


snowbreeze

Anbefalte innlegg

Hva jobber deres mann/partner med? Hvordan går det opp i hverdagen med levering og henting av barn i barnehage/skole, oppfølging med lekser, fritidsaktiviteter osv?

Mannen jobber som snekker. Noen ganger er vi heldige og han jobber i nærheten og kommer hjem rundt 16 og har mulighet til å hente i alle fall. Andre ganger er det pendlertilværelse der han drar kl 5 og er hjemme 17 i beste fall, eller at han er borte mandag til torsdag. Vi er veldig heldige og har besteforeldre som gladelig henter og passer barnebarn såfremt de har mulighet (svigermor er hjemmeværende). Men det er ikke rett å være avhengige av dem sånn hele tiden føler jeg + de blir jo heller ikke yngre. Ting kan plutselig skje. 

 Jeg funderer litt på sykepleieryrket. Jobber i apotek nå, men synes det har blitt litt vel mye "butikk" og litt for lite omsorgsyrke etterhvert. Supert om man er ett konkurransemenneske, men jeg føler det hadde vært bedre med et mer "samfunnsnyttig" yrke der man kan ta vare på andre og utøve omsorg i stedet.

For å gjøre det enda mer komplisert synes jeg det virker mest spennende (vet ikke om det er det da) å jobbe på sykehus framfor eldresenterne på bygda der jeg bor. Vil da bruke sikkert mye tid på pendling også ila en arbeidsdag, inkludert reise med ferge. Der rutetidene kanskje ikke alltid passer optimalt med arbeidstider. Går ofte på dag, sjeldnere på kveld og natt. 

Spørs om det er litt uoppnåelig så lenge man har små barn i barnehage og barneskole? Eller er det noen i en slik situasjon som får det til å gp opp? Uten at partner blir bitter fordi hen må bruke mer tid på barn ift det de har vært vant til fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Partneren din får jo hverdagen til å gå opp med å jobbe tider der han hverken kan hente eller levere.....

Anonymkode: 9ec8d...83c

  • Liker 7