Gå til innhold

Dypt savn etter ff - som VENN - etter at jeg fikk kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, mann på 28 år her som nylig har blitt sammen med en nydelig dame. Alt lover veldig bra!

Før vi møttes har jeg og en venninne (tidligere kollega) hatt jevnlig sex i ca. to år. Sexen har vært bra, men ikke noe mer. Men vi har blitt veldig gode venner! Hun er den eneste jeg har opplevd at samtalen klaffer på alle områder, fra faglige og politiske diskusjoner til dype, psykologiske samtaler til triviell prat og humor. Med én gang jeg begynte å date kjæresten fortalte jeg det til venninna og vi avtalte å avslutte. Nå har det gått noen måneder og jeg har forstått at hun er jo søren meg min desidert aller beste venn! Når vi skulle møtes "for sex" så var det samtalene og samværet jeg gledet meg til, samme uskyldige, useksuelle godfølelse som jeg hadde da jeg skulle møte min bestekompis i barndommen. Jeg er trygg på at dette er gjensidig, at hun også verdsatte vennskapet veldig høyt og ikke la så mye vekt på sexen og ikke hadde følelser.

Så, spørsmålet er selvfølgelig om jeg kan få henne tilbake i livet mitt og hvordan. Jeg skal selv ikke lyve om at hun er en vanlig venninne, jeg er en ærlig person. Men kunne jeg ha sagt sånn ca. det som står her til deg, dersom det var du som var den nye kjæresten min? Hvordan ville du ha reagert?

Anonymkode: d3c55...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt sært! Men du kan jo prøve. La dem møte hverandre og vær ærlig hele veien. Holder du tilbake noe så er det gjort. Du bør heller ikke møte venninnen din ofte alene, eller finne på noe med henne som du ville gjort med en mannlig venn. En kaffe i ny og ne bør holde. Vil dama di være med så la henne få lov til det, eller så vil det vekke mistanke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det ville vært fryktelig dårlig gjort og svært sårende for kjæresten din. Det vennskapet du savner i FF, er noe du skal ha i en kjæreste om du er sammen med rett dame..mulig du heller burde vært sammen med FF. 

Anonymkode: 27f7c...1ad

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det ville vært fryktelig dårlig gjort og svært sårende for kjæresten din. Det vennskapet du savner i FF, er noe du skal ha i en kjæreste om du er sammen med rett dame..mulig du heller burde vært sammen med FF. 

Anonymkode: 27f7c...1ad

Faktisk enig i dette!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holly crap man... altså fra mann til mann: Ikke gjør dette... med mindre du vil forbli evig singel. Altså seriøst? Du kan ikke mene alvor... :alice:

Anonymkode: dfdd7...4a0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no-no-noir

Til meg kunne du ha sagt det der, så lenge du dempet sjelevenn-inntrykket noe. Det blir litt mye å høre tidlig i et forhold. Men det er utrolig viktig at du er åpen på at dere har hatt sex, holder du det tilbake så blir det vondt å finne ut i ettertid. Det jeg ville ha vært opptatt av var om du begyntner å savne dette i venninna di nå fordi du føler at du ikke kommer til å få det fra meg, eller om du tenker at du og jeg også kan utvikle noe så dypt/helst dypere. Hva tenker du egentlig om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, no-no-noir skrev:

Til meg kunne du ha sagt det der, så lenge du dempet sjelevenn-inntrykket noe. Det blir litt mye å høre tidlig i et forhold. Men det er utrolig viktig at du er åpen på at dere har hatt sex, holder du det tilbake så blir det vondt å finne ut i ettertid. Det jeg ville ha vært opptatt av var om du begyntner å savne dette i venninna di nå fordi du føler at du ikke kommer til å få det fra meg, eller om du tenker at du og jeg også kan utvikle noe så dypt/helst dypere. Hva tenker du egentlig om det?

Godt spørsmål. Tenker nok at vi potensielt sett kan bli like dype, men det er vanskelig å se for seg. Har egentlig aldri hatt så gode samtaler med noen. Kjæresten er veldig oppegående, smart og engasjert hun også så potensialet er der. Men akkurat nå overskygges det jo av forelskelse og seksuell tiltrekning.

TS

Anonymkode: d3c55...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det ville vært fryktelig dårlig gjort og svært sårende for kjæresten din. Det vennskapet du savner i FF, er noe du skal ha i en kjæreste om du er sammen med rett dame..mulig du heller burde vært sammen med FF. 

Anonymkode: 27f7c...1ad

Skjønte ikke helt, hva er det du mener at vil være fryktelig dårlig gjort? Å fortelle om det jeg skriver om her?

Anonymkode: d3c55...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, wintergirl skrev:

Litt sært! Men du kan jo prøve. La dem møte hverandre og vær ærlig hele veien. Holder du tilbake noe så er det gjort. Du bør heller ikke møte venninnen din ofte alene, eller finne på noe med henne som du ville gjort med en mannlig venn. En kaffe i ny og ne bør holde. Vil dama di være med så la henne få lov til det, eller så vil det vekke mistanke.

Takk for gode tips! 

Anonymkode: d3c55...940

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønte ikke helt, hva er det du mener at vil være fryktelig dårlig gjort? Å fortelle om det jeg skriver om her?

Anonymkode: d3c55...940

Fordi det du savner er noe en kjæreste skal ha i tilegg til at du er tiltrukket av vedkommende. Kjæresten din kommer til å bli supersåret om du trenger andre kvinner som "bestis" fordi det er hennes plass. I tillegg er den delen med vennskap minst like viktig som de tingene du har med kjæresten, der det ikke er usannsynlig at du valgte feil dame å bli sammen med og burde tatt FF..

Anonymkode: 27f7c...1ad

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det du savner er noe en kjæreste skal ha i tilegg til at du er tiltrukket av vedkommende. Kjæresten din kommer til å bli supersåret om du trenger andre kvinner som "bestis" fordi det er hennes plass. I tillegg er den delen med vennskap minst like viktig som de tingene du har med kjæresten, der det ikke er usannsynlig at du valgte feil dame å bli sammen med og burde tatt FF..

Anonymkode: 27f7c...1ad

Men er det å fortelle om det som er dårlig gjort, eller er det at jeg føler sånn jeg føler som er dårlig gjort?

Anonymkode: d3c55...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig kutter jeg ut tidligere sexpartnere, uavhengig av kjæreste eller ikke. De er fortid! Ville nok blitt såra om typen ble bestevenn med en tidligere knullekompis... Ville nok ikke følt meg helt komfortabel.  

Anonymkode: af9c5...da1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, mann på 28 år her som nylig har blitt sammen med en nydelig dame. Alt lover veldig bra!

Før vi møttes har jeg og en venninne (tidligere kollega) hatt jevnlig sex i ca. to år. Sexen har vært bra, men ikke noe mer. Men vi har blitt veldig gode venner! Hun er den eneste jeg har opplevd at samtalen klaffer på alle områder, fra faglige og politiske diskusjoner til dype, psykologiske samtaler til triviell prat og humor. Med én gang jeg begynte å date kjæresten fortalte jeg det til venninna og vi avtalte å avslutte. Nå har det gått noen måneder og jeg har forstått at hun er jo søren meg min desidert aller beste venn! Når vi skulle møtes "for sex" så var det samtalene og samværet jeg gledet meg til, samme uskyldige, useksuelle godfølelse som jeg hadde da jeg skulle møte min bestekompis i barndommen. Jeg er trygg på at dette er gjensidig, at hun også verdsatte vennskapet veldig høyt og ikke la så mye vekt på sexen og ikke hadde følelser.

Så, spørsmålet er selvfølgelig om jeg kan få henne tilbake i livet mitt og hvordan. Jeg skal selv ikke lyve om at hun er en vanlig venninne, jeg er en ærlig person. Men kunne jeg ha sagt sånn ca. det som står her til deg, dersom det var du som var den nye kjæresten min? Hvordan ville du ha reagert?

Anonymkode: d3c55...940

Du skulle aldri hatt sex med hun i utgangspunktet mtp at dere passet som venner 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: dd4d3...778

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, og dette spør du om? Hvordan tror du det føles for damen din og vite at alt du trenger i en dame er det en annen dame som har . Du er vel voksen nok til å skjønne år forelskede går over . Sexen er ikke like fantastisk hel liver for de aller fleste . Hva da? Kan du med hånden på hjertet si at du ikke vil se din venninne i et nytt lys. Særlig hvis dere som par er inne i en dårlig periode. Vær en mann nå. Sats på dama di,.og dropp venninnen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok et eksempel at det ikke er så lurt å innlede forhold kun basert på sex.

Anonymkode: b3d5d...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest no-no-noir
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er nok et eksempel at det ikke er så lurt å innlede forhold kun basert på sex.

Anonymkode: b3d5d...2e6

Jeg tror du kan ha rett. Jeg tror at når forelskelsen og den seksuelle tiltrekningen mellom TS og kjæresten dabber av så kan han begynne å savne venninna si som kjæreste, ikke bare som venn. Og sånn han beskriver følelsene for venninna, er det ikke sånne forhold man vil bli gammel i da? Nesten så jeg skulle ønske tråden handlet om hvem han skulle velge 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, no-no-noir skrev:

Hvorfor har du egentlig aldri blitt sammen med venninna di, TS? Det høres jo ganske digg ut det du beskriver..

Hun har bare ikke vært den typen. Selvstendig dame som vil bo selv og greie seg selv. Dessuten er hun biseksuell og har hatt en annen relasjon til en kvinne mye av tiden vi har holdt på. Disse tingene har bidratt til at jeg aldri har tenkt tanken på et forhold. Har heller aldri følt meg forelska i henne, men innrømmer at de følelsene jeg har nå ikke er så langt unna.

1 time siden, no-no-noir skrev:

Jeg tror du kan ha rett. Jeg tror at når forelskelsen og den seksuelle tiltrekningen mellom TS og kjæresten dabber av så kan han begynne å savne venninna si som kjæreste, ikke bare som venn. Og sånn han beskriver følelsene for venninna, er det ikke sånne forhold man vil bli gammel i da? Nesten så jeg skulle ønske tråden handlet om hvem han skulle velge 😋

Jeg skjønner hvorfor du vinkler det sånn og er enig i at dette er noe jeg må tenke gjennom. Har bare ikke sett sånn på det før.

Anonymkode: d3c55...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker til å være ærlig isåfall, og det kommer man veldig langt med. Du er jo ikke definert av din fortid, men det er klart at hvis du fremdeles står inne for at sex er greit uten følelser involvert, så er det alltid bedre å være ærlig om det enn å prøve å skjule det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfaring på dette.

Hadde du sagt dette til meg hadde jeg ikke gått, men løpt og aldri sett meg tilbake!!

Anonymkode: 0a589...c4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...