Gå til innhold

Dagpenger, ringevikar, blir mye jobb. Når stanses dagpenger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gikk fra 100 % jobb (vikariat) til å bli helt arbeidsledig i sommer. Søkte derfor dagpenger og fikk innvilget dette. Fra høsten av har jeg fått ringevikariat på samme plass jeg var tidligere, og det blir stadig mer og mer.

Jeg har forstått at man etter 6 ukers jobbing ved mer enn 50 % av normal arbeidstid, som i mitt tilfelle er 100 % og 37,5 timer i uka, blir dagpengene stanset. Så altså, 18.75 timer i uka.

Men hvordan foregår beregningen der? Hvis jeg jobber 18 timer i uka i lang tid fremover, og dermed er under 50 %, vil jeg da ikke bli fratatt dagpengene? Eller går de utifra en slags total?

Jeg skjønner ikke helt hva de mener med 6 uker, og hvor lista ligger. Mener de 6 uker sammenhengende, eller totalt?

Og selv om dagpengene blir stanset, er det slik at jeg kan søke om igjen?

Anonymkode: 241ed...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ikke får utbetalt dagpenger på 3 meldekort etter hverandre stanses dagpengene. Du kan søke gjenopptak med en gang om du vil.

Du kan jobbe over 50% på et meldekort her og der uten at det skjer noe. 

Og ja, du kan helt fint jobbe 18t i uka resten av dagpengeperioden, de stanses ikke når du får utbetaling. 

Anonymkode: cfb0b...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav beregner timer på to uker, i meldekortperioden din. Så om du jobber 37,5 timer på en uke og 0 neste uke (så lenge de er på samme meldekort) så går det fint. Bare det er 50% eller mindre timer på de to ukene. Da stanses ikke dagpengene. For å få stans i dagpengene så må du jobbe over 50% i 6 uker (3 meldekortperioder). Men det er lett å søke om gjennopptak av dagpengene om du neste periode ikke jobber over 50%.

Anonymkode: b3358...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nav beregner timer på to uker, i meldekortperioden din. Så om du jobber 37,5 timer på en uke og 0 neste uke (så lenge de er på samme meldekort) så går det fint. Bare det er 50% eller mindre timer på de to ukene. Da stanses ikke dagpengene. For å få stans i dagpengene så må du jobbe over 50% i 6 uker (3 meldekortperioder). Men det er lett å søke om gjennopptak av dagpengene om du neste periode ikke jobber over 50%.

Anonymkode: b3358...848

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke får utbetalt dagpenger på 3 meldekort etter hverandre stanses dagpengene. Du kan søke gjenopptak med en gang om du vil.

Du kan jobbe over 50% på et meldekort her og der uten at det skjer noe. 

Og ja, du kan helt fint jobbe 18t i uka resten av dagpengeperioden, de stanses ikke når du får utbetaling. 

Anonymkode: cfb0b...507

Takk for svar, begge to😃

Anonymkode: 241ed...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...