Gå til innhold

Hvordan bli bedre fra vedvarende angstfølelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg opplever mange dager å ha angst. Jeg har fysiske symptomer på angst; kvalme, diaré, sommerfugler i magen og føler meg uvel. Har allikevel ikke noe bekymringstanker eller er redd for denne angsten på noen måte. Den er derimot irriterende og ubehagelig. Hvordan blir man kvitt slik diffus kroppslig angst?

Anonymkode: d5c1d...0bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med fastlegen din om angstmedisiner, det hjalp veldig for meg. 

Om det ikke er aktuelt kan du prøve meditasjon eller urter

Anonymkode: e179d...9e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du har fysiske symptomer, men kjenner ingen bekymringstanker. Angst er normalt beskrevet som en sterk følelse av ukontrollert redsel, med fysiske symptomer som hjertebank, skjelving, pustevansker, følelse av å skulle besvime eller kaste opp. 

Du beskriver diaré, kvalme, sommerfugler i magen og en følelse av å være uvel. Min tanke, fordi du rett etter skriver at du føler ingen bekymringstanker, er at dette slett ikke er angst - men et fysisk problem.

Sjekk blodverdier hos lege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått satt angst diagnose eller er det noe du tenker selv du har?

Anonymkode: eb85f...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2019 den 13.24, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever mange dager å ha angst. Jeg har fysiske symptomer på angst; kvalme, diaré, sommerfugler i magen og føler meg uvel. Har allikevel ikke noe bekymringstanker eller er redd for denne angsten på noen måte. Den er derimot irriterende og ubehagelig. Hvordan blir man kvitt slik diffus kroppslig angst?

Anonymkode: d5c1d...0bb

Kun kvalme og magevondt? Mest sannsynlig ikke angst. Kutt ut nikotin, sukker, alkohol om du inntar noe av dette. Kan du være gravid, hvor lenge har dette vart? 

Anonymkode: 0fa63...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...