Gå til innhold

Angrer du på å ha fått barn ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vokste opp i en stor familie og bestemte meg alllerede som barn, for at jeg ikke ville ha barn. Dette har jeg stått ved, har mange tantebarn som jeg passer med jevne mellomrom, men fy søren så godt det er å få dem ut av døra når foreldrene kommer ;) . Jeg synes små barn er veldig søte, nesten til å spise opp, men tenåringene jeg er tante til er " ufyselige" og jeg er sjeleglad for at jeg bare har dem i små porsjoner ;) . 

Anonymkode: 41d7a...42f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, BangersBeans&Mash skrev:

Har to små (2,5 og 4 mnd), og alt dette hørtes meget kjent ut 😩🙈 Jeg elsker barna mine, men jeg syns det er bedre og bedre for hver mnd de blir større, og jeg nekter å tro at jeg vil savne denne tida. Utrolig tøft. Jeg ser stadig mødre her inne som forteller at de priser all tid med de 4 (eller mer) barna de har, og jeg bare måper! Supermoms altså, men jeg er ikke helt der, selv om jeg føler meg selv, og vet at jeg er en god mor. Hadde jeg fått ett barn til ville jeg blitt en mindre god mor, og antageligvis havnet på psykiatrien 😂

Jeg har nettopp hatt den yngste til min søster på besøk. Tre år gammel, men for et mas, supersøt, men da 3-åringen gikk priste jeg meg lykkelig for at jeg kunne sette meg ned med pc,en alene, lese dagens nyheter, og bare være for meg selv :) . Jeg hadde nok vært som deg hvis jeg hadde barn, elsket dem inderlig, men samtidig gledet meg til de skulle flytte ut..i all hemmelighet selvfølgelig ;) . 

Anonymkode: 41d7a...42f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2019 den 12.56, AnonymBruker skrev:

Flytt ut? 

Anonymkode: 22b66...1c3

Ja hadde jeg klart meg helt aldeles alene så. Men hverken økonomisk eller helsemessig er det gunstig. Pluss at dette er faren til ungen min

Anonymkode: 01bd1...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja

Hvorfor?

Jeg hadde lyst til å ta livet mitt under babytiden. Skulle jeg fulgt mammamafiaen sine påbud om naturlig fødsel og amming hadde jeg ikke vært her i dag. 

Barnet bor ikke hos meg. Ser barnet av og til, og det er hyggelig, han er så søt og blid, men når han begynner å gråte/trasse så kollapser alt. 

Er ikke en person som ønsket meg barn, men ble lurt av eggstokkene mine. Jeg finner ingen glede i tilværelsen som mor

Og fordi jeg er MOR uten mye kontakt med eget barn så VET jeg at jeg blir ansett som et dårlig menneske. Hvis jeg var FAR ville ingen brydd seg

Anonymkode: a1607...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja

Hvorfor?

Jeg hadde lyst til å ta livet mitt under babytiden. Skulle jeg fulgt mammamafiaen sine påbud om naturlig fødsel og amming hadde jeg ikke vært her i dag. 

Barnet bor ikke hos meg. Ser barnet av og til, og det er hyggelig, han er så søt og blid, men når han begynner å gråte/trasse så kollapser alt. 

Er ikke en person som ønsket meg barn, men ble lurt av eggstokkene mine. Jeg finner ingen glede i tilværelsen som mor

Og fordi jeg er MOR uten mye kontakt med eget barn så VET jeg at jeg blir ansett som et dårlig menneske. Hvis jeg var FAR ville ingen brydd seg

Anonymkode: a1607...791

Du er ikke et dårlig menneske :hjerte: 

Anonymkode: 7ca94...bd9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg angrer ikke på at jeg fikk barn. Men tenker jeg ville vært mer lykkelig hvis jeg ikke hadde barn. Og livet ville vært enklere og mindre stressende. Men så har jeg «en sånn dag» i dag og er helt på gråten. Vi måtte flyttet ut fra byen for å få større plass, vi pusser opp men er ikke ferdig, og lever i rot og oppussing. Og jeg pendler til og fra jobb, hver dag, og det tok siste av overskuddet mitt. I dag når jeg skulle gå fra jobb, skulle sjefen min ta opp en liten filleting med meg, tok kanskje bare 5 min, men jeg har ikke de 5 min ekstra i dagen min. Så jeg rakk ikke toget jeg vanligvis tar, tok første tog som kom og det var visst feil tog, som stoppet ikke på stoppen jeg skulle av (ingen beskjed fra Vy), og toget kjørte 20 min til neste stopp. Den marginen har jeg ikke før henting i barnehagen. Litt stresset skulle jeg få tak i samboer, som ikke svarte med engang. Heldigvis var han i nærheten og kunne hente i barnehagen. Jeg kom hjem 50 min senere enn planlagt. Og fikk utdelt en pose med tisseklær, og en pose med bæsjeklær. Minste barnet som har vært bleiefri i snart ett halvt år, har fått tilbakefall i dag. Og sånn går nå dagene... 

Anonymkode: f40c5...8f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil i hvertfall anbefale alle som vil ha barn å sørge for at livet er nogenlunde på stell og man har råd til å ha det behagelig mens barna er små. Dvs ha råd til å jobbe redusert, ha familie i nærheten som kan hjelpe til ved behov, ha en partner som tjener godt og som stiller opp. Det har jeg og jeg ville aldri fått barn hvis ikke, så akkurat dette hadde jeg tatt høyde for.

Anonymkode: 9ba62...c73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...